Fragments no topošās Elvitas
Rudzātes grāmatas “Ķermeņa filosofija” sērijā “Piedošanas
mācība”.
Aizkuņģa dziedzeris
medicīnas skatījumā
Aizkuņģa dziedzeris (Latīņu val.: pancreas) ir iekšējās un
ārējās sekrēcijas dziedzeris. Aizkuņģa dziedzeris atrodas vēdera dobuma kreisajā
augšējā kvadrantā, t.i., aiz kuņģa pie vēdera dobuma mugurējās sienas. Tas
atrodas horizontāli ķermeņa kreisajā pusē viduklī, jostas daļā. Tā augšdaļa
balstās pret divpadsmitpirkstu zarnas izliekumu, bet apakšējā daļa kā ligzdā rod
pamatu liesas ieliekumā. Aizkuņģa dziedzeris dala ķermeni un saules pinumu uz
pusēm. Tas ir lielākais endokrīnais dziedzeris organismā, un tas veic divas
svarīgas funkcijas — producē gremošanas fermentus, kas šķeļ taukus, cukuru,
olbaltumus, kā arī hormonus — insulīnu un glukagonu, kuri regulē cukuru
vielmaiņu.
Aizkuņģa dziedzeris
garīgajā skatījumā
Aizkuņģa dziedzera
simboliskā nozīme ir personības orgāns jeb prasme būt
vienatnē.
Aizkuņģa dziedzera atrašanās ķermeņa kreisajā pusē
simboliski
nozīmē vīrišķo pusi. Pats aizkuņģa dziedzeris – mīkstie audi - simboliski ir
sieviete. Aizkuņģa dziedzera horizontālais stāvoklis
liecina, ka tas ir robeža starp pagātni un nākotni. Pagātne ir ikviena cilvēka
bērnības māja, kas rod sākotni tēvā un mātē un kas kā ēna un nasta mūs pavada
līdz brīdim, līdz mēs iemācāmies to pareizi saprast. Vecāki un viņu radītais
mājas pavards var būt dažāds, ja to vērtējam vienpusīgi, taču ikviens no mums
vecākus izvēlējies pēc paša brīvas gribas, lai iemācītos to, ko nav apguvis
iepriekšējās dzīvēs.
Ja mēs ticam savam darbam,
tad neļaujam citiem sevi ietekmēt, un aizkuņģa dziedzeris ir
vesels. Ticība un
pašpārliecinātība ir pretišķības, kas ir viena veseluma divas
puses.
Aizkuņģa dziedzera „iekšējais šķidrums” ir insulīns,
kas regulē cukura vielmaiņu un izdalās tieši asinīs. Viss ķermenī ieplūstošais
saldais ir kā no ārpuses iekšā ienesama, bailes līdzsvarojoša drosme. Jo mazāk
cilvēkam tās ir, jo vairāk viņš vēlas būt drosmīgs. Patiesa drosme ir brīvi
plūstoša enerģija. Šķietamu drosmi katru dienu ieēdam ar cukuru. No brīža, kad
cilvēks sāk pieprasīt pateicību, sākas
diabēts.
Kuņģis un aizkuņģa dziedzeris ir savstarpēji
savienoti ar divpadsmitpirkstu zarnas palīdzību. Simboliski tas nozīmē – cilvēks
kā persona (kuņģis) un cilvēks kā personība (aizkuņģa dziedzeris) ir savstarpēji
tieši savienoti caur citiem cilvēkiem (divpadsmitpirkstu zarna). To, ko persona
dod citiem cilvēkiem, citi cilvēki pilnīgā veidā nodod personībai. Aizkuņģa
dziedzeris, savukārt, acīm neredzamā formā caur asinīm nodod kuņģim to, kas
kuņģim nepieciešams, lai dzīvotu un darītu savu darbu. Personība, savukārt, caur
acīm neredzamu darbību nodod personai to acīm neredzamo, kas personai ir
nepieciešams, lai dzīvotu un strādātu. Tātad citi cilvēki ir nepieciešami manai
veselībai jeb laimei, un tas, kā es pret viņiem attiecos, nosaka manu būtību jeb
dzīvi vai nāvi.
Ja ar cilvēku kā personu viss ir kārtībā, viņa kuņģis
ir vesels, bet, ja ar cilvēku kā personību viss ir kārtībā, viņa aizkuņģa
dziedzeris ir vesels. Abos gadījumos pārējais organisms tāpat ir vesels, t.i.,
materiālā dzīve sākas no sīkumiem, un, ja ar tiem viss ir kārtībā, arī lielās
lietas ir kārtībā. Kuņģis un aizkuņģa
dziedzeris ir materiālie orgāni, tas nozīmē, ka to
saslimšana ir saistīta ar attieksmi pret materiālo dzīvi. Simboliski dzīves
izpratnē ar sīkumiem nodarbojas
kuņģis un ar
lielām lietām nodarbojas aizkuņģa dziedzeris.
Horizontālā enerģija ir
materiālā enerģija. Vertikālā enerģija ir garīgā
enerģija. Aizkuņģa
dziedzeris ir galīgā
robeža, līdz kurai var iet, pārspīlējot dzīves
materiālās puses nozīmi. Ja cilvēka materiālā attieksme pret dzīvi pāraug sirds
čakras līmeni, viņš iznīcina savu nākotni, kā arī savu bērnu nākotni. Materiālā
attieksme nozīmē materiālu mīlestību, saskarsmi materiālas došanas un ņemšanas
līmenī, prasību atalgot par ķermeņa ziedošanu kā seksa objektu, turklāt ticot
savai labvēlībai. Nākotni rada sievietes mīlestība, kas materializējas caur
vīrieti. Kāda ir mātes mīlestības izpratne, tāds veidojas tēva pasaules
redzējums un viņa iemiesojums dzīvē. Vīrietis var protestēt pret sievietes
vēlmēm un tās nepildīt, taču viņš mētāsies gluži kā sievietes izmestā tīklā
noķerta zivs, kamēr neatbrīvosies no savām bailēm un sevi neatradīs. Ja sieviete
uzskata, ka vīram devusi visvērtīgāko – savu ķermeni, nevainību un tāpēc viņam
jānodrošina laimīga dzīve, rodas labvēlīga augsne diabētam.
Tā kā aizkuņģa dziedzeris ir personības orgāns, tad
līdz ar personības audzināšanu tiek audzināta lepnība, kamēr aizkuņģa dziedzeris saslimst.
Piemēram, ja cilvēks vēlas, lai pret viņu attiecas cilvēciski un ar cieņu, bet
saņem tieši pretēju attieksmi, viņa aizkuņģa dziedzeris saslimst.
Jo lielāks ir cilvēka lepnums, jo
smagāka ir aizkuņģa dziedzera slimība.
Viena no personības audzināšanas īpatnībām ir
pavēles un
aizliegumi. Aizliegumi traucē aizkuņģa dziedzera
insulīna šūnu darbību, un tādējādi cukura vielmaiņu visā ķermenī, trāpot kā
lodes mērķī – tieši un bez žēlastības. Pēkšņs un absolūts protests pret visu rada situāciju, kad
aizkuņģa dziedzeris neko nedod ārā. Rezultāts ir akūts aizkuņģa dziedzera iekaisums.
Aizkuņģa dziedzera hronisks
iekaisums izvēlas
ēdienu tā, kā cilvēks izvēlas sev paciešamus līdzgaitniekus. Ja šim cilvēkam
vairs nepatīk neviens, tad viņam pašam jāpamet šī pasaule, jo viņa aizkuņģa
dziedzeris vispār vairs nestrādā. Ja viņš sāk vēlēt sliktu tiem nepatīkamajiem,
kurus viņš ir padarījis par saviem ienaidniekiem un kuru ņirdzīgos apvainojumus
viņam pastāvīgi bijis jānorij, viņam rodas vēzis.
Aizkuņģa dziedzera vēzis
rāda, ka personība ir pilnībā iznīcināta, apkaunota, tā nemaz
neeksistē. Ja cilvēks
par katru cenu vēlas pierādīt, ka viņš ir personība, tad viņš liek sev atrasties
vienlaikus visur un darīt visiem tikai labu. Jo strādīgāks un slavētāks viņš ir,
jo vairāk no viņa gaida, jo neviens netiek bez viņa galā. Kļuvis par
nenogurstošu darba dzīvnieku, kuru darbina un baro uzslavas, esot ārkārtīgi
lepns par savu neaizvietojamību, viņš nemaz neievēro, ka viņam radies aizkuņģa
dziedzera vēzis. Jo vairāk viņš baidījies no neapmierinātības, kuru viņš
norijis, lai izliktos, ka nebaidās, jo stiprākas ir radušās sāpes.
Jebkāds aizliegums kairina
aizkuņģa dziedzeri. Jo
vecāks kļūst cilvēks, jo mazāk viņam aizliedz citi cilvēki un jo vairāk viņš
aizliedz pats sev. Jo gudrāks viņš ir, jo vairāk, gūstot informāciju par visu,
kas ir labs un kas ir slikts, viņš prot sev aizliegt. Ja citu aizliegumā ir kāda
loģika, tad, aizliedzot sev, tās var pilnībā nebūt. Aizliegšana sev kaut kāda
mērķa sasniegšanas vārdā ir visidiotiskākā aizliegšana, jo šis aizliegums šā vai
tā netiek ievērots. Un, ja tiek ievērots, tā ir īpaši liela pieķeršanās mērķim,
kas ir tas pats, kas pieķeršanās aizkuņģa dziedzerim, kas tādēļ nevar normāli
darīt savu darbu. Labā aizliegšana sev īpaši kaitē aizkuņģa dziedzerim. Reizēm
ir ļoti nepieciešams mazs sliktais, lai, to piedzīvojot, varētu izvairīties no
liela sliktā. Aizliegšana izsaka sevi ar vārdiem: „Nedrīkst, Nevar. Nedari.” Jo
vairāk vēlme, lai citi padara manu dzīvi labu, paliek neizdzīvota, neizkliegta,
neizbļauta, nepateikta, neizraudāta, jo tuvāk ir cukura diabēts. Diabētiķim
jāaizliedz sev ļoti daudz, tas nozīmē, ka viņa slimība arī nevar pazust.
Tikai tad, ja cilvēks iemācās visus
aizliegumus aizvietot ar solījumiem, kas sev nekaitē, diabēts var
aiziet. Aizliegšana ir pavēlēšanas otra puse.
Aizliegšana un pavēlēšana pēc būtības ir vienādas enerģijas un tā ir
piespiešana.
Gan sevis, gan citu pavēlēšana „sit” pa aizkuņģa dziedzera ārējās sekrēcijas
funkciju, un no tās izplūst gremošanas fermenti. Pavēlēšana paaugstina glikozes
saturu asinīs. Īslaicīgs glikozes satura paaugstinājums labi ietekmē galvas
smadzenes un nervu audus kopumā. Pārspīlēšana ar pavēlēm noved pie protesta un
asins pārsātināšanās ar vielām, kas protesta dēļ vairs netiek no asinīm šūnās.
Protests pret pavēlēšanu bloķē insulīna izdalīšanos, tādēļ glikozes līmenis
nekrītas. Katrā nākamajā ēdienreizē tas palielinās, un šādi arī ir radusies
cukurslimība.
Cukurslimība rodas tad, kad
cilvēkam aizliegumi ir līdz kaklam un viņš pēc citu piemēra kļūst par
pavēlētāju. Katru
reizi, kad bezjēdzīgi tiek aizliegts, aizkuņģa dziedzeris saņem triecienu, no
kura asinīs ieplūst papildu insulīna deva, kas nogādā glikozi uz šūnām. Šūnas
šādi kļūst lielākas, bet asinīs rodas hipoglikēmija. Smadzeņu šūnas, kas nevar
ne sekundi ilgāk atrasties glikozes badā, informē par savu situāciju ar
uzbudinājumu un izsalkumu. Tās rūpējas par savu pastāvēšanu, radot apetīti,
kurai nevar pretoties. Maza labā aizliegšana ar mērķi iegūt lielu labo beidzas
ar aizkuņģa dziedzera saslimšanu, jo aizkuņģa dziedzeris necieš
aizliegumus.
Ja cilvēks domās un jūtās pieņem dzīvi tādu, kāda tā
ir un nesāk to novērtēt, tad viss ir kārtībā, un cilvēks ir vesels. Stresi
rodas, kad cilvēks pret mācību stundām sāk protestēt, kas savukārt rada
slimības. Pieturēšanās pie vecām dogmām, kuras esi pieņēmis no vecākiem un
sabiedrības, var radīt aizkuņģa dziedzera slimību, piemēram, ir cilvēki, kas
uzskata: ja cilvēks dzīvo viens, tad tas nekur neder. Ja cilvēks atbrīvojas no
šīs domas, tad aizkuņģa dziedzeris sāk strādāt.
Autore: Elvita Rudzāte
http://domatajs.lv/aizkunga-dziedzera-saslimsanas-celoni/
|