trešdiena, 2014. gada 12. marts

Matu mazgāšana ar liniem - mēnesi gara eksperimenta pozitīvā pieredze


Matu mazgāšana ar liniem - mana mēnesi gara eksperimenta pozitīvā pieredze :)
Līga Ezera-Pabērza


Pēc mēneša eksperimentu es varu pastāstī pat savu pieredzi ar dabisku matu mazgāšanu. Salasījos diskusiju par matu mazgāšanu tikai ar ūdeni vai dabiskām vielām. Pēc tam izzondēju pieejamos resursus internetā un nolēmu mēģināt.

1. Mazgāšanas reize - olas dzeltenums sakults ar sodu. Rezultāts - mati pustīri, bet kupli.
2. MX- olas dzeltenums ar sodu - mati netīri, briesmīgi.
3. MX - olas dzeltenums ar sodu - mati netīri, briesmīgi.
4. MX - olas dzeltenums ar sodu - mati šausmīgi taukaini, netīri, briesmīgi.
5. MX - olas dzeltenums ar sodu, skalots ar citronūdeni - mati vidēji, var paciest, bet vaļā nevar laist.
6. MX - linsēklu maska - mati vidēji, ļoti mīksti galos, sāk kļūt maztaukainākas saknes.
7. MX - linsēklas sajauktas ar sodu - mati labi, vidusdaļā vēl taukaini, bet kopumā var iztikt.
8. MX - linsēklas sajauktas ar sodu, nokāstas caur drāniņu, skalots citronūdenī - mati ideāli, mīksti, spīdīgi, pilnīgi tīri, kupli un labi smaržo.


Visa šī metode, gan ūdensmazgāšana, gan dabisku produktu lietošana balstās uz to, ka mati un galvenais - galvas āda pierod pie tā, ka tā netiek pārlieku attaukota, tā pārstāj fanātiski cīnīties pret sausināšanu ar naftas produktiem, un beidz uzvesties kā spīdzināta. Tas nozīmē - mati taukojas daudz, daudz lēnāk, ir ilgāk svaigi un nav jāmazgā. Tas laiciņš, kas ir jāpārcieš ir no 2-4 nedēļām. Tajā laikā mati sataukojas briesmīgi. Kā es teicu - var zābakus ar tiem ievaskot - taču pēc tam viss mainās uz neatgriešanos. Mati ir saņēmuši dabisko matu masku - sebumu - galvas āda nomierinās, notic, ka to vairs nemocīs, un viss ieiet burvīgās, dabiskās sliedēs. No sākuma vajag ļaut taukoties, nemazgāt katru dienu ar sodu un liniem.

Es nevienam neko neuzspiežu, nekādā gadījumā. Tas ir tāpat kā ar to, ka nu jau esmu pavisam veģetāriete (izņemot ZS periodu) - es nevienam virsū neskrienu un nekliedzu - slepkava!!! Dariet, kā gribiet, es pieņemu visādi.

Es vienkārši vēlos atgādināt, ka popkosmētikas industrija ir cilvēkiem piepūderējusi smadzenes, ar to, ko vajag un ko nevajag. Es ļoti vēlētos, lai cilvēkiem, maniem draugiem un VISIEM būtu informācija, ka var arī citādāk, ka mums ir izvēle, ko darīt ar savu ķermeni, skaistumu un veselību.
Es esmu atmetusi krēmus, ziepes, dužas želejas un ļoti daudz ko citu, ko ikdienā uzskata par sievietes otro ādu. Ilgu laiku mana problēma bija šampūns un matu kopšana, jo nekādi dabiskie šampūni man nepatika, nezināju, ko darīt. Tagad esmu kā nelāgu ieradumu atmetusi arī šampūnu un matu balzāmu, un jebkādu ķīmiju matos:)

Nav bijis jāiziet uz kompromisu ar skaistumu - ja jūs mani šodien - manā matu svētku dienā - satiktu, jūs neprasītu - jēziņ, kas tev ar matiem??? Drīzāk pat izteiktu komplimentu.
Iesaku visiem padomāt, vai dabiskāk vienmēr ir neglītāk, grūtāk vai dārgāk:)

Tātad, mana pagaidām ideālā recepte matiem - nelielā glāzītē liek divas tējkarotes samaltu linsēklu (es maļu pati, bet var nopirkt jau maltas), un pustējkaroti sodas, aplej ar apmēram 40 grādu siltu ūdeni. Uzbriedina apmēram stundu, bet noteikti, ka no vairāk sēklām var izspiest jau agrāk tikpat daudz. Tad nokāš caur drāniņu - varbūt var arī caur smalku sietiņu. Ja kādam liekas ķēpa, var tāpat, es tā darīju, bet tad briesmīgi ilgi jāskalo un žāvējot vēl birst miziņas. Ar šo sodas un linu maisījumu (sanāk tāda brūnganbalta, klīsterim līdzīga masa) mazgā matus, iezieš slapjos un izmasē pa ādu kārtīgi, iemasē matos, ja mati gari, pašos galos var tikai nedaudz. Patur pāris minūšu, tad skalo. Beigās skalo matus bļodā, kurā izspiesta sula no puscitrona un pieliets silts ūdens. Citas pielej ābolu etiķi, arī der.

Tā var izklausīties ķēpa, bet es uzskatu, ka tas ir to vērts, un saka, ka matus varēs mazgāt šādi reizi nedēļā, pa vidu izskalojot tikai ar ūdeni. Tad redzēs.

Iedrošinu visus un visas pamēģināt:) Sākums ir grūts, bet rezultāts - tā vērts:)

http://www.draugiem.lv/group/16015992/dabiga-kosmetika-partika-sadzive-un-veseliba-bez-kimijas/forum/?f_tid=5290578