Vairāk kā 50 tūkstošus gadu senā pagātnē Sahāras
tuksneša vietā atradās auglīgas zemes ar subtropu klimatu, kas kļuva par zelta
laikmeta civilizācijas šūpuli. Miers, laime un pārticība valdīja šajā valstī, un
to gudri un taisnīgi vadīja neviens cits kā Sen-Žermēns.
Vairākums viņa pavalstnieku varēja apzināti un pilnā
mērā izmantot Dieva gudrību un spēku. Viņiem piemītošās spējas mūsdienās liekas
pārdabiskas un maģiskas. Cilvēki apzinājās, ka ir Centrālās Saules turpinājums –
Dzīvības straumes, kas izplūst no varenā garīgi-materiālā kosmosa Centra.
Uz milzīgas freskas, kas atradās galvaspilsētas -
Saules Pilsētas centrā, saskaņā ar dižā valdnieka pavēli, tika simboliski
attēlota kosmiskā tautas vēsture, lai ļaudis neaizmirstu savas Saknes un
eksistences mērķi - kļūt par saules centriem šajā tālajā galaktikā, kuru viņi
tagad sauca par savām mājām, kļūt par Vienotā Likuma turpinājumu, jo viņi ir
pastāvīgi paplašinošās visuma daļa. Un viņu attiecības ar Vienīgo un Vienoto
izpaudās pastāvīgā ES ESMU TAS, KAS ES ESMU apziņā.
Sen-Žermēns bija pilnībā apguvis senās zināšanas un
pārzināja Matērijas sfēras. Ar gaismas palīdzību viņš spēja vadīt visas dzīves
jomas, ceļot savu valsti līdzsvara, skaistuma un pilnības augstumos, kas bija
nepārspējami fizisko oktāvu kontekstā. Patiesi, kristāldzidrajā Zemes kausā tika
iemiesoti debesu paraugi. Bet elementālā dzīve palīdzēja uzturēt Matērijas
kvadrantu tīrību.
Cilvēki attiecās pret savu valdnieku kā pret
visaugstāko Dieva izpausmi, atdarināšanas cienīgu paraugu, un tautas mīlestība
pret viņu bija vārdiem neizsakāma. Šīs dispensācijas darbības laikā viņš
iemiesoja vispasaules Kristus arhetipu, kas kalpoja tautai par Dieva esamības
personifikācijas piemēru.
Gajs Ballards, kura literārais pseidonīms bija
Godfrijs Rejs Kings, savā darbā “Sakramenta atklāšana” apraksta, kā Sen-Žermēna
vadībā viņa dvēsele iepazinās ar šīs civilizācijas uzplaukuma un pagrimuma
rakstiem.
Sen-Žermēns izskaidroja viņam, ka “tāpat kā visos
laikos, daļa cilvēku arvien vairāk aizraujoties ar pārejošajām jutekliskajām
baudām, pārstāja interesēties par Dižā un Dievišķā Es radošo plānu. Tā rezultātā
gandrīz visur (izņemot tikai pašu galvaspilsētu) cilvēki zaudēja Dieva Spēka
apziņu. Tad valsts vadītāji nonāca pie secinājuma, ka viņiem ir jāaiziet un
jādod ļaudīm iespēja pašu rūgtajā pieredzē atskārst to, ka viņu laimes un
labklājības avots ir viņos mītošā Dieva pielūgsmes spēja, un lai atgūtu laimi
viņiem ir jāatgriežas pie Gaismas”.
Un tā, kosmiskā padome deva valdniekam rīkojumu
(Zemes Garīgās Hierarhijas pārstāvim, kuras priekšgalā bija Sanata Kumara)
pamest savu impēriju un savu mīļoto tautu. Kopš šī brīža par viņa pavalstnieku
likumdevēju bija jākļūst viņu pašu personīgajai karmai, bet viņu brīvajai gribai
vajadzēja noteikt, kādu daļu no Gaismas mantojuma viņi saglabās (un vai saglabās
vispār).
Atbilstoši plānam valdnieks sarīkoja grandiozas
pusdienas pils Dārgumu Zālē, uzaicinot uz tām savus uzticīgos padomniekus un
valstsvīrus. Pusdienu noslēgumā pie katra viesa ( no 576 viesiem ) labās rokas
parādījās kristāla kauss, kas bija piepildīts ar “tīru elektronu substanci”. Tas
bija Sen-Žermēna sakramaneta kauss, kas pats, tērpies seno priesteru un
valdnieku mantijā, ar scepteri rokās iepildīja savu gaismas substanci visos, kas
godīgi un Dievbijīgi bija kalpojuši valstij.
Paceļot šo kausu par godu “Visvarenā no dzīvojošajiem
liesmai”, katrs no viņiem apzinājās, ka vairs nekad nevarēs aizmirst par sava
iekšējā Dievišķā Es dzirksteli. Šī aizsardzība jeb vairogs, ko viņiem uz mūžu
dāvājusi pateicīgā Sen-Žermēna sirds, sargās viņu dvēseles visos laikos līdz
brīdim, kad kosmiskie cikli veiks pilnu apli un viņi atkal nonāks civilizācijā,
kurā varēs apgūt zināšanas. Zināšanas, kas nepieciešamas Dievišķās Savienības
atgūšanai, lai uz visiem laikiem paliktu Saules Zelta Pilsētā.
Un tad runu teica no Bezgalīgā Klusuma dzīlēm
nākušais Kosmiskais Valdnieks. No pusdienu zāles viņa vēstījums tika nodots
visai tautai. Šis Visvarenais, neparasti mirdzošais Valdnieks nav aprakstīts,
zināms tikai tas, ka uz viņa pieres mirdzēja uzraksts “Uzvara”. Viņš brīdināja
cilvēkus par tuvojošos krīzi un pārmeta tiem nepateicību un nevērību pret
Visvareno Dievišķo Avotu. Viņš atgādināja tautai seno bausli - “Klausi
Vienotajam Likumam - Mīlestībai”, bet pēc tam pareģoja viņu karmu:
“Jūsu valsts robežām tuvojas kāds princis. Viņš
ienāks pilsētā, lai lūgtu jūsu valdnieka meitas roku. Viņš kļūs par jūsu
vadītāju, un veltīga būs jūsu izdarītās kļūdas atskārsme. Nekas neatgriezīsies,
jo visa jūsu šīsdienas valdītāja ģimene būs Dieva aizgādībā, un cilvēka griba un
vēlme pret tiem būs bezspēcīga, jo tie ir varenie Apskaidrotie Gaismas Valdnieki
no ēteriskās zelta pilsētas, kas atrodas virs jūsu valsts. Tur paliks jūsu
tagadējais valdītājs un viņa mīļotie bērni līdz pat laika cikla beigām”.
Pēc septiņām dienām valdnieks un viņa bērni pazuda;
bet vēl pēc dienas ieradās jaunais valdnieks un netraucēti ieņēma troni.
Izanalizējot Sen- Žermēna dzīvesstāstu var pamanīt,
ka cilvēki ikreiz noraida gan pašu Valdnieku, gan viņa Dievišķību, turklāt tieši
tie, kuriem viņš mēģina palīdzēt. Turklāt labprāt tiek pieņemtas visas Gaismas,
Dzīves un Mīlestības veltes, visi adepta zināšanu dāsni sniegtie augļi
(alķīmiskās pārvērtības, jaunības eliksīrs, izgudrojumi un pareģojumi).
Visu viņa iemiesojumu mērķis, sākot ar zelta laikmeta
civilizācijas laikiem, kas atradās tagadējā Sahāras tuksneša vietā, un līdz pat
viņa pēdējiem dzīves mirkļiem Frensisa Bēkona ķermenī, bija Gaismas bērnu
atbrīvošana, it īpaši to, kas nepiesardzīgas apiešanās ar ugunīgajiem Likuma
principiem rezultātā bija nostājušies aci pret aci ar savu karmu un itin bieži
nespēja izrauties no tās ciešajām spīlēm. Viņš tiecās uz to, lai piepildītos
viņa pēdējo pusdienu laikā teiktie lūgšanu vārdi:
“Ja viņiem lemts iziet šīs pārbaudes, kas aprīs un
sadedzinās ārējā “es” sārņus, sniedz viņiem Savu atbalstu un atved, visbeidzot,
pie Savas Varenās Pilnības. To lūdzu Tev, Ak, Visuma Veidotāj, Visaugstākais,
Dievs Visvarenais”.
Atlantīdas Augstākais Priesteris
13 tūkstošus gadus atpakaļ Sen-Žermēns, būdams
Atlantīdas violetās liesmas Tempļa augstākais priesteris, ar savas vēlmes un
cēloniskā jeb kauzālā ķermeņa palīdzību radīja uguns stabu - dziedinošās
violetās liesmas strūklaku, kas kā magnēts pievilka tuvākās un tālākās apkārtnes
iedzīvotājus, kas tiecās atbrīvoties no visa, kas ierobežo ķermeni, prātu un
dvēseli. Lai sasniegtu atbrīvošanos bija nepieciešama paša piepūle: bija
jāvēršas pie svētās uguns un jāveic Septītā Stara rituāli.
Aiz apaļa nožogojuma, kas bija prasmīgi izcirsts no
marmora, atradās svētnīca, kuras priekšā lūdzēji krita ceļos, tā parādot cieņu
Dievišķajai liesmai. Vieni varēja redzēt to kā fizisku violetas krāsas liesmu,
citiem tā parādījās kā “ultravioleta” gaisma, bet vēl citi vispār neko
neredzēja, tomēr visi juta spēcīgo dziedinošo starojumu.
Templis bija uzbūvēts no teicamas kvalitātes marmora,
kura krāsu daudzveidība svārstījās no sniegbalti-balta ar violetas un purpura
krāsas lāsumiņiem līdz Septītā Stara spektra vistumšākajām nokrāsām. Pašā tempļa
centrā atradās liela apaļa zāle, apdarināta ar ledus-violetu marmoru un
tumša-purpura krāsas marmora grīdu. Apkārt šai zālei, kas slējās trīsstāvu mājas
augstumā, bija izvietots vesels telpu komplekss. Šīs telpas bija paredzētas
dievkalpojumiem un citām priesteru un priesterieņu darbībām, kas kalpoja Liesmai
un nodeva tās vārdus - Gaismas un pravietojumu vārdus cilvēkiem. Visi, kas veica
dievkalpojumus šī Tempļa Altāra priekšā pirms tam tika sagatavoti Vispasaules
Melhisedeka Ordeņa priestera amata saņemšanai Kunga Zadkīla mītnē - Attīrīšanās
Templī, kas atrodas virs vienas no Rietumu Indijas salām.
Gan pagājušo gadsimtu gaišākajos, gan arī visdrūmākajos posmos Sen-Žermēns turpināja prasmīgi izmantot sava kauzālā ķermeņa Septīto Staru, sargājot to liesmas glabātāju brīvību, kuros bija dzīva tā dzirksts, kas iededzināta pie violetās uguns altāra viņa Atlantīdas templī. Viņš sludināja prāta un gara brīvību, pats būdams tādas brīvības piemērs. Atzīstot, ka četras svētās brīvības ir katra cilvēka neatņemamās tiesības, viņš sargā mūsu brīvību no valsts spaidiem, netaisnīgas tiesas, no nekompetentas iejaukšanās tādās jomās, kā zinātniskie pētījumi, ārstēšanas māksla un garīgie meklējumi.
Sludinot galveno cilvēka tiesību piešķiršanas
principu katrai atbildīgai un saprātīgai tautai, kas audzināta balstoties uz
brīvības un vienlīdzīgu iespēju pamatiem, viņš vienmēr māca mums aizstāvēt
neatņemamās un svētās tiesības dzīvot saskaņā ar savu visaugstāko Dieva uztveri.
Lūk, ko sacījis Valdnieks: nekādas tiesības, neatkarīgi no to vienkāršuma, nevar
tikt nodrošinātas ilgstošā laika posmā, ja tās nebalstās garīgajos tikumos un
Dieva Likumā, kas pilda izpildītājus ar līdzcietību un taisnīgumu.
Samuēls – Kunga pravietis
Sen-Žermēns atkal atgriezās pie savas tautas, kas nu
jau plūca personīgās karmas augļus, kā Samuēls – Kunga pravietis un divpadsmit
Izraēla paaudžu tiesnesis (aptuveni 1050. gadā pirms mūsu ēras). Kā Dieva
sūtnis, kas pasludināja Ābrama pēcnācēju brīvību un neatkarību no negodīgo
priesteru jūga - Īlija un iekarotāju filistiešu dēlu. Samuēls, kura sirds bija
apzīmogota ar īpašu gaiši zilo Sīriusa rozes zīmi, savos pravietojumos, kas
veltīti nepakļāvīgajiem izraēliešiem, pacēla tos pašus jautājumus, kas ir
aktuāli arī divdesmitā gadsimta diskusijās, - gan vieni, gan otri nesaraujami
saistīti ar Dieva baušļiem attiecībā uz karmu, brīvo gribu un žēlsirdību:
Vēlāk, kad valdnieks Sauls novērsās no Dieva, Samuēls
atbrīvoja tautu no viņa tirānijas, iesvaidot Dāvidu valdnieka kārtā.
Būdams uzticīgs pravietiskajai līnijai, kas vijas
cauri visām viņa dzīvēm, Sen-Žermēns iemiesojās svētajā Jāzepā, Jesajas dēlā no
ķēniņa Dāvida dzimtas. Jāzepam bija lemts kļūt par Svētā Gara kausu, par Jēzus
tēvu, lai piepildītu Jesajam teiktos Kunga vārdus:
“Un celsies atzars no Jesaja koka, un šis zars izaugs
no viņa saknes.”.
Mēs redzam, ka katram Sen-Žermēna iemiesojumam, tā
vai citādi, seko alķīmija - Dievišķā Spēka pārraide. Tā, Samuēls, ko Kungs
izvēlējās par savu instrumentu, iesvaidīšanas ceremonijas laikā nodeva savu
svēto uguni Dāvidam, un ar tādu pašu zinātnisku precizitāti atņēma šo uguni
ķēniņam Saulam, kad Dievs liedza viņam Izraēlas valdīšanu. Šī Septītā Stara
adepta atšķirības zīme, kas itin bieži slēpjas zem pieticīgas ārienes, izpaudās
arī viņa svētā Albāna iemiesojumā, kas bija pirmais moceklis Britu salās ( 3.
gadsimtā pirms mūsu ēras) un spēja pievērst sev cilvēku dvēseles, valdīt pār
dabas spēkiem ar Svētā Gara palīdzību.
Albāns, romiešu kareivis
Albāns, būdams romiešu kareivis, deva pajumti
bēguļojošam garīdzniekam, kas pievērsa viņu kristietībai un viņam tika
piespriests nāves sods par to, ka viņš ļāva šim garīdzniekam bēgt, pārģērbjoties
viņa drēbēs. Uz viņa nāves soda izpildi savācās liels ļaužu pūlis un šaurais
tiltiņš, kas veda uz soda izpildes vietu, nekādi nevarēja ietilpināt visus, kas
vēlējās pāriet uz otru krastu. Tad, pēc Albāna lūguma, upes ūdeņi atkāpās. To
redzot, izbrīnītais bende pievērsās Kristietībai un lūdza ļaut viņam mirt Albana
vietā. Tomēr viņš nevarēja palīdzēt svētajam. Viņu pašu sodīja ar nāvi tai pašā
dienā, uzreiz pēc mocekļa sodīšanas.
Valdnieks –neoplatoniešu Skolotājs
Bet ne vienmēr Sen-Žermēns ir bijis kristīgās
baznīcas piekritēju pusē. Viņš cīnījās ar tirāniju visur, kur vien varēja;
nekļuva par izņēmumu arī viltus kristīgā mācība. Būdams Valdnieks -
neoplatoniešu Skolotājs, Sen-Žermēns bija grieķu filozofa Prokla iedvesmotājs
(aptuveni 410-480 gados). Viņš atklāja savam skolniekam, ka iepriekšējā dzīvē
viņš bijis filozofs-pitagorietis, kā arī izskaidroja viņam visu imperatora
Konstantīna samāksloto viltus pieķeršanos kristietībai un individuālisma
vērtību, ko kristieši dēvēja par “pagānismu”.
Prokls, kas vadīja Platona Akadēmiju Atēnās un bija
izpelnījies vispārēju cieņu, par savas filozofijas galveno tēzi izvirzīja
vienīgās patiesās realitātes eksistences principu - Vienīgās, kas ir Dievs,
Dievišķās Sākotnes, kas ir visu pasaules tieksmju galamērķis. Filozofs
apgalvoja: “Aiz ķermeņa stāv dvēsele, aiz dvēseles - domājoša daba, bet aiz
visām saprātīgajām būtnēm - Vienīgais”. Savos iemiesojumos Sen-Žermēns
demonstrēja ārkārtīgi plašas zināšanas par Dieva Prātu. Un nepārsteidz, ka arī
viņa skolniekam piemita plašas zināšanas: Prokla darbi aptver gandrīz visas
zināšanu jomas.
Prokls apzinājās, ka apgaismotība un filozofija viņam
dotas no augšas un pieskaitīja sevi tiem, caur kuriem cilvēcei tiek nodotas
Dievišķās atklāsmes. Lūk, ko par to rakstīja viņa skolnieks Marinuss: “Viņā bija
skaidri jūtama dievišķā iedvesma, jo no viņa viedās mutes vārdi bira, kā biezs
sniegs, viņa acis mirdzēja un viss viņa tēls liecināja par dievišķo
apgaismību”.
Un tā, baltās drānās tērptais Sen-Žermēns, kura
apavus un jostu rotāja dārgakmeņi, tālo pasauļu zvaigžņu atblāzmas, arī bija šis
noslēpumainais Valdnieks, kas smaidīja aiz priekšskara un iemiesoja sava prāta
tēlus pēdējā dižā filozofa un neoplatoniķa dvēselē.
Merlins
Viens no Sen-Žermēna iemiesojumiem bija Merlins -
neaizmirstama un daudzējādā ziņā pat neatkārtojama personība. Viņš bieži apciemo
miglā tīto Albiona krastu, lai pēkšņi parādoties, piedāvātu jums dzirkstoša
eliksīra kausu. Viņš ir “sirmgalvis”, kas atklājis jaunības un alķīmijas
noslēpumus, viņš pētījis zvaigznes Stounhedžā un nostāsti liecina, ka ar savu
maģisko spēju palīdzību viņš varēja pārvietot Stounhedžas akmeņus. Arī mūsdienās
viņam nesagādā problēmas pēkšņi parādīties Brodvejā, Jelloustonas mežos vai
līdzās jums kādā no autotrasēm.
Jo Sen-Žermens ir arī Merlins.
1987.gada 1.janvārī Merlins ar savu pēdējo
pravietojumu vērsās pie varoņiem, bruņiniekiem, dāmām, neprāšiem un Ūdensvīra
laikmeta Kamelota ļaundariem.
Merlins, dārgais Merlins nekad nav mūs pametis: viņa
gara pārņemti, mēs jūtamies tikpat neparasti un neatkārtojami, kādi bija viņa
briljanta un ametista rotājumi. Merlins - tā ir neaizstājama Klātbūtne, tas ir -
mutuļujošs ūdens virpulis, kurā rietumu civilizācija sapinusi kopā zinātni,
teiksmas un liktenīgu mīlestību.
Darbības laiks ir piektais gadsimts. Uz lēni
mirstošās Romas impērijas haosa fona parādījās karalis, kas nolēma apvienot
valsti, kuru plosīja karojošās dzimtas un izlaupīja saksoņu iekarotāji. Par viņa
cīņas biedru kļuva sirmgalvis - druīds, kristīgais svētais, pareģis, burvis,
padomdevējs un draugs, kas iedvesmoja karali uz divpadsmit cīņām, kuru mērķis
bija valsts apvienošana un miera atjaunošana.
Noteiktā brīdī Merlina gars pārdzīvoja katarsi.
Saskaņā ar teiku tas notika nežēlīgas cīņas laikā. Vērojot asiņaino skatu
Merlinu pārņēma neprāts: viņš vienlaikus redzēja gan pagātni, gan tagadni, gan
nākotni (gaišreģiem raksturīga īpatnība). Viņš devās uz mežu un dzīvoja tur, kā
mežonis, un kādu dienu, sēdēdams zem koka, sāka pareģot Velsas nākotni.
Lūk, ko viņš teica:
“Esmu pametis savu ierasto “es”. Es līdzinos garam, esmu atskārtis savas tautas pagātnes dzīles un varu pareģot nākotni. Man zināmi dabas noslēpumi, putnu lidojums, man zināmi zvaigžņu ceļi un zivju ceļi ūdeņos”. Viņa pravietojumi, tāpat kā maģiskās spējas kalpoja tikai vienam mērķim, apvienot seno britu ciltis vienotā karalistē. Par to, cik spēcīga bija viņa ietekme, liecina Lielbritānijas senais ķeltu izcelsmes nosaukums - “Clas Myrddin”, kas nozīmē “Merlina Zemes”.
Lūk, ko viņš teica:
“Esmu pametis savu ierasto “es”. Es līdzinos garam, esmu atskārtis savas tautas pagātnes dzīles un varu pareģot nākotni. Man zināmi dabas noslēpumi, putnu lidojums, man zināmi zvaigžņu ceļi un zivju ceļi ūdeņos”. Viņa pravietojumi, tāpat kā maģiskās spējas kalpoja tikai vienam mērķim, apvienot seno britu ciltis vienotā karalistē. Par to, cik spēcīga bija viņa ietekme, liecina Lielbritānijas senais ķeltu izcelsmes nosaukums - “Clas Myrddin”, kas nozīmē “Merlina Zemes”.
Būdams Artūra padomdevējs un palīgs valsts
apvienošanas uzdevumā, Merlins centās pārvērst Liebritāniju par cietoksni, kas
nelaistu cauri tumsonību un māņticību, kur plauktu Kristus darbi, un kur
uzticība Vienīgajam arvien augtu, pateicoties Svētā Grāla meklējumiem. Viņa
darbi šajā jomā nesa augļus deviņpadsmitajā gadsimtā, kad Britu salas kļuva par
neredzēta privātās uzņēmējdarbības un rūpniecības uzplaukuma centru pēdējo
divpadsmit tūkstošu gadu laikā.
Kamelots - Anglijas roze - zēla un plauka, bet pie
tās saknēm jau dīga kreisais atzars. Melnā maģija, intrigas, nodevība - lūk kas
pazudināja Kamelotu, nevis Lanselota un Gvineviras mīlestība, kā savā sieviešu
nīšanas caurvītajā darbā sludina Tomass Melori. Diemžēl viņa radītā mīta dēļ,
patiesie vaininieki visu šo gadsimtu laikā uzturējušies drošā ēnā.
Tie bija Modreds, karaļa pusmāsas Margo ārlaulības
dēls, Morgana le Feja un vēl pāris tādu pašu burvju un melno bruņinieku, kuriem
izdevās nozagt kroni, ieslodzīt cietumā karalieni un uz laiku saraut Mīlestības
saites. Tādas Mīlestības, kādu viņi (kreisā ceļa gājēji) nespēj gūt un, kuras
priekšā visas viņu iegribas, burvestības un pesteļojumi ir bezspēcīgi.
Merlinam bija smagi ap sirdi – pravietim, kas
pareģoja nelaimes un postu, bēdas un bezgalīgi turpinošās karmiskās atriebības
sāpes. Un tad viņš nonāca pie savas dzīves atrisinājuma, ļaujot viltīgajai un
negantajai Vivjenai noburt sevi un iemidzināt. Diemžēl cilvēkam ir raksturīgi
kļūdīties, bet skumjas par atšķirtību no savas dvīņu liesmas – ir daudzu
ceļojošu bruņinieku, karaļu un arī šī vientuļā pravieša liktenis, kas iespējams
izvēlējās ieslīgt aizmirstības atvarā, lai tikai atbrīvotos no rūgtās kauna
sajūtas par negodu, ko piedzīvoja viņa tauta.
Rodžers Bēkons
Daži apgalvo, ka viņš arī tagad vēl dus, bet viņi
pienācīgi nenovērtē šī gudrā cilvēka nenomierināmo garu, kas atkal atgriezās un
šoreiz jau trīspadsmitā gadsimta Anglijā kā Rodžers Bēkons (aptuveni 1214-1294
gadā.). Merlins atgriezās kā zinātnieks, filozofs, mūks, alķīmiķis un gaišreģis,
īstenojot savu misiju, viņš veidoja Ūdensvīra laikmeta zinātniskos pamatus, par
kura aizgādni kādreiz bija jākļūst viņa dvēselei.
Par šīs dzīves jēgu bija jākļūst viņa saucēja balsij
viduslaiku Lielbritānijas intelektuālajā un zinātniskajā tuksnesī. Laikmetā, kad
Dieva vārds un loģika (vai nu viens vai ors) noteica zinātnisko pieeju, viņš
piedāvāja ņemt par pamatu eksperimentālo metodi, atklāti pasludinot savu
pārliecību par to, ka zeme ir apaļa, un nežēlīgi kritizējot savu laikabiedru
zinātnieku un pētnieku aprobežotību. Tāda veidā viņš pilntiesīgi tiek uzskatīts
par mūsdienu zinātnes pamatlicēju.
Viņš pareģoja arī mūsdienu tehnikas rašanos. Viņš
redzēja nākotnes izgudrojumus: ar karstu gaisu pildāmo gaisa balonu, lidaparātu,
brilles, teleskopu, mikroskopu, liftu, kuģus un ekipāžas ar mehānisku dzinēju.
Un kaut arī, lai noteiktu šo izgudrojumu realizācijas iespēju, gaišreģis diez
vai izmantoja eksperimentus, viņš rakstīja par tiem tā, it kā būtu redzējis tos
pats savām acīm! Bēkons bija arī pirmais Rietumu cilvēks, kas precīzi aprakstīja
šaujampulvera ražošanas veidu, bet saglabāja savu atklājumu noslēpumā drošības
apsvērumu dēļ. Nav brīnums, ka tauta uzskatīja viņu par brīnumdari!
Tāpat kā Sen-Žermēns, kas šodien savā “Alķīmijas
kursā” apgalvo, ka brīnumi ir visuma likumu pareiza un precīza pielietojuma
sekas, Rodžers Bēkons ar saviem pravietojumiem centās parādīt cilvēkiem, ka
lidaparāti un “burvju” mašīnas ir likumsakarīgi dabas likumu pielietojuma augļi,
ko cilvēki sasniegs laika gaitā.
No kurienes, pēc paša Bēkona domām, viņš smēlās savas
pārsteidzošās atklāsmes? Patieso zināšanu avots - nav svešas autoritātes vai
akla ticība pastāvošajām dogmām”, - viņš apgalvoja. Abi viņa biogrāfi uzskata,
ka Bēkons bija pārliecināts, ka zināšanas ir dziļi personiska pieredze - gaisma,
kas stājas dialogā tikai ar cilvēka dvēseles visslēptākajām dzīlēm caur
objektīvajiem izziņas un domu kanāliem”.
Bēkons, Oksfordas un Parīzes universitātes profesors,
nolēma iet citu ceļu atšķirībā no dogmatiski domājošajiem akadēmijas biedriem.
Personīgo ceļu zinātnē viņš meklēja un atrada savā ticībā. Iestājoties mūku
franciskāņu-minorītu ordenī, viņš teica: “Pētot asins (rūdas) magnētiskās
īpašības, es vēlos veikt savus eksperimentus pie tās pašas svētnīcas, kur mans
kolēģis-zinātnieks Svētais Francisks eksperimentēja ar mīlestības magnētiskajām
īpašībām”.
Tomēr šī mūka zinātniskais un filozofiskais pasaules
skatījums, viņa pārdrošie uzbrukumi ticīgajiem laikabiedriem, nodarbošanās ar
alķīmiju, astroloģiju un maģiju sekmēja to, ka viņa paša brāļi franciskāņi
apsūdzēja viņu “ķecerībā un kaitīgā novatorismā”, sakarā ar ko 1278.gadā
ieslodzīja viņu cietumā. Viņa ieslodzījums vieninieka kamerā ilga četrpadsmit
gadus un brīvību viņš atguva tikai neilgi pirms nāves. Neskatoties uz to, ka
viņa veselība bija sabojāta un dzīvot nebija atlicis daudz, viņš apzinājās, ka
viņa darbs nav bijis veltīgs un noteikti ietekmēs nākotni.
Pravietiskie vārdi, ar kuriem viņš vērsās pie saviem
skolniekiem liecina par šīs dzīvās brīvības liesmas nevaldāmā gara
revolucionārajiem ideāliem. Viņš ir nemirstīgs cīnītājs par mūsu zinātnisko,
reliģisko un politisko brīvību. Lūk, šis pravietojums:
“Es uzskatu, ka cilvēcei kā aksioma ir jāpieņem
darbības princips, par kuru esmu nolicis savu dzīvi. Tās ir tiesības uz izpēti.
Brīva cilvēka ticības simbols - tā ir iespēja pārbaudīt pieredzē, tās ir
tiesības kļūdīties, tā ir drosme uzsākt eksperimentu no nulles. Mums, cilvēka
gara pētniekiem ir jāeksperimentē, jāeksperimentē un vēlreiz jāeksperimentē.
Caur mēģinājumiem un kļūdām, caur mokošiem meklējumiem gadsimtu gaitā…..
eksperimentēsim ar likumiem un paražām, ar naudas sistēmām un valsts pārvaldes
formām. Eksperimentēsim līdz atradīsim vienīgo pareizo kursu, savu orbītu, tāpat
kā planētas atradušas savu orbītu…… Un tad visbeidzot, klausot vienotās
radīšanas varenajam impulsam, mēs visi kopā sāksim kustēties harmonijā ar savām
sfērām: vienota kopiena, vienota sistēma, vienota iecere”.
Kristofors Kolumbs
Lai sniegtu šo brīvību uz Zemes Sen-Žermēns atkal
atgriezās - šoreiz kā Kristofors Kolumbs (1451-1506 gads). Bet vēl divus
gadsimtus pirms triju Kolumba karavellu ceļojuma, Rodžers Bēkons jau bija
noteicis Jaunās Pasaules atklāšanas priekšnoteikumus, rakstot savā darbā “Opus
Majus”, ka laba ceļavēja gadījumā jūru starp Spānijas rietumu un Indijas krastu
var šķērsot pāris dienu laikā”.
Un kaut arī šis apgalvojums bija kļūdains tai daļā,
kurā tika apgalvots, ka valsts, kas atrodas uz rietumiem no Spānijas ir Indija,
tas kalpoja par Kolumba atklājuma izejas punktu. Kardināls Pjērs d’Aills citēja
šo Bēkona izteikumu (bez atsauces uz pirmavotu) savā traktātā “Imago Mundi”.
Kolumbam bija zināms šis darbs un viņš citēja tā fragmentu 1498.gadā karalim
Ferdinandam un karalienei Izabellai adresētajā vēstulē, un atzīmēja, ka savu
1492.gada ceļojumu lielā mērā veica šī apgalvojuma iespaidā.
Kolumbs uzskatīja, ka tieši viņam Dievs lēmis kļūt
par jauno debesu un jaunās zemes sūtni, kas minēti Svētā Jāņa Apokalipsē un, ko
pirms tam pareģoja Jesaja”. Vīzijas ļāva viņam ieraudzīt seno Izraēlu, iespējams
pat vissenāko. Jo, dodoties Jaunās Pasaules meklējumos, Kolumbs ticēja, ka ir
instruments Dieva rokās, kas saskaņā ar Jesajas 732.gadā pirms mūsu ēras
teiktajiem vārdiem, “Atgriezīs sev Savu atlikušo tautu…..un savāks Izraēlas
izraidītos un sasauks izklīdušos Jūdus no četrām zemes malām”.
Pagāja 22 gadsimti un šajā laikā nenotika nekas, ko
varētu uzskatīt par šī pravietojuma piepildījumu. Bet piecpadsmitā gadsimta
beigās Kristofors Kolumbs nešaubīdamies gatavojās uzsākt tā izpildi, būdams
pilnībā pārliecināts, ka ir Dieva izredzētais un viņam lemts īstenot šo misiju.
Pētot Bībeles tekstus, viņš pierakstīja visu, kas skāra viņa misiju. Rezultātā
sanāca atsevišķa grāmata, kuru viņš nosauca “Las Proficias” (“Pravietojumi”),
bet pilns tās nosaukums bija sekojošs: “Pravietojumu grāmata, kas norāda uz
Indijas atklāšanu un Jeruzālemes atgriešanos”. Šis fakts, kaut arī to atceras
visai reti, vēsturnieku aprindās tiek augstu vērtēts un pat “Britu
enciklopēdija” apgalvo, ka “Kolumbs atklāja Ameriku drīzāk ar pravietojuma nevis
astronomijas palīdzību”.
1502. gadā viņš raksta karalim Ferdinandam un
karalienei Izabellai: „Paveikt šo ar Indiju saistīto lietu man palīdzēja ne
saprāts, ne matemātika un pat ne karte: vienkārši visā pilnībā piepildījās
Jesajas vārdi”. Kolumbs domāja pravieša Jesajas grāmatas vienpadsmito nodaļu, no
desmitā līdz divpadsmitajam pantam.
Un tā, mēs redzam, ka, iespējams, pat neapzinoties to
savā ārējā prātā, Sen-Žermēns dzīvi pēc dzīves atjaunoja zelta ceļu, kas ved pie
Saules - likteni, kam jāveic pilns aplis, lai atjaunotu Dievišķo Klātbūtni un
zaudēto zelta laikmetu.
Frensiss Bēkons
Iemiesojoties Frensisā Bēkonā (1561-1626 gads),
Rietumu civilizācijas dižākajā pratā, Sen-Žermēns un viņa dažnedažādie
sasniegumi strauji virzīja pasauli uz stāvokli, kas sagatavots Ūdensvīra
bērniem. Šajā dzīvē viņš guva iespēju pabeigt darbu, ko iesāka viņa Rodžera
Bēkona iemiesojums.
Zinātnieki atzīmē šo divu filozofu domu līdzību un
pat Rodžera “Opus Majus” un Frensisa traktāta “Par godu un zinātņu vairošanu” un
“Jaunais organons” līdzību. Liksies vēl dīvaināk, ja minēsim, ka traktāts”Opus
Majus” nebija publicēts Rodžera dzīves laikā un parādījās drukā tikai 113 gadus
pēc Frensisa traktāta “Jaunais organons” publikācijas un 110 gadus pēc “Par godu
un zinātņu vairošanu”!
Šīs nemirstīgās dvēseles nepārspējamā asprātība, šī
karaļa-filozofa, garīdznieka un zinātnieka daba ļāva viņam nekad nezaudēt humora
izjūtu, nelokāmi vadoties pēc devīzes, kas kļuva par pretreakciju uz tirāniju,
mocībām un nedienām: ja viņi uzvarējuši tevi šai dzīvē, atgriezies un uzvari
viņus nākamajā!
Frensiss Bēkons ir zināms kā induktīvās un
zinātniskās izziņas metodes ciltstēvs, kas sniedzis izšķirošu ieguldījumu
mūsdienu tehnoloģiju radīšanas procesā. Sen-Žermēns paredzēja, ka tikai lietišķā
zinātne varēs atpestīt cilvēci no nabadzības, smaga darba maizes kumosa dēļ un
dos cilvēkiem iespēju pievērsties augstākā garīguma meklējumiem, kas viņiem
kādreiz piemita. Tādējādi, zinātne un tehnika bija svarīgākie gaismas nesēju
atbrīvošanas plāna komponenti, bet caur tiem – arī visas cilvēces
atbrīvošanās.
Par nākamo viņa soli bija jākļūst apgaismībai
vispasaules mērogā, ne vairāk, ne mazāk!
“Dižā atjaunošanās”, atdzimšana pēc pagrimuma, neticības un posta - lūk formula, ko Bēkons piedāvāja izmantot par “visas pasaules” mainīšanas instrumentu. Šī ideja, kas pirmoreiz atklājās viņam 12-13 gadu vecumā, un vēlāk, 1607.gadā, ieguvusi skaidras aprises grāmatā ar analoģisku nosaukumu, un ļāva uzsākt Anglijas Atdzimšanu, kas notika tikai pateicoties iejūtīgajai un darbīgai Frensisa dabai. Gadu gaitā ap viņu sapulcējās intelektuāļu grupa, kuru starpā bija visi Elizabetes laika labākie literāti: Bens Džonsons, Džons Deiviss, Džordžs Gerberts, Džons Seldens, Edmunds Spensers, sers Volters Relejs, Gebriels Hārvijs, Roberts Grīns, sers Filips Sidnejs, Kristofers Marlo, Dšons Lilī, Džordžs Pīls un Lanselots Endrjūzs.
“Dižā atjaunošanās”, atdzimšana pēc pagrimuma, neticības un posta - lūk formula, ko Bēkons piedāvāja izmantot par “visas pasaules” mainīšanas instrumentu. Šī ideja, kas pirmoreiz atklājās viņam 12-13 gadu vecumā, un vēlāk, 1607.gadā, ieguvusi skaidras aprises grāmatā ar analoģisku nosaukumu, un ļāva uzsākt Anglijas Atdzimšanu, kas notika tikai pateicoties iejūtīgajai un darbīgai Frensisa dabai. Gadu gaitā ap viņu sapulcējās intelektuāļu grupa, kuru starpā bija visi Elizabetes laika labākie literāti: Bens Džonsons, Džons Deiviss, Džordžs Gerberts, Džons Seldens, Edmunds Spensers, sers Volters Relejs, Gebriels Hārvijs, Roberts Grīns, sers Filips Sidnejs, Kristofers Marlo, Dšons Lilī, Džordžs Pīls un Lanselots Endrjūzs.
Daži no viņiem bija slepenas biedrības locekļi, ko
izveidoja Frensiss kopā ar brāli Entoniju vēl mācību laikā vienā no Londonas
tiesas skolām laikā. Šī jaunekļu grupa sauca sevi par “Bruņucepures
bruņiniekiem” un tas mērķis bija izglītības pilnveidošana ar angļu valodas
izplatīšanas palīdzību un jaunas literatūras radīšana, kas rakstīta nevis
latīņu, bet visiem angļiem saprotamā valodā. Turklāt Frensiss kļuva par Bībeles
(Karaļa Jēkaba Bībeles) angļu valodas tulkojuma iniciatoru, jo bija
pārliecināts, ka patstāvīgai Dieva Vārda lasīšanai jābūt pieejamai vienkāršam
cilvēkam. Vēl jo vairāk, 1890.gadā tika atrastas divas šifrogrammas - viena,
kurā izmantots vārdu šifrs, otra ar burtu šifru, kuras tika atklātas Šekspīra
foliantu orģinālos. No izlasītā varēja secināt, ka lugas, kuru autorība tika
piedēvēta aktierim no nabadzīga lauku miesta Evjonas, kas atradās Stradfordā,
patiesībā sarakstījis Frensiss Bēkons. Tieši viņš bija rietumu pasaules dižākais
literatūras ģēnijs.
Viņš bija arī vairāku politisku ideju iedvesmotājs,
kas cieši iespiedās rietumu civilizācijā. Tomass Hobss, Džons Loks un Džeremijs
Bentams aplūkoja Bēkona mantojumu kā savu koncepciju attīstības sākuma punktu.
Viņa revolucinārie principi kļuva par to mehānismu, kas nodrošināja mūsu
pasaules attīstību. Tie, kā nekas cits, pārstāv gara kvintesenci “tiks
izdarīts”. “Cilvēki nav divkājaini dzīvnieki, - apgalvoja Bēkons - bet
nemirstīgi Dievi. Radītajs devis mums dvēseli, kas ietver visu šo pasauli, bet
turklāt neapmierinās pat ar visu pasauli”.
Frensiss Bēkons kļuva par Kristofora Kolumba uzsāktā
darba turpinātāju, sekmējot Jaunās Pasaules kolonizāciju, jo zināja, ka tieši
tur viņa idejas varēs laist dziļas saknes un vispilnīgāk attīstīties. Viņš
pārliecināja Jēkabu I dot Ņūfaundlenai privilēģijas, un pats ietilpa Kompānijas
Virdžīnija valdē. Kompānija sniedza materiālu atbalstu Džeimstaunai - pirmajai
angļu apmetnei Amerikā. Viņš bija arī masonu kustības dibinātājs, organizācijas,
kuras mērķis bija cilvēces atbrīvošana un apgaismošana, un kuras biedri sniedza
milzīgu ieguldījumu jaunās valsts radīšanas darbā.
Tomēr viņš varētu dot Anglijai un visai pasaulei vēl
lielāku labumu, ja vien viņam pilnībā ļautu izpildīt savu uzdevumu. Šifri,
līdzīgi Šekspīra lugu tekstos atklātajiem, bija ietverti arī paša Bēkona un viņa
draugu darbos. Caur tiem Bēkons izklāstīja savu patieso biogrāfiju, izpauda savu
dvēseli un visu to, ko vēlējās nodot nākamajām paaudzēm, bet nevarēja atklāti
publicēt bailēs no karalienes.
Tajos viņš atklāja savas dzīves noslēpumu: ka viņam
bija jākļūst par Frensisu I, Anglijas karali, jo viņš bija karalienes Elizabetes
I un Roberta Dadlija - lorda Leičestera dēls, kas dzima četrus mēnešus pēc viņu
slepenās salaulāšanās ceremonijas. Tomēr karaliene, vēloties saglabāt savu
“nevainīgās karalienes” statusu un baidoties, ka laulības fakta atklāšanas
gadījumā viņai nāksies dalīt varu ar godkārīgo Leičesteru, kā arī, ka tauta var
atdot priekšroku mantiniekam nevis viņai pašai un pieprasīt atdot viņam troni,
pavēlēja Frensisam glabāt savas patiesās izcelsmes noslēpumu, draudot ar nāves
sodu.
Visas viņa dzīves laikā karaliene turēja viņu šādā
“pakārtā stāvoklī”: neiecēla valsts amatos, nekad publiski neatzina par savu
dēlu, neļāva īstenot plānus, kas varēja sniegt labumu Anglijai. Jā, viņa tā arī
neļāva savam dēlam ieviest Lielbritānijā zelta laikmetu, kas varēja būt viņa
valdīšanas rezultāts, bet tomēr izpalika. Kāds nežēlīgs liktenis: nepielūdzama
un augstprātīga karaliene-māte nostājusies pati pret savu dēlu - zelta laikmeta
princi!
Frensiss auga kā audžudēls Bēkonu ģimenē (sera
Nikolasa un lēdijas Ennas) un tikai piecpadsmit gadu vecumā no savas īstās mātes
mutes uzzināja par savu izcelsmi un par to, ka viņam nav nekādu cerību mantot
troni. Vienā naktī visa viņa pasaule sabruka. Tāpat kā Hamlets viņš atkal un
atkal pārdomāja jautājumu: “Būt vai nebūt?” Tas bija viņa jautājums.
Beigu beigās, viņš nolēma sacelties pret māti, un
vēlāk arī pret viņas nekam nederīgo mantinieku Jēkabu I. Tā viņš rīkojās, kaut
arī apzinājās, kādu lielu ieguldījumu varētu sniegt Anglijai un redzāja šo
valsti tādu, kāda tā “varētu kļūt pie saprātīgas valdīšanas”. Viņš juta sevī
spēku kļūt par monarhu, kādu valsts vēl nav redzējusi, kļūt par īsto nācijas
tēvu. Viņš rakstīja, ka jūt „dievišķas patriarhālas gādības impulsu” attiecībā
uz savu tautu, tā izpaudās zelta laikmeta imperatora mantojums.
Pasaulei par prieku Frensiss nolēma doties
vispasaules apgaismošanas ceļā ar literatūras un zinātnes līdzekļu starpniecību,
pildot troņa padomdevēja, kolonizācijas atbalstītāja un slepeno organizāciju
dibinātāja lomu, tā atjaunojot saikni ar senajām mistēriju skolām. Viņa
ievainotā dvēsele meklēja izeju; par to kļuva šifrogrammas, kas adresētas
nākamajām paaudzēm, kurās viņš vēstīja par saviem mērķiem un idejām.
Dzīves beigās (viņš mira 1626.gadā) Frensiss Bēkons,
par spīti vajāšanai un tam, ka liels skaits viņa talantu palikuši neatzīti,
tomēr kļuva par apstākļu uzvarētāju, apstākļu, kas jebkuru citu cilvēku būtu
uzveikuši, un tas ir patiess Augstākā Valdnieka kārtas apliecinājums.
Eiropas brīnums-cilvēks
1684.gada 1.maijs- Sen-Žermēna debesbraukšanas diena.
Un arī šobaltdien no savas absolūti pelnītās varenības augstumiem, kas stāv pāri
šai pasaulei, viņš novērš visus mēģinājumus traucēt viņa „Dižā atjaunošanas”
plāna izpildi šeit, lejā.
Vairāk par visu Sen-Žermēns vēlējās atbrīvot Dieva
tautu un tāpēc lūdza Karmas Pavēlniekiem atļauju atgriezties uz Zemes fiziskā
ķermenī. Tāda žēlastība tika viņam dāvāta, un viņš atkal parādījās grāfa de
Sen-Žermēna, “apbrīnojama” aristokrāta tēlā, kas mirdzēja astoņpadsmitā un
deviņpadsmitā gadsimta Eiropas galmos un kļuva slavens kā “cilvēks-brīnums”.
Viņš nolika sev sekojošus mērķus: novērst franču revolūciju un nodrošināt
pakāpenisku pāreju no monarhijas pie republikāniskās pārvaldes formas, izveidot
Eiropas Savienotās Valstis un glabāt Dieva identitātes liesmas trīslapu liliju
katrā sirdī.
Viņš varēja novērst briljantu defektus, bez pēdām
pazust, it kā izšķīstot gaisā, rakstīt vienu dzejoli ar abām rokām vienlaikus,
viņš pārvaldīja vairākas valodas, varēja brīvi runāt par jebkuru tēmu, no viņa
mutes nākušie stāsti atdzīvojās, it kā viņš būtu bijis to aculiecinieks, - un
kaut arī neparastās spējas nodrošināja viņam visu Eiropas galmu labvēlību,
Sen-Žermēns nespēja panākt vēlamo. Karalisko ģimeņu locekļiem, protams, nebija
nekas iebilstams pret izklaidi, sarežģīti bija pārliecināt viņus atdot varu un
palaist buras pretī demokrātisko pārmaiņu vējiem. Viņi un viņu skaudīgie
ministri neņēma vērā Sen-Žermēna padomus un sākās franču revolūcija.
Savā pēdējā mēģinājumā apvienot Eiropu Sen-Žermēns
atbalstīja Napoleonu, kurš savukārt ļaunprātīgi izmantoja Valdnieka varu un
nolēma sevi bojāejai. Tā iespēja novērst gadsimta atriebību bija zaudēta un
Sen-Žermēns atkal bija spiests atstāt ļaudis vienatnē ar viņu personīgo karmu.
Arī šoreiz Valdnieku, kas atklāti uzstājās Dievišķā starpnieka lomā, visu acu
priekšā darīja brīnumus un bārstīja pareģojumus, kas piepildījās, joprojām
ignorēja! Kā tad vēl var piekļūt cilvēku sirdīm?
http://www.draugiem.lv/user/869797/blog/?p=6266144