sestdiena, 2013. gada 10. augusts

Dienas doma

http://www.urantija.lv/lv/dienasd/

17. jūlijs
Es saprotu tavu problēmu: tu nevari ticēt, jo tu nezini, un tu nezini, jo tu netici.
Tu mēģini izkļūt no šī cilvēkiem tik tipiskā un šķietami neapjēdzamā riņķa tādējādi, ka meties zinātnē un ar tās palīdzību gribi visu aptvert, pierādīt un saprast.
Bet tā ir bezjēdzīga pārdrošība.
Kā tu gribi no niecīgākā saprast par pilnīgāko? Kā tu vari redzēdams olu, bet nekad vēl neredzējis vistu, no olas vistu saprast?
Tā vietā, lai lauzītu galvu, atsakies.
Sāc ar to, ka šad tad lūdz Dievu. Pilnīgi noteikti ES tev atbildēšu.
Mēģini katru dienu arvien vairāk paļauties uz to, ka ES šeit esmu tavā labā. ES tādēļ patiešām esmu. Kopš daudziem mūžiem tev ir Mans dotais vārds.
Kāpēc tu nekad to nepieprasi? Kāpēc tu Mani nepārbaudi?
Apdomā vēl kaut ko, ja tu aizvien vilcinies: mums ir pavisam līdzīgi mērķi. Tavas dzīves mērķis ir mācīties paļāvību. Mans uzdevums ir tev palīdzēt.
Nobeigumā vēl kaut kas. ES šo uzdevumu esmu izvēlējies aiz Savas brīvas gribas. Un ES jūs mīlu.

18. jūlijs
Jūs sakāt: "Zināšana ir vara." ES jautāju: "Vara kādam nolūkam?"
Atbilde, kuru ES tad no jums dzirdu, ir patiešām nožēlojama: "Vara darīt, ko gribas. Citiem pavēlēt u.t.t."
Tā var būt. Taču kam tev vajadzīga tāda vara? Kas tev no tā tiek - darīt, ko tu gribi? - Un ja tu esi piedzēries un gribētu lēkt lejā no desmitā stāva? Vai tad tava brīvība ir arī izdevīga un tev laba?
Ak, tu domā - ja kāds ir piedzēries, tad tas ir pavisam kaut kas cits.
Bet vai tu pazīsti cilvēkus, kuri nav piedzērušies? Vairums taču ir dzēruši no savām vēlmēm un tādēļ vispār nezina, ko dara.
Man tādēļ zināšana tikai tad ir vara, kad tā tev rokās dod svētlaimes dārgumu kārbiņas atslēgu un rāda ceļu, kā tu šo dārgumu vari atrast sevī.
Visa cita zināšana ir tikai paša bezspēcības vairāk vai mazāk veikla apslēpšana. Vai citādi izsakoties: viena zināšana tevi ved uz OM, otra uz bezsamaņu (vāc. Ohnmacht).

19. jūlijs
Šodien ES tev pastāstīšu, kāpēc ES arvien no jauna uzsveru, ka tev ir svarīgi dzīvot bez pieķērības. Ievēro: bez pieķērības, bet ne bez pienākumiem.
Aizver acis. Atslābinies. Atraujies no visām domām. Atdod tās Man.
Tagad iztēlojies kādu cilvēku, ar kuru tu jūties sevišķi saistīts.
Vai tu viņu redzi? Pārdomā, kur pastāv tava pieķērība viņam. Apskati to precīzi.
Tagad materializē to, t.i. priekšstati to sev kā auklu, ķēdi, nūju, baļķi, kā gaismu vai kaut ko līdzīgu.
Ļauj šīm saitēm kļūt smagākām un smagākām.
Vai tu jūti, cik smagas ir šīs saites? Pamatīgi iegaumē šo pieredzi!
Tagad liec tām kļūt arvien vieglākām un vieglākām, arvien tievākām un tievākām, un beidzot tās galīgi atraisi.
Redzi, tas bija tas, ko ES domāju ar slogu un tādēļ arī ar briesmām un pieķērību.
Jo, ja tu apskaties, cik stipri tu esi ar citiem saistīts šī vārda visīstākajā nozīmē, tad tu vari saprast, kā šīs saites rausta cauri vienai dzīvei uz nākošo.
Tāpēc dari sevi brīvu. Dari sevi vieglu.
Tu esi putns ar zelta spārniem, nevis krāvējs.
Apzinies to, lido tieši debesīs un kļūsti viens ar Sauli.


20. jūlijs
ES nevienam neļauju krist. Šis apsolījums attiecas uz visām dzīves sfērām. Arī uz tavu partnerību.
ES cenšos katra reizi tev dot tādu partneri, kas tev ir piemērots.
Bet Man ir vajadzīga tava mīlestība, tava gatavība upurēties, tava atbildība, tava pienākuma apziņa, tavs tikums un tava ticība.
Ja tev nav viena no šiem attiecību stūrakmeņiem, Mana dāvana tev būs atbilstīgi nepilnīga.
Savu partneri jums vienmēr jāuzskata par Manu dāvanu jums.
ES to esmu jums devis, lai jūs visu mūžu nebūtu vieni.
Pirms tu dari muļķības, apsver, ko visu tu esi ieguvis ar savu ģimeni un kas tev ar to būtu jāzaudē.
Apsver katru soli, kas tevi kaut vai tikai par centimetru attālinātu no tavas ģimenes. Dinamikas dēļ, kas raksturīga jūtu pasaulei, centimetrs ātri varētu kļūt par kilometru.
Turklāt apdomā vēl arī divas lietas: pirmkārt, viegli ir saplēst stiklu, bet grūti to salīmēt.
Otrkārt, šodien ir ļoti daudz cilvēku, kas dzīvo no viena sakara - vai precīzāk izsakoties, no vienas šķiršanās - uz nākošo.
Un ko jūs sakāt sava mūža beigās? "Es esmu vīlies."
Neļauj viltīgam šķitumam sevi novest no ceļa. Maija (ārējā pasaule, maldi) ir daudzveidīga.
Labāk ņem vērā seno gudrību: tikai situācijas noturīgums ved uz ilgstošu laimi.


21. jūlijs
Krišnas mācība, ko Viņš darīja zināmu Ardžunam, būtībā mācīja, ka cilvēka galvenais uzdevums ir sava ES identitātes apjēgsme. Arī tad, ja viņam tādēļ jācīnās pret savu paša ģimeni.
Ardžuna bija ļoti ticīgs cilvēks, kas reliģiskos likumus cienīja no visas sirds.
Liktenis gribēja, ka gan viņa skolotāji, gan arī viņa patēvs bija starp tiem, pret kuriem viņam vajadzēja karot. Viņam tas bija nedzirdēts.
Turpretī Krišna viņam mācīja, ka ir tikai viena lieta, kas jādara: jāpaklausa Dieva vārdam. Kas iet ar Dievu, tas uzvar. Kas iet pret Dievu, ir zaudējis.
Ko tas nozīmē tavai dzīvei? Turies pie Maniem norādījumiem un piemēro tos apstākļiem. Ja tava ģimene ir pretī, necenties to pārliecināt. Atturies, un, ja vajadzīgs, paliec atstatu. Centies nevienu nemainīt, kas negrib mainīties.
Ja kāds negrib kaut ko mācīties, bet tu tomēr centies viņu pamācīt, tad tas nav nekas cits, kā viena ego cīņa pret otru ego.
Var būt situācijas, kad tavas jūtas vai iekšējā balss saka, ka tev pavisam jānorobežojas no savas ģimenes.
Nekad to nedari dusmās, ar to tu pie viņiem tikai piesaistītos.
Labāk godā savu ģimeni kā Dievu, jo tā izveidoja tavu likteni. Apskaties, ko tu esi iemācījies ar tās starpniecību, jo tev to vajadzēja mācīties. Esi pateicīgs, un ar to dari sevi brīvu.