svētdiena, 2015. gada 18. janvāris

Garīgās mācības, ko var mācīties no suņiem


 
Vai esi kādreiz apjautis, ka Dievs (God) angļu valodā, lasot no otras puses, nozīmē Suns (Dog)? Suņi un vairums citu mājdzīvnieku spēj saglabāt to dievbijību, ar kuru daudzi cilvēki ir piedzimuši, bet bieži vien ar laiku to pazaudē. Suņi ir dabiski garīgie skolotāji. Mana kaimiņa suns Samijs (Sammy) ir bijis liels mans iedvesmotājs. Ir daudz mācību, ko var apgūt no dzīvniekiem. Es uzskaitīšu tikai piecas no tām...
Garīgās mācības, ko var mācīties no suņiem:
1. Maigi pieskārieni labi ietekmē tavu veselību
Glaudot savus mājdzīvniekus, mēs varam mācīties to, ka fiziski pieskārieni mums ir dabiski. Pat pētījumos ir pierādīts, ka apskāvieni ļoti pozitīvi ietekmē mūsu veselību. Tie uzreiz palielina oksitocīna un serotonīna līmeni, kas ir efektīvi ārstējot slimības, stresu, asinsspiediena samazināšanai; tie samazina stresa līmeni un nemieru, un var pat uzlabot atmiņu. Maigi pieskārieni ļauj tev aizmirst visu, par ko tu domāji un tas uzlabo noskaņojumu un rada laimes sajūtu. Rūpējies un glaudi savu suni, kaķi vai jebkuru mājdzīvnieku, kas tev ir. Un ja tev nav mājdzīvnieka, tad centies biežāk apskaut draugus, savus bērnus vai partneri.
2. Ir tikai šis brīdis
Kā suns uztver laiku? Nekā. Suns ir uzticams, mierīgs, neuztraucas par nākotni, kā arī nedomā par pagātni. Suns nepārtraukti atrodas tagadnē. Suns vēro notiekošo, un vai nu kļūst sajūsmināts vai arī jūt, ka ir laiks atpūsties un, nolicis galvu uz ķepām, aizver acis. Mēs varētu darīt tāpat. Mums nevajag būt viedoklim par visu, kas notiek mūsu dzīvē. Ja mums ir sajūta, ka šī ir tā lieta, par ko sajūsmināties, tad darām to. Ja tādas sajūtas nav, tad vienkārši atpūšamies un vērojam, kas mūs varētu iedvesmot.
3. Vienkārša dzīve nav nepareiza
Mēs esam patiesi laimīgi, ja spējam izbaudīt mazās lietas dzīvē. Nav nozīmes tam, kas mums pieder vai ko mēs pazīstam. Ja suns labi guļ, tiek pabarots un kāds viņu izved ārā, viņš ir laimīgs, patiesi laimīgs. Ja mums ir labs, veselīgs uzturs un mēs izejam ārā pastaigāties, ar vai bez suņa, mēs pietuvojamies laimes patiesajai būtībai. Man dzīvē lielākais prieks ir spēja izbaudīt mazos priekus.
4. Neviens nav ideāls
Labi, man droši vien vajadzētu izturēties ar lielāku cieņu pret mana kaimiņa suni Samiju, kurš iedvesmoja mani uzrakstīt grāmatu Garīga atmošanās (vieglais ceļš) (Spiritual Awakening (the easy way)). Bet Samijam ir arī savi trūkumi. Viņš intuitīvi saprot, ka iedvesmo mani. Un tagad, katru reizi, kad viņš mani satiek, viņš lec man virsū un laiza manu seju. Un es pamanīju, ka manam garīgajam mentoram, tāpat kā mums visiem ir savi trūkumi: viņam ir liekais svars, sliktas manieres, viņš nepārtraukti „runā” ... un siekalojas, ja viņam kāds patīk. Es sapratu, ka neviens nav perfekts, un Samijs nav izņēmums. Es esmu saviļņots par to, ka patīku savam skolotājam, bet katru reizi, kad viņu satieku, man pēc tam jāiet dušā un jāpārģērbjas. Neviens nav ideāls, arī garīgie skolotāji.
5. Spēlējies, spēlējies, spēlējies!
Suņi daudzas stundas pavada spēlējoties, neuztraucoties par laiku. Citā laikā viņi atpūšas vai luncina asti, jo ir laimīgi, bieži vien bez acīmredzama iemesla. Es pamanīju, ka, ja man dzīvē ir kādas problēmas, es bieži vien uztveru lietas pārāk nopietni. Ja mēs uztvertu lietas un pat savu dzīvi mazāk nopietni, mēs visticamāk smaidītu biežāk. Iespējams, vislielākā garīgā mācība, ko mēs varam iemācīties no suņiem, ir dzīvē vairāk spēlēties. Spēlējies, spēlējies, spēlējies!
Avots: http://earthweareone.com/5-spiritual-lessons-you-can-learn-from-your-dog/
No krievu valodas tulkoja Agita Kārkliņa speciāli priekš www.garavasara.com
Korektore: Gunita Reinvalde

http://garavasara.com/articles/garigas-macibas-ko-var-macities-no-suniem