Jautājums- kas īsti ir Ķeltiskā
Kristietība, kā un kad tā radusies? Bieži esmu saskārusies ar šo vārdu
savienojumu, tomēr īstu atbildi tā arī neesmu atradusi, turklāt šis vārdu
savienojums ļoti mulsina, jo ir tak zināms, ka Ķelti bija Druīdiskās reliģijas
piekopēji. Turpat- kāda ir labi zināmā Ķeltu krusta izcelsme?
Ķeltu un Baltu Viedā
Tīrība.
Tīra doma ir viegli uztverama. Vārdi,
aizspriedumi un patvaļības rada sajukumu. Miers, līdzsvarota attieksme un
zināšanas atjauno sākotnējo Tīrību un Sapratni.
Liela Latvju daļa zina Aspazijas lugu
“Zalkša līgava”, kura uzrakstīta domājot par Lietuviešu teiku “Egle – Zalkšu
karaliene”. Tā pārstāsta visai Baltajai rasei kopīgo viņu būtības pamattēmu –
to, ka tās izcelsme nāk no Jūras (4.rases). Jūrā mītošais Pūķis (“Lielā zivs” –
Kosmiskās Gudrības nesējs – Saules sūtnis) tur satiekas ar tīru – vēl neprecētu
Jaunavu (5.rases neskartais veidols) un no viņu mīlestības rodas bērni, kuri
sākotnēji kļūst par jaunas valdnieku dinastijas (Merovingu) pamatlicējiem, bet
vēlāk arī par savas tautas un rases Vecākiem. Viņu tauta ir viņu bērni.
Vieni te saskatīs to, ko viņi sauc par totēmu un to, ko viņi ar to saprot, bet citi runās par iemiesotās Gudrības
formu maiņu, nerimstošo darbu un pārmantojamību. Tā pat Redzīgie – Viedie te
zinās stāstu par vienmēr esošā Noslēpuma klātbūtni, kurš cieši sedz Debesis
tiem, kuru patvaļība – egoistiskās netīrības pieskārieni profanē visu Sakrālo.
Citi ies vēl tālāk un zinās stāstīt par to Ķeltiem un Baltiem kopīgo Viedo Tīrību, kura kā Pūķa (Zalkša) Bērni no Jūras
izkāpusi savas zemes krastā.
Jūsu neizpratni rada vārdi un personiskā
pieredze – tā kristietības profanācija, kura Jums rada priekšstatu par Vārdiem,
to saturu un darbībām, kuras saistās ar šiem Vārdiem. Te neder steiga. Te
personisko emociju klājums traucē. Te jālūko zināšanas un pieredze tajos
apcirkņos, kuru Jums trūkst, bet kuras ir viegli atrodamas, ja pievēršamies tām
ārpus ikdienas steigas.
Viedumam ir daudz
Vārdu. Viedums pieņem atšķirīgas formas, saglabājot satura nemainību.
Katrā vidē Viedums nemanāmi iekļaujas kā Gaiss, ko elpojam, kā Ūdens, pēc kura
slāpstam, kā sildoša Uguns un Zemes atbalsts, kuru izmantojam, kad esam uz tās.
Viedums nav jāaizstāv, Viedums nav jāizplata, par to nav jācīnās. Pietiek ar to,
ka laiku pa laikam Cilvēkam atgādina par tā vienmēr esošo klātbūtni.
Vājiem Cilvēkiem arī tā ir par daudz – tad
viņi visiem līdzekļiem apkaro Viedumu. Tad viņi ņem to un piemēro savai
saprašanai un vajadzībai. Tie, kuros nav Vieduma,
bet kuri zin par tā esamību un saprot Vieduma
klātbūtnes nozīmi, cenšas sagrābt to, pieskaņot
savu roku platumam, ietērpt savu vārdu patīkamības tukšībā un
ar to palīdzību vēl tukšākiem stāstīt to, ko tiem stāstīt nevajag –
to, ko nevajag ietērpt tukšo vārdu mīlībā, to, ko nevar ietērpt Vārdos tur, kur
nav Vieduma.
Pūlī – tur,
kur dzīvo pasaulīgo dzīvi – Vieduma nav. Pūlī ir
tikai Vieduma profanācija. Pūlim pietiek ar Vieduma audzinošo klātbūtni un
Noslēpumu, kurš to sedz. Tad, kad Viedums tiek profanēts, tā profanāciju izmanto
blēži un krāpnieki – šarlatāni un iniciatīvas bagāti muļķi, kurus atbalsta tik
pat plakanprātīgi fanātiķi.
Viedums ir ticis
profanēts vienmēr un visur.
Visos laikos ir izlaupītas bibliotēkas, grāmatas izdalītas pa lapiņai, pa mīļam
citātiņam, pa noklausītam teicieniņam un tas viss ir tulkots, komentēts un tālāk
pārstāstīts pēc paša stāstītāja saprašanas, sajūtām, dzīves pieredzes un
vajadzībām. Visos laikos tādi profanētāju pārstāsti un citiem profāniem
saprotami aicinājumi vienmēr tikuši labvēlīgi uzklausīti un pieņemti – tie
neprasa piepūli un sasprindzinājumu. Tie katru padara šai profanācijai piederīgu
tikai ar kādas zīmītes nēsāšanu (krustiņu vai “auseklīti”), nodevas pasniegšanu
naudiņas, dziesmiņas vai klātbūtnes baudīšanas veidā kopīgā rituālā.
Profanētājiem un profanācijai ar to pietiek.
Viedums ir
Sakrāls. Viedums ir Saturs. Viedums iekļaujas formā un ļaujas Vārdam.
Viedumu pazīst ar Vedantas vārdu sanskritā, ar Haldejas Kabalas vārdu Mazāzijā,
kā Hermētismu Ēģiptē, Gnostismu Grieķijā un Druīdu Viedumu – Gudro Koku Brālību
šeit – Nordiskajā (Teitoņu un Ķeltu) Eiropas daļā, bet Ziemeļāfrikā (Jūdejā,
Etiopijā un Libānā) kā Eseju, Koptu un Himnosofu brālības.
Viedums satur tiem
kopīgo Garīgo Doktrīnu, simbolus, apģērba, kultūras pamatus un tos domāšanas principus, kuri ļauj saprasties Viedajiem,
bet atstumj un atmasko katru, kurš cenšas tam pieskarties, tāds nebūdams no
Sirds dziļumiem līdz matu galiem. Doktrīnā esošā Īstenība iegūst veidolu caur
vārdos ietērptām Idejām – priekšstatiem un tās pavadošiem simboliem, skaņām,
kustībām un priekšmetiem.
Doktrīna runā par Cilvēka izcelsmi,
izcelsmes mērķi, gaitu uz šo mērķi un to, kas ir šis mērķis. Doktrīnā ir
Viedums, kurš stāsta par to, kā Viss top un pastāv, mainās, pārtop – par ko
Veidojas un kas ir Veidotāji. Doktrīna ir Cilvēkam, par Cilvēku un to, kas viņš
var būt, ja pieņemas Viedumā.
Tajā ir stāsti par to, kā Cilvēks ienāk
šajā pasaulē, kā te iet savu Ceļu un kā atgriežas mājās savas dzīves ražas
graudus līdzi nesot. Tā runā par to, ko Dārza saimnieks (Dravinieks) saviem
strādniekiem par darbu atlīdzina. Tajā tiek stāstīts par Dzīvību, Dzīvības
Avotu, Nesējiem un Sargātājiem (Dārzniekiem).
Doktrīna runā par Sauli un tās sūtņiem –
Pūķiem – pasaules glābējiem – neziņas tumsā un dzīvības trūkumā mītošajiem
Zināšanu Gaismu un dzīves jēgu nesošiem. Doktrīna stāsta par Cilvēka Garīgo Daļu
– to, kura kā Saule savu iemiesojuma ēnu pavada, pati Debesīs būdama mirdzoša,
tīra un neaptraipīta savas iemiesojuma ēnas pienesto parādu apmaksātāja.
Doktrīna stāsta par to, ka šī Saule – sūtot savu iemiesojumu dzīvei uz Zemes,
apgaro Zemi caur tā klātbūtni, bet iemiesojuma savākto pieredzi Sirds satura
veidā sakrāj Kausā.
Grieķu valodā Viedums tiek izteikts ar
Vārdu – Gnosis (Zināšanas stāvoklis). Gnostiķi ir Zinošie. Gnostiķi runā par
Dzīvības Avotu – Sauli un daudzajām rokām, caur kuru darbību Dzīvība no Sava
Avota nonāk pie katra Koka – Saprāta saknēm. Gnostiķi katrā
Cilvēkā Esošo Sauli – viņa Garīgo daļu, sauc par
Kristos, bet viņa ēnu – par Krestos – sava materiālās pasaules
(Māras) krusta nesēju un grūtā ceļa gājēju.
Šo Doktrīnu
profanēja. Tās daļas pielāgoja sprediķošanai pūlī, spriedelēšanai,
politiska un personiska kapitāla uzkrāšanai, sabiedriskas uzmanības gūšanai un
politiski izdevīgām manipulācijām. No Viedumā glabātās Doktrīnas izveidoja
kristietības profanāciju – pseidoreliģisku
ideoloģiju, uz kuras sazēla baznīcas, klosteri, garīdzniecība un tās nesaskaņu
rezultātā radušos sektu novirzieni.
Doktrīna nekad nav
zaudējusi savu Viedumu – tā nekad nav atteikusies no tā, ko tur savas
uzmanības centrā – Tīrā un Neaptraipītā Cilvēka Gara – Monādes un Saprāta
Vienības, kurš darbojas pasaulē caur Dvēseli un tās ēnu – Cilvēka miesīgo
ķermeni. Neviens Esejs, Gnostiķis, Hērmētists, Haldejs vai Druīds nav atbildīgs
par tiem profanētājiem, kuri lieto viņu Doktrīnu terminus un Idejas savā
izkropļotā veidā.
Šī vārda īstajā un vienīgajā nozīmē varam droši
runāt par Tīrā Gara Doktrīnas (Kristietības) Hermētisko, Esejisko, Ķeltisko vai
Baltisko (Druīdisko) formu. Mēs ar pilnām tiesībām
varam lietot, ja
gribam, mums patīkamo Grieķu Gnostiķu terminu
Kristos vai to savas valodas Vārdu, kuru
zinām par analogu šim Grieķu Vārdam.
“Jēzus Kristus” nav
Cilvēka vārds un uzvārds, bet Tīrā Gara veidotās dvēseles(starpnieka)
intelektuālais princips – Saprāta(Radītāja) emanācija un sūtnis viņa personībā,
caur kuru Radītājs darbojas tajā. Starp Esejisko, Hermētisko vai Druīdisko
(Ķeltisko un Baltisko) Doktrīnas saturu nav nekādas starpības – ir tikai citas
dzīves vides diktēti vietvārdi, situācijas un fonētiskas atšķirības
vārdos.
Mēs varam un sakām –
...........(mums Zināmais, bet te publiski
neminamais – profāniem slēptais Vārds) nāk Saules Sūtīts Sūtnis savus Bērnus
vadīt un uzraudzīt Saules Garīgās būtības tēla vainagā greznots. Viņš ir ar mums
visu cauru gadu, katru dienu, savu Sūtņu un vienkārša Cilvēka veidā. Katru
reizi, pieminot šo Cilvēku, mēs godinām Sūtni, tāpat kā to godina Grieķi,
Haldeji, Eseji un Ķelti savos vārdos, kurus ikdienā lieto.
Tad, kad pāri Eiropai klājās profanācijas
melnā ēna, Mitraisti, Druīdi, Himnosofi un Eseji nestrīdējās ar tiem, ar kuriem
strīdēties nav vērts. Viņi noslēpa savus dārgumus pazemē, simbolos un Vārdos –
viņi ļāva profāniem ticēt, ka viņu laiks ir klāt un tāds būs vienmēr. Viņi
pieņēma profānu teikas un to varoņu vārdos turpināja dzīvot savu dzīvi.
Ķeltu Kristietība
balstās Grālā. Tās “izcelsmes” leģenda to pieskaņo Kristietības
profanācijai un stāsta, ka
- Arimatejas Jāzeps ir savācis Kristus
brūču asinis Grāla kausā, ar kuru kopā vēlāk ticis iemūrēts sienā. Tur Kauss
viņu apgādājis ar visu nepieciešamo, bet, kad pēc 7 gadiem viņš no ieslodzījuma
atbrīvots, iznācis Saules gaismā jauns un spēcīgs (augšāmcēlies no kapa).
Arimatejas Jāzeps sēdies kuģī un ar to kuģojis aiz Herkulesa Stabiem
(Gibraltāra), līdz nonācis Britānijā, kur izkāpis Logru zemes krastā – tagadējā
Kornvolā. Britu salas tādēļ esot tā vieta, kurā Debesis vistuvāk Zemei
piekļaujoties. No turienes Kausa Svētība izplatījusies pa visu Britāniju. Turpat
esot atrodams arī Longīna šķēps un citi Sakrālā Loka priekšmeti.
Britu zemes kristieši (kausa mantinieki)
uzturējuši ciešas saites ar Esejisko, Koptu brālību un Islāma pasauli. Bijuši
opozicionāri Romai, bet draudzīgi 11.gadsimtā Romas iznīcinātajiem Katariem
(Tīrajiem), par kuriem leģenda stāsta to, ka viņu vidū esot dzīvojuši Skolotāja
Bērni. Tas ir stāsts par Kristīgās Doktrīnas tīro un profanācijas līniju cīņu –
par “Jāņa” un “Pētera” līnijām un to attiecībām. “Pētera” līnija uzvarēja Romā,
bet viņa pretinieki, transformējoties (pastāvēs, kas pārvērtīsies) turpināja
pastāvēt tik ilgi, līdz grimstošā tautas apziņa pilnībā zaudēja savas saites ar
Viedajiem.
Viedie tautas apziņā zaudēja savu
atpazīstamības tēlu, Viedums kļuva uzskatāmi neatpazīstams – zaudēja formu un
tika profanēts tur, kur saglabājās nostāstos. Tagad tas ir tādā situācijā, kad
daudzi viens otram stāsta – mums reiz bija ..., bet tajā “kā tad īsti bija”, un
“kas bija”, šie stāstnieki tālāk par saviem priekšstatiem netiek.
Viedums, reiz pārtraukts, nav
patvaļīgi atjaunojams bez To
Gribas, kuri Laika Zīmes Raksta un pavedienus sien. Tikai tas, kurš ir šajā
pavedienā, kā tievā matā iekārts, var tik daudz Vieduma atnest, cik šis
pavediens, Sirdī vērpts, iztur. Tikai Tie, Kuri šo pavedienu pasniedz, var tā
pieņēmējam dot to Sapratni un Zināšanas, kuras ļauj Viedumu ietilpināt, piešķirt
formu un dot elpu. Gaidītāju ir daudz – Nesējs ir
viens.
Ķeltu Kristietība ārēji pieņēma profanētās
formas un dibināja anglikāņu baznīcu, bet iekšēji turpināja savu dzīvi
neatkarīgā Pazemes Upē, kuras redzamā daļa izlauzās virspusē kā Karaļa Artūra
(Lāčplēša) eposs, ar viņa līdzgaitniekiem Gviniveru (Spožo Jaunavu – Spīdolu),
Merlinu (Burtnieku), Ezera Valdnieces nogrimušo pili, Avalona (ābolu – guļošo
varoņu) salu, Apaļā Galda Bruņinieku Brālību, Morganu La Feju un viņu
pretiniekiem, un piedzīvojumiem, kuri beidzās ar cīņu Jūras (Daugavas) krastā,
lai turpinātos citā pasaulē un atgrieztos šeit turpināt iesākto jaunā dzīvē.
Pazemes Upe iznesa virspusē Ekskaliburu, “Merlina
cepuri”, zizli, “Longīna šķēpu”, “kristālus”, Kausu un Pūķu
Dziesmas, “Daiļo Dāmu”, “Atraitni” un “Atraitnes Dēlu” (Persifālu),
zaudētos Gara Bruņniecības Ideālus un to Mīlestību, par kuru visā viduslaiku
Eiropā dziedāja Druīdu Bardi – Minnezengeri.
Druīdu ordeņi (brālības) pārtapa
Kartehīziešu, Joanītu un Templiešu (Livonijas) ordeņos. Visur viņi vājināja
Romas baznīcas bīskapu varu, bet pieņēma savā paspārnē tās vajātos un zināšanas
alkstošos. Tieši tas, ka Druīdi ietērpās Templiešu formās un savās dabiskajās
teritorijās turpināja iesākto darbu, izskaidro vēsturniekiem nesaprotamo ordeņa
zibenīgās izplatīšanās un skaitliskā pieauguma faktu, un tās zināšanas un
pagāniskos uzskatus, kurus uzturēja ordenis savā vidē un darbībā.
Sarkanais Templiešu krusts baltajā apmetnī nebija
jaunums Druīdu zemēs. Vecajam labajam Baltajam “Zodiakālajam priekšautam” tika
piešķirts cits pastāsts, bet jēga palika tā pati vecā, tāpat kā Ausekļa zīme
vienmēr un visur uz Zemes nozīmē vienu un to pašu – Venēru – Luciferu – Gaismas
Nesēju. Kā Druīdi tērpās baltā, tā turpināja to darīt arī vēlāk – citu ordeņu
vārdus nesot.
Karaļa Artūra, Grāla kausa un Ekskalibura
eposs ir slēptā Kristietība. Ja gribam runāt šajos terminos – tad, kristietības profanācija, kuru pārstāv mūsdienu baznīcas,
ir pagāniskās formās ietērpts Judaisms, bet
Viedā Gara Mācība (Kristietība) ir ietērpta Artūra, Grāla un Ekskalibura eposā. Tuvojoties eposam – tā izpratnei – ceļam no “Klingzora uz
Kamelotu”, pievienojoties Grāla meklējumiem un lūdzot Ezera Valdniecei no savas
Gaismas pils iznest Ekskaliburu, mēs tuvojamies savu senču –
Druīdu Garīgajai Doktrīnai un tās izpratnei.
Tā mēs ietilpinām sevī viņu Viedumu un
bruņinieku tikumību līdz ar viņu patriotisma pamatu. Nacionāla atdzimšana nāk ar
tautas Vieduma un bruņniecības tikumu atdzimšanu un atkalapvienošanos. Bez šī
dziļākā satura piepildījuma visa cita rosīšanās ap to ir tikai tukšu pašizdomātu
ilūziju riekstu čaumalu grabināšana un zeltīšana.
Ir jāsaprot, ka arī šodien, tāpat kā agrāk,
notiek Vieduma profanācija. Arī tagad Vieduma un “tautiskās dievestības”
meklētājus sagaida un viņu veselā Saprāta pilnvērtību ceļā uz meklēto pārbauda
profanētāji. Viņi pulcina ap sevi skaisto vārdu mīļotājus un personisko
pārdzīvojumu apjūsmotājus. Viņi pārbauda katru, kurš ir ceļā uz Viedumu.
Tie, kuriem pietiek ar viņu profanēto “tautisko
dievestību”, paliek ar viņiem. Tie, kuriem tur ir par šauru, iet tālāk savos
meklējumos, līdz sajūt Grāla Elpu Druīda Balsī, satiek savu Artūru Ozolu lokā
vai ierauga pie Ekskalibura pārdomās iegrimušu Burtnieku. Tad viņš zin, ka ir
pie savējiem.
Ekskaliburs
(tas, kurš pārvar apļa robežu) ir pirmā vibrācija
– Radošais Stars, kurš, pārvarējis pirmā eksistences loka (logosa) telpu, rada
otro loku (logosu). Pirmais eksistences loks ir bezgalīgā – Bezrobežīgā Dabas
telpa, kurā visur pārstāvēti tās abstraktie – Filosofiskie Principi un Sākotnes
savās mijiedarbībās un radošajās attiecībās. Ja nelieto precīzākus šo Principu
un attiecību simbolus, tad pirmais eksistences loks ir aplī ievilkts aktīvais
(vertikāli orientētais) krusts.
Otrais eksistences loks ir no pirmā izrietošie
Dabas Likumi un to uzturēto Enerģiju formu hierarhijas, bet trešais loks ir tā
visa iemiesojums – no vissmalkākās līdz rupjākajai matērijai esot veidotais
eksistējošais Kosmoss, kuru sauc arī par “Dzīvo Dievu”. Vienotās Dzīvības,
Gribas un Apziņas kvintesence ir tas Radošais Stars, kurš pārvar pirmā loka
bezgalības apli un rada otro loku līdz ar tā iemiesojumu “Dzīvo formu
pasauli”.
Vienotā Dzīvība ir augstākā forma
Tam, ko mēs saucam par Radītāju. Ārpus Tā un Dabas nekāda cita dieva nav, toties ir augsti attīstītu
saprātīgu būtņu hierarhija, kura aizsākas Cilvēkos uz tādām planētām kā mūsu
Zeme, un turpinās neizsakāmi augstu – vissmalkākajās formās un varenībā uz citām
planētām to Kosmosos un Visumos.
Katram simbolam ir stingri noteikts objektīvs
saturs, kurā nav vietas subjektīvām sajūtām un personiskiem viedokļiem. Tas Runā To, Kas Tas Ir. Simbols izsaka Īstenību vai arī
klusē meļa fantāzijās. Katram simbolam ir Tā Vārds. Katrai Zvaigznei, figūrai un
krustam ir Tā Vārds.
Apli, kuru šķērso krusta gali ar
tā vertikālās daļas pagarinājumu uz leju – “Ķeltu krustu” – sauc par Ekskaliburu.
Tas ir “Artūra neuzvaramais zobens”, Artūrs pats, kā šī zobena lietotājs –
centrālais punkts un viņa “Mirdzošā Jaunava” – Gvinivera horizontālajā līnijā
zobena spalā. Tad, kad uzlūkojat šo “Ķeltu krustu”, Jūs vienmēr uzlūkojat Viņus
Visus Ekskaliburā.
Ekskalibura kustība
telpā rada trešo loku ar tā
“dieviem” un būtnēm – Pērkonu (elektrību), Māru (pasaulīgo – inerto matēriju)
Maiju (Māras radīto ilūziju – maldus), stihijām un gariem, kuri pulcējas ap
Cilvēku vai arī ir tikai viņa paša pēc saviem priekšstatiem izveidoti, sev
pielāgoti un paša pielūgsmei vajadzīgi.
http://www.philos.lv/KB_tiriba.html Pauls
Stelps
Sociopsiholoģijas asociācija