Regresijas terapija dod iespēju virzīties atpakaļ
(regresēt) laikā, piekļūstot pat atmiņām no citām inkarnācijām. "Regresija ir
viena no spēcīgākajām metodēm, kas zemapziņai ļauj atbrīvoties no pagātnes
sāpēm," saka ājurvēdas veselības un psiholoģijas konsultante, jogas skolotāja
Ilze Selecka.
Pagājušo dzīvju regresija esot pieminēta jau Senās
Indijas svētajos tekstos Upanišadās. Eiropā tā attīstījusies līdz ar
psihoanalīzes radītāja Zīgmunda Freida darbu Sapņu nozīme (1900), kurā viņš
uzsver pagātnes notikumu nozīmi, risinot tagadnes problēmas.
Regresijas terapijā cilvēks tiek pamazām un lēnām
ievests izmainītas apziņas stāvoklī un pakāpeniski atceras sevi aizvien dziļākā
pagātnē: ļoti agrīnā bērnībā, piedzimšanas brīdī, mātes vēderā, ieņemšanas
brīdī, citās inkarnācijās vai arī periodos starp inkarnācijām. Paceļot šīs senās
atmiņas šodienas apziņas gaismā, iespējams atbrīvoties no
emocijām, kas ar tām saistītas un veido blokus cilvēka energoinformatīvajā
sistēmā, liekot viņam iestrēgt vienās un tajās pašās
problēmsituācijās. Terapijas gaitā cilvēks vēlreiz sastopas ar
sāpīgo pieredzi, lai tiktu galā ar neatrisinātām un nepabeigtām lietām, lai
iegūtu pilnīgu brīvību netraucēti virzīties uz priekšu šajā
dzīvē.
Regresijas terapija balstās uz atziņu, ka cilvēki no
iepriekšējām dzīvēm var paņemt līdzi tagadnē zināmu pieredzi, uzskatus,
attieksmi, attiecību dinamiku un talantus. Reizēm tas ir patīkami, bet nereti
var sagādāt smagu, traumatisku pieredzi: par nāvi, mīļotā cilvēka zaudējumu,
sarežģītām attiecībām, bailēm.
Grūti noticēt? Ājurvēdas un jogas speciāliste Ilze
Selecka ir pārliecināta - piedzīvojot regresijas terapiju, vairs nav domu par
to, ka tā varētu nebūt patiesība, jo līst patiesas asaras, un piedošana notiek
pa īstam. "Reizēm tas ir tik spēcīgi, ka vajag pusgadu, lai attaptos un spētu
iziet nākamo seansu. Regresijas terapijas laikā pieredzam sirds apziņas
katarsi," stāsta Ilze. "Regresijas terapeits pilda ķirurga funkciju, kam jāizņem
pilnīgi viss sāpīgais laukums - šī pieredze ir jāizravē pilnībā, ar saknēm.
Vesela apziņa pievelkas pie labā un atgrūž slikto, slima -
gluži otrādi. Man jāpārliecinās, vai cilvēks ir
apzinājies savu ievainoto psihes daļu, vai ir to aplūkojis un izpratis,
piepildījis to ar savu mīlestības un piedošanas enerģiju, lai pēc tam
šo jau transformēto failu kopā varam aizvērt, lai tas netraucē dzīvot tagad, bet
gan palīdz kā dzīvas atziņas."
Ikdienas gaitās mēs parasti līdz sirds dziļumiem
neizjūtam, ko esam nodarījuši citiem. Sirdsapziņa reizēm gan pavēsta - jūtos
vainīgs, tomēr prātā aizvien vēl uzskatām, ka esam pelnījuši pašu labāko no
dzīves. "Mēs nodarījām sāpes citiem pagātnē, un tagad pašiem
tiek nodarītas sāpes: caur slimību, nepaklausīgiem bērniem, nelaimīgu mīlestību,
sarežģītiem materiālajiem apstākļiem vai jebko citu. Un reizēm sāpes
mēdz būt tik lielas, ka šķiet nepārvaramas," Ilze skaidro. "Ja tagadni sasaistām
ar pagātni, dziļi apzinoties, ka caur savām sāpēm dzēšam
pāridarījumu otram, varam sākt justies citādāk, varam laboties, jo
vairs neesam palikuši parādā, sāpju kredīts ir dzēsts."
Ne vienmēr vajadzīga regresijas terapija, kas aizved
līdz sirds apziņas dzīlēm. Kādam palīdzēs lūgšana, citam - grēku nožēla vai,
iespējams, zveja pie ezera, kad laiva pēkšņi apgāzīsies un cilvēks sāks slīkt.
"Ekstrēmās situācijās prāts atslēdzas, tāpēc bieži pēc šādiem gadījumiem cilvēks
mainās. Prāta stingrība samazinās, sarūk arī
augstprātība.
Nav ne baiļu, ne dusmu, nekā, esi
tikai pats - pazemīgs visa notiekošā priekšā," piebilst psiholoģe.
Kāds kolēģis reiz viņai jautājis par dzīves mērķi, un
atbildei - apgaismība - sekojis nākamais jautājums, vai Ilze pietiekami
iepazinusi tumsu, lai zinātu, kas ir gaisma? "Šīs dzīves sāpes nav tik lielas kā
tās, ko esmu pārdzīvojusi iepriekšējās iemiesošanās reizēs uz zemes. Un tajās
visās esmu mācījusies drosmi. Vaigu vaigā esmu sastapusies ar nāvi, lai
apjaustu, ka tā nav nekas cits kā vienīgi vakars vai rīts, kas nāk un iet. Ar
regresijas metodi spēj strādāt tikai ļoti pieredzējis cilvēks, kurš zina, ka
situācijas atrisinājums nāk caur sāpēm. Ilze ieguvusi ājurvēdas medicīnas un
psiholoģijas konsultantes sertifikātu Vācijā. Šveicē viņa satika savu skolotāju
Rutu Hūberi, kura viņu ieveda bezgalīgajā meditācijas atklāsmju laukā, apgūstot
daudz un dažādu meditācijas tehniku. Šveicē Ilzei piešķirts jogas skolotājas
tituls. Tomēr viņa pati uzskata- sertifikāti nav galvenais, uz ko jāvērš
uzmanība, jo tieši dzīves briedums ir tas, kas ļauj palīdzēt citiem.
Daži regresijas terapeiti atzinuši, ka varbūt arī
nemaz netic iepriekšējām dzīvēm, iespējams, cilvēks transā fantazē, aizsapņojas,
izdomā. Arī Ilze Selecka pēc savas terapijas pieredzes spriež: diez vai ir tā,
ka kāds no augšas ar mums manipulē. "Nav nozīmes, vai risinājuma atslēgu atrodam
savā fantāziju pasaulē, vai tiešām aizceļojam pagājušajās dzīvēs, galvenais, ka
spējam situāciju izanalizēt, izprast, piedot un aizmirst," viņa saka." Tā ir
pavisam smalka izjūta, kad virzies tikai uz risinājumu. Regresijas terapijā ļoti
centrējamies uz sevi, savām izjūtām, kļūstot daudz smalkāki savā uztverē, spējot
sajust to, kas ar ikdienišķo prātu nav iespējams. Un tajā pašā laikā kļūstam par
trešo, kurš sevi it kā ierauga no malas." Ilze uzsver, ka ārsts, terapeits vai
jebkurš cits speciālists ir tikai palīgs - kā lāpa, kas parāda gaismu, lai
cilvēks pats spētu ieraudzīt problēmu un tiktu ar to galā.
Vai tiesa, ka regresijas terapijai labi padodas
fobiju ārstēšana? Psiholoģe paskaidro: "Bailes parasti atrodas
pagātnē vai nākotnē, un tās ir prāta veidojums. Ja tās atrodas
nākotnē, tās ir fantāzijas, kas saistītas ar pagātnes pieredzi. Regresijas
terapijā dažkārt lūdzu iztēloties, kā bailes izskatās, kāda ir to konsistence,
smarža, garša. Fobijas var būt saistītas ar iepriekšējās dzīves noslēgumu -
veidu, kā no tās atvadījāmies. Tomēr, paskatoties bailēm acīs,
tās pazūd. Arī mūsu atmiņa var būt slima. Sasirgusi tā ir tad, ja
atminas tikai slikto. Vesela atmiņa atceras tikai labo."
Terapeite pati atzīst, ka seansos gūst netiešu
pieredzi, tāpēc savā dzīvē ar konkrētām bailēm un problēmām vairs nav
jāsastopas. Regresijas terapijā, kad pacients izjūt bailes, Ilze ir klātesoša:
"Manī nedrīkst parādīties žēlums. Ir jābūt līdzjūtībai, bet, ja izjūtu žēlumu,
skaidrs, ka pati esmu kaut ko karmiski sastrādājusi. Tā ir brīnišķīga iespēja
augt - konkrēto situāciju izjust sakāpināti un beidzot to
atrisināt. Un, ja cilvēks šeit ir atnācis, tad sāpes ir lielākas par
bailēm. Sākot šo darbu, definēju savu mērķauditoriju - tie būs cilvēki, kas
apzināti iet garīgās attīstības ceļu un kas dzīvē ir pārvarējuši baiļu slieksni.
Reizēm ir tā, ka sāpes ir lielākas par bailēm no tām atbrīvoties."
Protams, cilvēki reaģē dažādi. Kāda sieviete reiz
atzinās, ka nemaz nevēlas atbrīvoties no slimības, jo - ko viņa tad iesāks?
"Karmiski vai kā citādi viņa juta, ka vajag, lai slimība ir kā laba draudzene,
kas mudina attīstīties tālāk," stāsta Ilze. Ir bijuši arī tādi, kas nāk teju ar
izaicinājumu: nu, paskatīsimies, ko jūs varat paveikt! Taču galvenais darba
veicējs jau būs cilvēks pats - viņa var tikai palīdzēt saprast. "Tomēr pārsvarā
tiem, kas izvēlas regresijas terapiju, sāpju mērs ir
sasniedzis pēdējo robežu, un viņi vēlas noskaidrot cēloni - kādēļ
nedziedināma slimība, kādēļ ir šīs force majeure - nepārvaramās varas -
problēmas, kāpēc tas viss," Ilze atzīst.
Viņa neiesaka šo terapiju tiem, kurus satrauc
ikdienišķas situācijas, piemēram, konflikts ar priekšnieku, vai kuru apziņa
atrodas zāļu ietekmē, kā arī tiem, kas sirgst ar psihiskām saslimšanām,
piemēram, maniakālo depresiju vai šizofrēniju. Emocionālais pārdzīvojums var
kļūt nekontrolējams un atstāt negatīvas sekas. "Šī terapija domāta tiem, kas
spēj apzināti vadīt savu prātu un kas apzinīgi iet izaugsmes ceļu, lai gaismas
un mīlestības šajā pasaulē būtu vairāk. Dažam pietiek ar vienu, citam vajag
desmit seansu. Tas ir ļoti individuāli. Jebkuru terapiju noslēdz pozitīvs, gaišs
iznākums, bet, ja tā nav, tad skaidrs, ka tās vēl nav beigas, "saka Ilze
Selecka.
Meditatīvu stāvokli, kas palīdzētu risināt samilzušās
problēmas, cilvēki varētu sasniegt arī paši - ar pacietīgu darbu. Taču ne visiem
ir tāds iekšējais spēks, lai katru dienu meditētu vai lūgtos, kaut arī tas nes
lielu labumu.
"Arī zinātniskie pētījumi apliecina, ka lūgšanas nes
mieru, neatkarīgi no tā, pie kuras reliģijas piederi. Tā ir vibrācija, kas nes
pie Dieva un miera mūsos. Tāpat kā mierīgs ezers atspoguļo krastā stāvošos
kokus, mierīgs gars - dvēseles mirdzumu," domā Ilze.
Viņa atceras, kad pirmo reizi pati pa
īstam meditējusi, viņai vajadzējis iziet ārpus šīs duālās pasaules, mēģinot pamest visu - savus tikumus un
netikumus, saites ar jebkuru cilvēku. "Kad pārvaram
sava ķermeņa robežas, pirmā projekcija, ar ko sastopies, ir saites ar visiem
cilvēkiem. Nav svarīgi, vai tie ir dzīvi vai aizsaulē. Te parādās jautājums -
vai mani mīl? Un te arī jārod samierināšanās, ka varu atstāt savu sāpi, kas ir
patiesi ļoti grūti, tomēr absolūtā gaisma nav noēnota ne ar kādām saitēm. Daudz
grūtāk ir atlaist nedraugus, jo ar viņiem saikne ir vēl spēcīgāka: "Man tik ļoti
sāpēja, kā lai dzīvoju tālāk, kā man varēja ko tādu nodarīt!"," Ilze
stāsta.
Nākamā projekcija, ko izjūt, ir virzības struktūra
- gan personīgajā, gan valsts un reliģijas līmenī. Tie ir dzīves mērķi, tā ir
šīs pasaules vara un augstākā vara, kas ir pāri mums. "Šajā līmenī rodas atziņa,
ka vienmēr jāciena tie, kas ir augstāki. Hierarhija ir jāgodā, tad spēsi šo
projekciju meditācijā viegli palaist vaļā, lai sasniegtu pilnīgu pazemības un
mīlestības stāvokli sevī," skaidro Ilze. "Pat tad, ja savi vecāki nešķiet
vislabākie cilvēki pasaulē, viņi ir jāciena, jo devuši iespēju iemiesoties uz
zemes. Un viņi vienmēr hierarhijā būs augstāki. Tāpat ar priekšniecību un
valdību. Tie, tāpat kā augstākie spēki, ir mūsu sabiedrotie, ja vien viņus
slavējam. Mēs esam cilvēki, mēs kļūdāmies, un mums jāspēj kļūdas piedot
ikvienam, arī institūcijām, valdībai, baznīcai. Cilvēki ar savu brīvo gribu
pastrādā nelietības, ne Dievs.
Ja domājam par kādu sliktu, viņam ir daudz grūtāk
mainīties nekā tad, ja savās domās dodam iespēju būt labam. Kritizēt ir viegli,
tā tiešām nav liela māksla, bet piedot un atrast labo, jā, arī valdībā, tā gan
ir vērtība!"
Ejot meditācijā aizvien dziļāk, Ilze izjutusi, ka
iespējams izmantot sevi kā instrumentu - lai kāds cits caur tevi runātu. "Tas ir
tad, kad neizmanto savu, bet kāda cita apziņu, paziņojot - tev būs tik un tik
bērnu, vīru, un tad es tevi izdziedināšu," tāds ir viņas viedoklis. "Tā kā prāts
ir gana ierobežots, caur to šajā pasaulē varam paspīdēt tikai nedaudz, bet, ja
caur mums runā kāda augstāka būtne - eņģelis, tas ir tāds gods! Esmu tik īpašs,
jo tikai es dzirdu eņģeļus! Kā mana meditāciju skolotāja teica: "Ja jau šis gars
ir tik gudrs, lai iemiesojas uz zemes un pamēģina pats to visu pastāstīt, nevis
izmantot kādu citu!" Patiesībā tā ir manipulācija ar cita gribu. Tā sauktais
čenelings rodas uz augstprātības pamata - kad vēlos būt īpašāks nekā pārējie.
Nepieciešams kāds sevišķs talants, kāds cilvēkiem uz zemes parasti nepiemīt.
Patiesībā pats vairs neesi personība, vienīgi caurule, caur kuru runā citi. Taču
arī šī pieredze ir jāciena, jo tas ir ceļš, kā atpazīt sava es robežas - kur
beidzas cits un sākas es ar savu spriedumu, lēmumu, zināšanām."
Meditāciju laikā Ilze apjautusi, ka visi esam
ideāli veidoti, tikai prāts iestāsta, ka tā nav. "Prāts ir nemierīgs. Prāts ir
tas, kas viļņojas, netic, šaubās, kritizē. Duālā daba nepārtraukti liek vērtēt -
slikti, labi, slikti, labi... Ja prāts ir kluss, tad saproti, ka viss ir labi,
bet slikti - tā ir tikai pieredze. Ja no šīs pieredzes izvelku ārā kādu atziņu,
tad ir labi. Tad viss ir labi, un viss ir mīlestība," viņa saka.
Garīgums vai lepnums?
Ilze bieži atceras stāstu par cilvēku, kurš katru
rītu iet pastaigāties. Viņš redz bedri un saprot, ka tajā varētu iekrist. Pirmo
reizi viņš iekrīt, otro reizi, ejot gar malu, paslīd kāja, un atkal iekrīt,
trešajā rītā viņš izvēlas citu ceļu." Tas ir tas, ko labākajā gadījumā vajadzētu
izdarīt pēc pirmās reizes. Mēs tā parasti nedarām," saka psiholoģe. "Ja pakrītam
pirmdienā, tad domājam, ka pie vainas ir pirmdiena, nevis iemesls meklējams pašu
rīcībā. Tā ir intelekta kļūda. Ja būtu gana gudri, mēs padomātu, kāpēc pakritām.
Iespējams, tā izpaužas agresija, kas ir pašā. Varbūt ir jāizlīgst ar kādu tuvu
cilvēku. Varbūt nebijām pietiekami mīloši, pacietīgi, mierīgi un
līdzjūtīgi."
Ilze ir pārliecināta, ja cilvēks atnāk tieši pie
viņas, tad - vai nu viņai no tā ir jāmācās, vai otrādi. "Ja jūtu, ka nespēju
palīdzēt, tad man jāmācās vēl vairāk. Domāju, ka pamatā mani atrod tie, ar
kuriem esmu bijusi saistīta. Ja mani atrod arī tādi, ar kuriem neesmu tikusies
kādā no iepriekšējām dzīvēm, tad tas būs tas jaunais pienesums, ko vēl šajā
dzīvē varēšu izdarīt."
Tomēr psiholoģes un jogas skolotājas viedoklis par
sava darba iznākumu ir gana neordinārs - viņa nevēlas par to būt gandarīta. "Lai
cik labs būtu rezultāts, manī būs lepnums par savām spējām to paveikt, un tas ir
nepareizi. Rezultāts nepieder mums, tas ir Dieva ziņā. Es negribu paklupt un
iekrist šajā bedrē, kur velk ego, tāpēc nevēlos popularitāti. Ja kādam varu
palīdzēt vairot mīlestību viņa dzīvē, ļoti labi, bet es cilvēciski apzinos, ka
arī varu iekrist šajā bedrē," Ilze atzīst.
Klupšanas akmens šeit ir cilvēka ego. Ego ceļš
vienmēr ir pašapliecināšanās. Pat ja kļūsti slavens ar labajiem darbiem - pabaro
Āfrikas bada cietējus, realizē lielus labdarības projektus, uzcel vairākus
garīgos tempļus -, arī tā ir ego manifestācija. Cilvēkiem ar lielu ego parasti
dots maz enerģijas - lai viņi neaizietu pa ego realizācijas ceļu, bet gan
attīstītos garīgi. Pirmais ceļš ir vērsts uz āru, otrais - iekšpus. Ilze
sapratusi, ka pašai nav dots liels enerģijas daudzums. Tomēr - ja bērni Āfrikā
būs paēduši, vai tas nebūs labi?" Atbilde ir attieksmē - kāda būs tava reakcija,
kad paslavēs," uzskata Ilze. "Ja rodas patiess prieks, tevī vairojas mīlestība,
ja lepnība - ļoti žēl. Pat tad, ja ir 99% atzinības, slavas, spozmes, svarīgi,
lai paliktu šis viens procents garīgās attīstības ceļam."
Ilzei Seleckai ir savs viedoklis arī par aktuālās
kaites - veģetatīvās distonijas - iemesliem. "Mani novērojumi rāda, ka slimība
signalizē par to, ka pārāk esi aizgājis ego attīstības virzienā, atstājot
novārtā garīgā es izaugsmi," viņa domā. "Arī gadījumos, kad cilvēks nesaņem
gaidīto atzinību. Izjūta, ka neesmu gana labs, saēd no iekšpuses. Īpaši tas
attiecas uz radošajām profesijām, kur, esot uz skatuves, saņem enerģiju no
skatītājiem. Kad netiec barots ar svešu enerģiju un slava samazinās, šķiet,
veiksme aizgriezusi seju. Patiesībā - brīdī, kad fortūna paiet malā, nāk
pazemība un Dievs ir tuvu klāt stāvošs." Psiholoģe atzīstas, ka viņai reizēm
patīk pētīt, kā aktieri darbojas uz skatuves - lai viņu veikums tiktu atzīts un
pamanīts, vai kā citādi? "Ķermenis ar trauksmi reaģē tad, kad dzīves mērķi
sajukuši un gars nonācis pretrunā ar izvēlēto ceļu, patieso dabu. Mūsu galvenais
uzdevums šajā dzīvē ir vairot gaismu un prieku, bet, ja audzējam neko citu kā
vienīgi augstprātību, sirdsapziņa sāk klauvēt un ķermenis reaģē," viņa
saka.
Pēc vēdiskās filozofijas, šajā dzīvē mums var būt
četri mērķi. Pirmais - iemācīties apieties ar
naudu, spēt sevi nodrošināt, rūpēties par materiālo eksistenci. Otrais mērķis ir iemācīties nedarīt pāri savam ķermenim, būt
pret to saudzīgam, mācīties radīt prieku savām maņām. Trešais - iemācīties risināt jautājumus, situācijas un
problēmas ētiski. Ceturtais mērķis ir apgaismība -
tas nozīmē uzcītīgi sekot kādai mācībai, ko mums atstājuši viedie, cilvēki, kas
guvuši apgaismības pieredzi. "Es neesmu apgaismota persona, tāpēc tas, ko
stāstu, noteikti nav tīrā patiesība!" nosmejas Ilze.
Mīlestība ir karmisks
parāds
Viens ir paša ego, bet kas vēl var stipri sāpināt
cilvēku? Ilze Selecka ir droša, ka tikai ļoti tuvu stāvoša dvēsele var radīt
otram dziļas sāpes. "Sāpju brīdī sāk strādāt karma vai grēks. Kad nākamajā dzīvē satiec šo cilvēku, kam esi nodarījis pāri, pie viņa
ļoti stipri velk, jo jūti karmisko parādu, kas jāatstrādā. Un sirds
apziņa, satiekot šādu cilvēku, kliedz - šis ir īstais!" psiholoģe uzskata. Viņa
reiz noformulējusi savu mīlestības definīciju - daudzi par to ir šokā. "Es
uzskatu, ka mīlestība rodas tad, ja esam parādā. Kurš cits, ja ne ļoti tuvs
cilvēks spēs izdarīt tik daudz relatīvi slikta, lai tas otrs gūtu pamatīgu
dzīves atskārsmi? Ir ļoti jāsāp, lai gūtu dziļu atziņu."
Lielā mīlestība nav iedomājama bez lielas
kaislības. Kaislība mīt pirmajos trijos cilvēka enerģētiskajos centros jeb
čarkās." Kad paša sliktās īpašības rezonē vienā līmenī ar otra
sliktajām iezīmēm, rodas nepanesama kaisle. Un - jo rupjāka
enerģētika, jo spēcīgāka kaisle. Kas ir rupjš? Tās ir visas negatīvās rakstura
īpašības. Sliktās saķeras ar sliktajām, labās ar labajām. Kad rozā brilles krīt,
sagaida nepatīkams pārsteigums - otrā visvairāk kaitina paša sliktās īpašības.
Tā abi viens otrā spoguļojas. Karmiskajai mīlestībai ir neganta daba - tā uzplēš
visas brūces un parāda mūs visdrausmīgākajā veidā, tā atklāj, cik šausmīgi mēs
spējam būt. Tomēr pēc šādas mīlestības mēs ilgojamies, jo jūtam, ka te ir
iespēja atstrādāt pagātnes pārdarījumus un pārvērtēt savas sliktās īpašības,"
uzskata Ilze Selecka.
Mīlestības piedodošais spēks ir vajadzīgs
cilvēkiem, kas izjutuši vardarbību. Regresijas terapijās, skatoties atpakaļ,
Ilze ir novērojusi: ja kāds piedzīvo vardarbību šajā dzīvē, tad pats to
nodarījis citiem daudz lielākā apmērā pagājušajā dzīvē. Tu kādu sāpināji, tagad
to nodara tev - mācība par sāpēm ir piedzīvota. Atdarot ar to pašu vēlreiz,
nekas nemainās. "Ja ar mani notika kaut kas bēdīgs, es to biju pelnījusi. Mans
uzdevums piedot. Caur piedošanu pāridarītājam mēs neesam vairs
upuri un mazvērtīgi šajā dzīvē, caur patiesu nožēlu par izdarīto esam
tuvāk lielajai patiesībai, ko sauc par Dievu. Tāpēc ne velti kristietībā ir
vēstīts par otra vaiga pagriešanu. Cīnīties ir bezjēdzīgi, rodas tikai jaunas
sekas. Jo lielāka sāpe un pāridarījums palicis atmiņā, jo vairāk skaidrs, ka tas
bijis nepieciešams, lai mācītos mīlēt. Lielākais pāridarītājs ir lielākais
skolotājs. Un ir pilnīgi vienalga, vai to ieraugi regresijas terapijā, vai katru
dienu lūdzies un tici, ka tiks piedots," uzskata psiholoģe. Turpretī dusmas neko nedos - tās ir pagātnē iesprostotas emocijas,
kas ataino tavu attieksmi pret to, ka lietas ir notikušas ne pēc tava prāta.
"Šajā ziņā dzīves mērķis ir iemācīties pacietību - es palīdzu ar vislabākajiem
nodomiem, bet man nepieder vara un pēdējais vārds. Tāpēc ir jāmācās novērtēt
savas spējas, un, ja tas nav izdevies, jārod spēki, lai savas kļūdas labotu. Jo
vairāk laika vajadzēs, lai paveiktu savus uzdevumus un atrisinātu problēmas, jo
ilgāka būs dzīve. Ja viss paveikts, varam atstāt šo dzīvi, būt brīvi."
Ilze izstāsta kādu patiesi iedvesmojošu stāstu:
"Reiz jūra nevarēja vien nosmieties, kad putniņš bija izdomājis tai spītēt,
pavēstot: "Es izdzeršu tevi tukšu!" Gribēdams atgūt mazuļus, kurus tā viņam
atņēmusi, mazais brašulis nerimās un turpināja iesākto. Jūra nespēja beigt
smieties... Dievs, ievērodams drošuļa apņēmību, uzrunāja jūru: "Ja tūlīt
neatdosi putniņa mazuļus, izdzeršu tevi tukšu." Jūra nobijās un izpildīja
pavēli. Tā ir patiesa žēlsirdība. Bezgalīga žēlastība. Arī mēs tādu varam
piedzīvot, ja pa mazumiņam darām šķietami neiespējamo, turklāt bez lepnības un
paštīksmināšanās. Lūk, tad reizēm atnāk liels spēks, kas palīdz."
28.marts žurnāla Patiesā dzīve
speciālizlaidums
|