svētdiena, 2017. gada 28. maijs

Tu esi tu. Es esmu es. Frica Perlza lūgšana

"Es daru savu darbu, bet tu dari savu darbu.
Es dzīvoju šajā pasaulē ne tāpēc, lai attaisnotu tavas cerības
Bet tu dzīvo šajā pasaulē ne tāpēc, lai attaisnotu m
...anējās.
Tu esi tu.
Es esmu es.
Ja mēs nejauši esam satikuši viens otru – tas ir brīnišķīgi.
Jā neesam – tā tam būs būt."



Es daru savu darbu, bet tu dari savu darbu.
Kādi faktori palīdz saglabāt jaunību?
Viens no tādiem ir – stresu neesamība. Es labāk pārfrāzēšu –
prasme pareizi pārciest stresus. Jo stresi ir visiem, taču mūsu attieksme pret tiem ir dažāda.
Nodeva tuvākais cilvēks? Pārcieti šķiršanos? Nenovērtēja priekšnieks? Nesaprata tuvinieki? Kas tas ir? Viņi neattaisnoja mūsu cerības? Bet vai tad viņiem tas bija jādara? Viņi piedzima, lai attaisnotu mūsu cerības?
Ir viena eksistenciāla formula, kas palīdz pārciest šāda veida stresus. Pārciest aizvainojumu.
Tā reāli strādā.
Tā pazīstama kā geštalta lūgšana. Ir tāds interesants psihoterapijas novirziens – geštaltterapija. Šīs lūgšanas autors ir Frics Perlzs – geštaltterapijas pamatlicējs. Un šī lūgšana ir viens no svarīgākajiem šīs terapijas elementiem. Šo tekstu jaunie geštaltisti parasti mācās vienu no pirmajiem.

Es daru savu darbu, bet tu dari savu darbu.
Es dzīvoju šajā pasaulē ne tāpēc, lai attaisnotu tavas cerības

Bet tu dzīvo šajā pasaulē ne tāpēc, lai attaisnotu manējās.
Tu esi tu.
Es esmu es.
Ja mēs nejauši esam satikuši viens otru – tas ir brīnišķīgi.
Jā neesam – tā tam būs būt.

Izrunājiet to skaļi…. To darot, atnāk viegla, dziedējoša vientulības sajūta…. samierināšanās ar šo pasauli…Katru reizi, kad aizvainojuma sajūta pildīs tavu sirdi, atceries šos vārdus…
Tu esi tu. Es esmu es.

Autors: Marina Haifa
Tulkoja: Ginta FS