otrdiena, 2013. gada 5. marts

Kr. Muciniece "Svētā kalna pēdējā mācība"


Skatoties Eņģeļu acīm...

 

Kristīne Muciniece

 

Svētā kalna pēdējā mācība.


Uz Zemes ir kāds kalns, kas ar mani runāja daudzus gadus. Svētais kalns. Es arī braucu un tajā kāpu katru reizi, kad sirdī tas mani aicināja. Katra reize bija citāda.
Pēdējo reizi es devos turp viena un arī kāpu viena pati. Jau no paša sākuma es neapzināti ļāvos visam, kas ar mani notika. Atstāju mājās telefonu, aizmirsu uzlikt rokas pulksteni... Pat lidostās nepievērsu nekādu uzmanību pulksteņiem un laikam... Bet visu paspēju un neko nenokavēju. Laiks pazuda, tā vienkārši vairs nebija... Bet vienalga – viss notika!
Tāpēc turpināju ļauties visam... Un Svētais kalns mani šoreiz mācīja. Ik uz soļa.
Tas mācīja aizmiršanos, tas mācīja prieku, tas mācīja par laiku, tā neesamību, mācīja sauli, vēju, lietu, miglu, aukstumu... Tas mācīja izšķiršanos, atlaišanu un lūgšanu...
To, kas notika ar mani Svētajā kalnā, ar cilvēka prātu es nespēju aptvert. Arī pastāstīt nevaru. Es biju ārpusē... Ārpus telpas, ārpus laika... Es biju sevī. Un kalns mani mācīja. Iemācīja visu.
Es braucu, lai uznestu kalnā lūgšanu par kādu cilvēku... Bet patiesībā, es piedzīvoju lūgšanu par sevi. Ikviens cilvēks, kurš dzīvē mums ir nolikts pretī, atspoguļo mūs pašus. Katra lūgšana par otru cilvēku ir lūgšana par sevi. Kalns man mācīja, ka viss ir mūsos pašos.
Uz Zemes ikvienam ir savs Svētais kalns un tas atrodas katram Sirdī. Atrodiet to tur un uzkāpiet tajā. Ļaujiet, lai tas jūs māca.
Bet uz kalniem brauciet vienkārši baudīt Zemes mīlestību.