otrdiena, 2015. gada 20. janvāris

Rīgā STEFANS HAUSNERS vadīs 3 dienu semināru "SIMPTOMI UN DVĒSELE" - sistēmterapija

Labdien,

Pagājušā gada nogale noslēdzās ar lieliskiem jaunumiem. Vācu sistēmterapeits Stefans Hausners ir atsaucies uz manu aicinājumu un marta beigās būs Rīgā! Viņa grafiks parasti ir aizpildīts trīs gadus uz priekšu, jo viņš vada seminārus visā pasaulē - 5 kontinentos un 25 valstīs. Viņš ir no tiem, kura darbu ļoti vēlas redzēt un piedzīvot gan profesionāļi, gan klienti, kuriem ir veselības problēmas vai kādi hroniski simptomi, gan tie, kuriem nekādu veselības problēmu nav. Viņa īpašais veids, izcilā spēja sajust klientu, darbu dziļums un daudzu gadu pieredze rada vidi patiesām pārmaiņām cilvēku dzīvēs.


No 30. marta līdz 1. aprīlim Rīgā STEFANS HAUSNERS vadīs 3 dienu semināru "SIMPTOMI UN DVĒSELE".

Pielikumā šim epastam atradīsiet semināra aprakstu.
Pielikumā pievienoju arī interviju ar Stefanu Hausneru. Jāsaka godīgi - aprakstīt un tulkot sistēmisko darbu nav viegli. Tiem, kas nav piedzīvojuši sakārtojumus, diez vai šī intervija sniegs izsmeļošus priekšstatus, taču mēs ceram, ka Jūs tajā atradīsiet kādu domu, kas varētu palīdzēt labāk izprast par ko šeminārā būs runa, kāds ir Hausnera kunga domu gājiens, un tas ļaus Jums pieņemt kvalitatīvu lēmumu par šī semināra apmeklējumu (vai tieši pretēji).

Semināra laikā notiks Stefana Hausnera grāmatas latviskās versijas atvēršana. Grāmata "Pat ja tas man maksās dzīvību: sistēmiskie sakārtojumi slimību un hronisku simptomu gadījumos". Būs iespēja grāmatu iegādāties ar autora parakstu.Grāmatu tulko Sandra Klāviņa un mēs kopīgi strādājam pie grāmatas izdošanas.

Šī semināra organizēšanā esmu iesaistījusi arī savu kolēģi Tatjanu Kučerenko, kura man palīdzēs ar organizatorisko daļu. Lūdzu uz semināru piesakieties, rakstot uz vienu no epastiem:
iveta@humulus.lv vai kucerenko.tatjana@gmail.com.

Vairāk informācijas, zvanot uz mob. 27448888.



Ar cieņu,
Iveta Apine
Biznesa un personīgās izaugsmes koučs
Organizāciju sistēmkonsultante
www.humulus.lv


 
 




 
 

STEFANS HAUSNERS RĪGĀ!
ar 3 dienu semināru no 30.marta līdz 1.aprīlim
Simptomi un dvēsele: sistēmisko sakārtojumu seminārs
Darbs sistēmiskās medicīnas jomā ar slimībām un simptomiem
Semināra nodoms ir radīt ietvaru, lai piedzīvotu,
kā pretēji vērtējumam un izslēgšanai, tieši vienotībā un simfonijā ar bieži traumatiskiem personīgiem, ģimenes un dzimtas notikumiem, rodas stiprums un dziedējošs spēks, kas ļauj dalībniekiem atkalsavienoties ar savu un ģimenes resursu.
Par sistēmisko darbu:
Sistēmisko sakārtojumu pamatlicējs Berts Helingers sistēmterapeitiskajā darbā atklāja, ka ģimenes sistēmām, tāpat kā jebkurām citām sistēmām, ir sava dabiskā kārtība un, kad kārtība ir izjaukta, nākamās paaudzes caur dažādiem simptomiem jūt šo efektu – kā sistēma cenšas sevi sakārtot. Mīlestībai ģimenes sistēmā ir savi noteikti likumi, kas nodrošina brīvu plūdumu. Sistēmisko sakārtojumu darbs uzskatāmi demonstrē, ka slimību nedrīkst reducēt uz cilvēka personisko fenomenu. Risinājumi cilvēkiem var rasties, kad viņu slimības vai simptomi, tiek iekļauti plašākā, dažreiz daudzpaaudžu ģimenes kontekstā. Simptomu aizvietotāji bieži noved pie ģimenes locekļiem vai nozīmīgiem notikumiem ģimenē, kuri netiek atzīti. Šīs sasaistes var redzēt sakārtojumos un mīlestība, kas rod savu izteiksmi ar slimību vai simptomu palīdzību, var pārvērsties mīlestībā, kura dziedē.
Šis seminārs ir iespēja strādāt ar pasaules līmeņa sistēmterapeitu Rīgā, aktīvi izdzīvot šīs trīs dienas un veikt reālas izmaiņas savā dzīvē. Aicināti visi, kas meklē jaunas atklāsmes un risinājumus savam veselumam un harmonijai, un/vai saskaras ar hroniskiem, ar veselību saistītiem simptomiem vai slimībām. Tā ir iespēja paskatīties uz savu dzīvi „ar svaigu skatu”, ieraudzītu savu, varbūt ne vienmēr patīkamo realitāti, kas novedusi tieši šajā dzīves punktā, un saņemtu atbalstu turpmākajām izmaiņām. Ir iespēja piedalīties kā klientam, saņemot savu individuālo sakārtojumu, kā aizvietotājam citu dalībnieku sakārtojumos, kā arī vienkārši mācīties no vadītāja un procesa kopumā.
Par Stefanu Hausneru:
Dzimis 1963. gadā, 1988. gadā uzsāka darbu kā netradicionālās medicīnas speciālists, fokusējoties uz tradicionālo ķīniešu medicīnu, homeopātiju un osteopātiju. Kopš 1993. gada izmanto sistēmiskos sakārtojumus darbā ar veselības jautājumiem individuāli un grupās. Stefans ir prezentējis savu darbu daudzās starptautiskās konferencēs un piedalījies kā treneris apmācību programmās divdesmit piecās valstīs piecos kontinentos. Kopā ar Dr. G. Vēberu (Dr. Gunthard Weber),viņš ir SISC valdē (SISC, starptautiska pētījumu programma par procesiem un efektu no sistēmisko sakārtojumu darba ar simptomiem un slimībām). Viņa pieredze ir apkopota grāmatā „Pat ja tas man maksās dzīvību: sistēmiskie sakārtojumi slimību un hronisku simptomu gadījumos”. Grāmata tulkota 8 valodās, tai skaitā, latviešu valodā. Viņš dzīvo kopā ar sievu un 6 bērniem Vācijas dienvidos. Vairāk informācijas
www.stephan-hausner.de
Stefana Hausnera GRĀMATAS LATVIEŠU IZDEVUMA ATKLĀŠANA
„Pat ja tas man maksās dzīvību: sistēmiskie sakārtojumi slimību un hronisku simptomu gadījumos”.
Grāmatu varēs nopirkt uz vietas semināra laikā. Un, protams, saņemt autora parakstu savā grāmatas eksemplārā.
Semināra izmaksas 3 dienu semināram: 330 eiro + PVN, piesakoties līdz 28. februārim. Vieta seminārā tiek garantēta, veicot apmaksu pilnā apmērā līdz 10. martam. No 1. marta semināra cena 380 eiro + PVN. Vieta seminārā tiek garantēta, veicot apmaksu pilnā apmērā līdz 20. martam. Vietu skaits ierobežots.
Semināra darba valoda ir angļu valoda, ar tulkojumu latviešu valodā. Ja, būs vairāk nekā 10 dalībnieki, kam nepieciešams krievu tulkojums, tas noteikti tiks nodrošināts visa semināra laikā. Semināra norises vieta un laiks: A. Briāna iela 9A „Rīgas koučinga skola” telpās. Pie ieejas spiest domofonā 321. Norises laiks: 30.03 – 01.04 no 10:00 līdz 17:00. Pieteikšanās:
iveta@humulus.lv kucerenko.tatjana@gmail.com. Vairāk informācijas, zvanot uz mobilo tālruni 27448888.



Saskaņa kā dziedinoša spēka avots
Pilna intervija publicēta Praxis der Systemaufstellung, 1/2007.
Diskusijas partneri: Stefans Hausners un Marianne Franke
F: Stefan, sākot mūsu sarunu, es vēlētos zināt, kādu karjeru jūs bijāt vēlējies sākotnēji un kā jūs to īstenojāt?
H: Sākotnēji es gribēju būt biologs un strādāt vides aizsardzībā. Taču manas intereses vēlākā posmā nosliecās vairāk par labu cilvēkiem un viņu sociālajai videi, tādēļ es izvēlējos medicīnu. <...> Mana vēlēšanās rast ekoloģiskus risinājumus, mani aizveda līdz tradicionālai ķīniešu medicīnai, un caur naturopātiju es nokļuvu līdz homeopātijai.
Bez vienkāršajiem principiem, kas ir homeopātijas pamatā, mani fascinēja tā saucamais dažu-sekunžu-laikā fenomens. Tas atklāj, ka mūsu ķermenis var nekavējoties restrukturēt sevi, mazinot pat smagus ar veselību saistītus simptomus, iespaidojoties tikai no atbilstoša dziedinoša impulsa.
Tas, kas homeopātijā man likās sarežģīti, bija Indeksa lietošana, lai atrastu pareizās zāles, un man nepatika atkarība no zālēm. <...> Ideālā gadījumā ārsts pats kļūst par zālēm homeopātiskā izpratnē, izraisot pārmaiņas pacientā vienkārši ar savu klātbūtni. Viņš neārstē, bet, būdams kā katalizators pacienta iekšējām dvēseles kustībām, rada dziedinošus apstākļus pašdziedināšanai.
1993. gadā pirmo reizi vērojot Bertu <Helingeru> strādājam ar klientiem, man bija sajūta, ka es esmu atradis to, ko meklēju: es piedzīvoju Bertu kā personu, kas var iedvest dziedināšanu bez jebkādiem medikamentiem, vienkārši atklājot, esot un darot. <...> Tas bija turpinājums manai iepriekšējai holistiskajai pieejai. Es pēkšņi sapratu, ka holistiskajā medicīnā nepieciešams iekļaut ģimenes sistēmu. <...>
F: Parasti šādi atklājumi rodas no kādas izšķirošas pieredzes. Varbūt jūs varat padalīties ar mums kādā šādā gadījumā.
H: 2004. gadā, vadot kursu Vašingtonā, es strādāju ar kādu klientu, kurš, kā vēlāk noskaidrojās, pats pēc profesijas bija ārsts. Sakarā ar progresējošu kaulu vēzi labajā kājā, viņam bija bijušas vairākas operācijas, un viņš valkāja protēzi. Viņam bija arī metastātisks audzējs plaušās. Viņš pievienojās grupai kopā ar sievu un bērniem, un tā kā viņš bija apstarošanas terapijas procesā, bija plānots, ka viņš piedalīsies tikai pirmajā dienā.
<Paskaidrojums intervijas tekstam: sistēmisko sakārtojumu semināros dalībnieki strādā grupā. Cilvēks, kurš izvēlās risināt savu problēmu vai situāciju kā klients, no savas dalībnieka vietas pārsēžas blakus terapeitam. Uzsākot darbu ar konkrēto klientu, terapeits viņu izjautā. Šīs sākotnējās intervijas rezultātā terapeits pieņem virkni lēmumu par to, kā viņš ar šo klientu strādās, tai skaitā, viņš nolemt kādus elementus no klienta ģimenes sistēmas būtu jāizvieto. Izvietot elementus nozīmē, ka no grupas dalībnieku vidus klients izvēlas konkrētus cilvēkus, kas uz sakārtojuma laiku aizvieto klienta ģimenes sistēmas elementus, piemēram, māti, tēvu, slimību, u.c. Klients izvieto šos aizvietotājus lēnām un rūpīgi, atrodot katram no viņiem konkrētu vietu telpā. Sistēmiskajos semināros dalībnieki sēž aplī, tādējādi veidojas noteikta telpa jeb lauks, kurā tad arī tiek veikti
sistēmiskie sakārtojumi. Turpinoties sakārtojumu procesu, pēc klienta sistēmas izvietošanas, terapeits vada sistēmisko darbu, veicot dažādas intervences, kas ved klientu pretim labam risinājumam.>
Es lūdzu viņam izvēlēties aizvietotāju sev, savam tēvam un mātei. Viņš izvietoja viņus, un mēs izvēlējāmies aizvietotāju arī viņa slimībai. No aizvietotāju reakcijām kļuva redzama saistība starp viņa slimību un māti. Taču turpmākā intervija nedeva nekādu jēgpilnu vai derīgu informāciju. Pacients uzsvēra, ka viņam ir un vienmēr ir bijušas labas attiecības ar māti. <...> tā kā pacients neizrādīja lielu interesi iesaistīties turpmākajā intervijas procesā, es nolēmu izbeigt sakārtojumu.
Viņu tas saniknoja, viņš sacīja, ka veicis tālu ceļu ar visu ģimeni un ka tagad ir sarūgtināts. Es viņu pārliecināju, ka nākamajā dienā mēs darbu turpināsim, ja šī pieredze būs atvērsi kādus jaunus aspektus. Viņš iebilda <...>, ka viņam jābrauc mājās tai pašā vakarā. Es atkārtoju, ka viņam ir visas iespējas un tas ir viņa lēmums.
Nākamajā dienā viņš bija klāt. Ģimene bija aizlidojusi atpakaļ uz mājām un viņš izskatījās manāmi mierīgāks. Es nolēmu vēlreiz uzstādīt viņa sistēmu un iegūtais tēls bija līdzīgs iepriekšējās dienas darbā redzētajam <...>. Tādēļ es lūdzu viņu vēlreiz pastāstīt par savām attiecībām ar māti. Iepriekšējā dienā viņš bija teicis, ka kontakts ar māti ir labs. Taču sarunas laikā man kļuva skaidrs, ka māte nezina neko par viņa slimību! Tā arī bija atslēga. Es viņam jautāju, kā viņš to varējis tā iekārtot, un viņš atbildēja, ka kopš savas pirmās operācijas viņš izvairās ar viņu satikties. Taču viņi katru dienu sazvanās un runā par visu, izņemot slimību. Pēc šīs informācijas es palūdzu mātes aizvietotājam apstāties viņam priekšā un lūdzu viņam pateikt, „Mīļo mamm, redzi, es esmu ļoti slims”. Mātes aizvietotājs neuzvedās tā, kā ikviens to būtu gaidījis. Tai vietā, lai pievērstos savam slimajam dēlam, viņa kļuva samulsusi un, kāpjoties atpakaļ, gandrīz paklupa. Es iečukstēju teikumu no viņas, viņas dēlam: „Mans mīļais dēls, pat ja tu nomirsi, vairāk tu nedabūsi!” Pacientu šis teikums dziļi satrauca. It kā viņā būtu sabrucis kāršu namiņš un viņa ķermenim bija nepieciešams pārorganizēties pēc šīs intervences. Mātes aizvietotājs jutās labi un pilns spēka pēc šī teikuma, ieturēja distanci un uzsvēra, ka viņa ir devusi visu, ko varēja. Līdzko viņš nomierinājās, viņš bija spējīgs pieņemt māti ar visām viņas piesaistēm, un pateikties viņai.
Pēc sešiem mēnešiem es saņēmu ziņu, ka viņš ir pilnībā izveseļojies no vēža. <...> 2006. gadā <...> es uzzināju, ka viņa veselība ir laba un viņš vairs nestrādā par ārstu.
F: <...> Mazliet pakavēsimies pie dziedināšanas fenomena un jautājuma: kas jūsuprāt sakārtojumu darbā ir noderīgs?
H: Esmu pārliecināts, ka dziļa dziedināšana ir pašdziedināšana. No šī viedokļa man kā terapeitam ir sev jājautā: ko es patiesībā varu darīt sava pacienta labā? Iespējams, man izdodas radīt ietvaru vai lauku, kur pašdziedinošie spēki var atklāties. Tad terapeits ir vairāk dārznieks, kas nodrošina labvēlīgus augšanas apstākļus.
Sakārtojumu procesa gaitā bieži kļūst skaidrs, ka un kā pacients ir notverts bērnišķīgās vēlmēs. Tādēļ daļa no dziedināšanas ir ļaut šai bērnības daļai iet un ieaugt pieauguša cilvēka autonomijā. Tas ir iespējams harmonijā ar vecākiem.
Vērojot savus kolēģus vadam sakārtojumus, es novēroju divus virzienus, kuri, manuprāt, var un kurus vajadzētu atdalīt. Es redzu, ka viens no tiem ir vairāk orientēts uz sistēmu vai sakārtojumu,
kamēr otrs ir vairāk orientēts uz klientu: kāds ir klienta rezultāts no sistēmiskā darba? Vai klients spēj piekrist tam, ko viņš piedzīvo sakārtojumā, vai viņš ir spējīgs sekot acīmredzamajām kustībām?
F: Kā jūs to nosakāt?
H: Viens no indikatoriem ir kranio-sakrālais ritms. Sakārtojuma procesā es piedzīvoju sevi saistītu ar klienta ķermeni, viņa slimību vai viņa simptomu. Manis veiktās intervences izriet no tā, kas kļūst redzams sakārtojumā, un kontakta ar klientu ar sekojoša jautājuma palīdzību: vai viņa ķermenis ir rezonansē ar to, kas atklājās sakārtojumā un vai viņš spēj integrēt šādu pieredzi?
Kranio-sakrālais ritms tiek aizturēts, kad terapeits aizskar iepriekšēju traumu vai kad terapeitiskais darbs pieprasa no klienta pārāk daudz. Tā es saprotu, cik daudz laika klientam vajag, lai integrētu intervenci. Tādēļ orientācija uz klientu un uzmanība uz ķermeni visu laiku ir manas uzmanības fokusā.
F: Kā jūs pārliecināt klientus uzņemties personīgu atbildību, pat, ja viņi neredz, kā varētu mainīt savu uzvedību?
H: Sakārtojuma laikā klients atklāj, kur viņš ir sasaistīts, un kā iespējams šīs sasaistes atbrīvot. Runa nav par uzvedības izmaiņām, bet par pamatattieksmes maiņu, līdz kam klientam būtu jāizaug. Tas, savukārt, var novest līdz uzvedības maiņai. <...>
F: Ko jūs tad darāt?
H: Dažreiz es kopā ar klientu veicu vingrinājumu: soli pa solim, es konfrontēju viņu ar aizvietotājiem. Vispirms, ar tēvu, tad kreisajā pusē – diezgan tuvu, tā lai klients nevar izvairīties un neredzēt savus vecākus – blakus tēvam, ar māti. Ja to pieprasa situācija, es novietoju vecvecākus un vecvecvecākus aiz vecākiem. Var sajust, kad sakārtojuma tēls ir pilnīgs. Tad es gaidu. Aci pret aci ar aizvietotājiem, klientam ir jāatzīst, ka viņš nevar turpināt šo „nē”, ka viņam nav izvēles attiecībā pret savu iedzimtību. Bieži šī konfrontācija izvēršas kā pieņemšana un tālāka kustība.
Saskaņa ir spēka avots risinājumam un dziedināšanai. Tādējādi, bez visa pārējā, anamnēzi nosaka jautājums: kas ir tas, ar ko klients nevar rast saskaņu? Tas var attiekties uz personīgo dzīvi kā kaut kas traumējošs, pārtraukta iekšējā kustība pie vecākiem, bet tas var arī iet tālāk par cilvēka paša dzīvi. Sistēmiskajos sakārtojumos ar klientiem kļūst skaidrs, ka slimība nevar un nedrīkst tikt reducēta uz pacienta personīgo fenomenu. Visbiežāk risinājumi pacientiem rodas tikai tad, kad viņa simptomi tiek izskatīti un ieraudzīti plašākā ģimenes daudzpaaudžu kontekstā. Šādos gadījumos simptomi bieži norāda uz sistēmiski nozīmīgiem notikumiem vai radinieku saistību ar notikumiem, kurus klients pats izslēdzis no apziņas vai ko izslēgusi viņa ģimene. Nākotne ir tikai tiem, kas ir saskaņā ar savu pagātni. Tie, kas cīnās ar pagātni, ir saistīti un nebrīvi nākotnei. Pretēji vērtējumam, spriedumam un izslēgšanai. Mēs turpinām eksperimentēt, kā atzīšana, pieņemšana un saskaņa ar šīm realitātēm var atklāt risinājumu sniedzošus un dziedējošus spēkus ķermenim un dvēselei.
F: Vai varat mums izstāstīt kādu piemēru, kas iet tālāk par ģimenes sistēmu, varbūt par kara ietekmi uz ģimenēm?
H: Uz kādu manu semināru atnāca sieviete. Viņas sakārtojuma pieprasījums attiecās uz bērniem. Visi trīs cieta no smaga neirodermīta.
Jautājumi, kas attiecās uz ģimenes notikumiem, neveda ne pie vienas no klasiskajām neirodermīta dinamikām. <...> Uz šo semināra grupu bija atnācis arī viņas kaimiņš no tā paša ciema, kur viņa bija dzīvojusi. Šo cilvēku klientes jautājums ļoti aizkustināja, un viņš lūdza atļauju ko piebilst.
Viņš mums izstāstīja, ka spēlējis vienā pūtēju orķestrī ar klientes tēvu, un ikreiz, kad viņi spēlējuši vienu konkrētu maršu, viņas tēvs sācis raudāt.
Es jautāju par šī marša galveno tēmu, un viņš izstāstīja, ka tas bija par zaudētiem biedriem. Sieviete apstiprināja, ka tēvs bija karojis, bet par šo laiku viņš nekad nerunāja. Mēs uzstādījām klientes esošo sistēmu. Meitu aizvietotājas juta, ka spēcīgi sāk niezēt āda. Es viņām blakus novietoju vectēva aizvietotāju un arī aizvietotājus viņa kara laika biedriem. Tajā brīdī niezēšana beidzās. Kad kliente to redzēja, viņa sāka raudāt un paklanījās sava tēva priekšā.
Apmēram divus mēnešus pēc sakārtojuma viņas tēva veselība ievērojami pasliktinājās. Kādu pēcpusdienu, kad viņa ar ģimeni bija mājās, viņš pēkšņi sāka raudāt un sāka stāstīt. Atkāpšanās laikā Krievijā, viņi tika ielenkti kādā ciematā. Kopā ar vēl trīs biedriem viņam izdevās izbēgt. Visi pārējie palika, un viņš varēja tikai noskatīties, kā viss ciems tika nodedzināts.
F: Stefan, es gribētu uzdot jautājumu par klientiem ar hroniskām vai pat nedziedināmām slimībām. Vai jūs piekristu, ja es sacītu, ka tādējādi pacients dara kaut ko savas ģimenes labā? Un tādā veidā ģimene piedzīvo sava veida atvieglojumu un var turpināt eksistēt? Kā jūs to redzat?
H: Es domāju, ka ir riskanti teikt, ka pacients kaut ko dara savas ģimenes labā. Tas vairāk ir par iekšējo bērnu, viņa vēlēšanos pēc tuvības, viņa piederību un skaidrību, kas motivē bērnus dot un nest visu savu vecāku vietā, lai būtu droši, ka viņi ir daļa no tā.
Vienā no semināriem Barselonā piedalījās kāda kliente ar hronisku aizsmakumu un balss zudumu. Pašai strādājot kā terapeitei, tas bija liels apgrūtinājums. Mēs uzstādījām aizvietotājus viņai un viņas simptomam. Aizvietotāji nejutās savstarpēji īpaši saistīti. Kad viņa pievienoja aizvietotājus saviem vecākiem, kliente un simptoms pasmaidīja viens otram un draudzīgi apskāvās. Mātes aizvietotājs aizgriezās un nevēlējās būt kontaktā ne ar vienu. Tēva aizvietotājs paskatījās uz meitu. Viņa skatiens atklāja erotisku incesta dinamiku. Kad es to pateicu klientei, viņa izstāstīja, ka jaunībā viņu izmantojis viņas kaimiņš. Viņa nekad neuzdrošinājās to pastāstīt saviem vecākiem. Šeit es pieņemu, ka tam ir kāda saistība ar viņas simptomiem. Mani novērojumi liecina, ka izvarošana bieži ir novirzīts incests. Tādējādi, šī dinamika jāmeklē izcelsmes ģimenē. Ja meita pateiktu par notikušo, viņa būtu atklājusi šo dinamiku un viņai būtu jāpieņem, ka māte ir sasaistīta ar savu izcelsmes ģimeni. Vieglāk ir nerunāt, nekā saskarties ar sāpēm un pieņemt mātes ierobežoto emocionālo pieejamību.
Es lūdzu mātes aizvietotāju apstāties pretī klientei un klientei pateikt viņai sekojošo: „Mīlā mamma, tas, ko es esmu nesusi tavā vietā, es to nesu ar mīlestību, bet tagad tas ir beidzies.” Mātes aizvietotājs atbildēja: ”Tas ir mans, un es to pieņemu”. Kliente apraudājās un abas apskāvās. Pēc sešiem mēnešiem, es atkal satiku klienti un viņa teica, ka simptoms pēc sakārtojuma vairs nav parādījies un arī viņas attiecības ar māti ir uzlabojušās.
Es esmu bieži pieredzējis, ka tad, kad viens bērns atbrīvojas no samezglojuma, pēkšņi grūtāk sāk iet citam bērnam ģimenē, un dažreiz viņš pārņem simptomu. Īpaši tad, kad, dažādu iemeslu dēļ, vecāki nevar pieņemt notiekošo.
Neapzināti slimības tiek izmantotas, lai uzturētu ģimenēs līdzsvaru.
F: Tagad es nonākšu līdz jautājumam, kas skar daudzus cilvēkus. Vadoties no jūsu pieredzes, vai ir kādas norādes par ģimenes samezglojumiem, kas izraisa noteiktus simptomus vai slimības? Es pieņemu, ka jūs nevarat mums iedot kādu katalogu [ar slimību uzskaitījumu], bet varbūt kādas norādes?
H: Es šeit gribētu būt ļoti uzmanīgs, jo, ja norādes izmantos kā zāles, tas var kļūt bīstami. Izmaiņas prasa zināmu veiklību, un tas pats attiecas uz terapeitiem. Mums jāizvairās pārvērst uzkrāto pieredzi teorijās. Tā tiek zaudēti pieredzē un mūsos pašos gūtie dziedinošie aspekti, jo pieredze rada dziedināšanu caur pašu terapeitu, nevis viņa zināšanām. <...>
Pagājušajā nedēļā es Madridē apmeklēju kongresu par „Vēzi no alternatīvās medicīnas viedokļa”. Tur es strādāju ar sievieti, kurai bija olnīcu vēzis. Viņa bija otro reizi precējusies, pirmo vīru zaudējusi viņa pašnāvības dēļ. Viņa izskatījās esam bez emocijām un pārmetumu pilna. Es sāku sakārtojumu ar aizvietotājiem viņai un slimībai. Paciente par vēža aizvietotāju izvēlējās vīrieti. Abi aizvietotāji izskatījās savstarpēji saistīti. Būtu loģiski domāt par viņas pirmo vīru. Lai pārbaudītu šo pieņēmumu, es lūdzu viņu uzlikt aizvietotāju savam vīram. Taču tas nemainīja sakārtojumu. Vīra aizvietotājs bija pilnībā pārņemts pats ar sevi, un sieva neizrādīja nekādu interesi par viņu. Tādēļ es jautāju par viņas izcelsmes ģimeni. Mūsu sarunas gaitā viņa pēkšņi aptvēra, ka vecmāmiņa nebija viņas tēva māte. Viņa bija mirusi, dzemdējot viņas tēvu. Iespējams šeit bija saistība ar simptomu. Ģimenēs, kur sieviete mirst dzemdībās, pēcteči var just neapzinātas bailes no attiecībām un grūtniecības. Iespējams, šī konkrētā situācija bija izveidojusies neapzinātas lojalitātes vecmāmiņai dēļ. Es lūdzu klienti izvēlēties aizvietotājus savam tēvam un viņa mātei. Aizvietotāju reakcijas uzrādīja, ka slimības gaitai ir saistība ar ģimenes dinamikām. Slimības aizvietotājs vīrietis faktiski aizvietoja klientes tēvu un viņam kliente bija viņa mātes aizvietotājs. Sirsnīgā saistība starp klienti un viņas slimību tika atrisināta, tikko sakārtojumā parādījās klientes tēva aizvietotājs – viņam viņa aizvietoja viņa māti. Es lūdzu klienti apstāties savā vietā sakārtojumā un pateikt tēvam: „Tevī es mīlu arī tavu māti”. Šis teikums, kas atrisināja samezglojumu starp klienti un viņas tēvu, līdz asarām saviļņoja tēva aizvietotāju un viņi ilgi turēja viens otru apskāvienos. Vecmāmiņa ar prieku noskatījās uz viņiem abiem.
Kas attiecas uz autoimūniem procesiem, bieži šiem gadījumiem atrisinājums saistīts ar spēkiem, kas pieder viens otram, taču, nevar vai nedrīkst tikt savienoti, un tādēļ strādā viens pret otru.
F: Vai jūs varat minēt kādu piemēru? Mana pirmā doma bija par atšķirību abu vecāku viedokļos.
H: Daudzi autoimūno saslimšanu gadījumi iet daudz tālāk par to. Seminārā Kordobā/Argentīnā klienta, kurš slimoja ar autoimūnu saslimšanu, vecmāmiņa bija indiāniete, kas apprecēja spāni. Viņa nesaņēma tēva svētību, un šis konflikts atspēlējās divas paaudzes vēlāk viņas mazmeitai. <...>
F: <...> vai jums ir arī kādi atklājumi par multiplo sklerozi?
H: Nu, es varu tikai apstiprināt Berta Helingera atklājumus.
Bieži multiplās sklerozes pacienti ir identificēti ar uzbrucēju/varmāku no savas sistēmas, un es arī varu apstiprināt teoriju par to, ka šī slimība sargā no slepkavojošiem impulsiem.
Pat pirms es uzzināju par sistēmiskajiem sakārtojumiem, man bija personīga pieredze manā praksē. Kāds multiplās sklerozes pacients konsultējās ar mani saistībā ar homeopātisku ārstēšanos. Viņš bija gandrīz pilnībā paralizēts. Sākotnējās anamnēzes laikā es viņam uzdevu jautājumu: kas būtu pirmā lieta, ko jūs darītu, ja būtu atkal vesels?
Viņa sejas izteiksme kļuva stingrāka, un viņš teica: „es nogalinātu savu sievu”. Es vairs neatceros, kā reaģēju, bet es biju tiešām laimīgs, ka viņš vairs nekad pie manis neatgriezās. <...>
Kā naturopāts es neuztveru ķermeni atsevišķi no dvēseles un gara. Es esmu pārliecināts, ka ķermeņa ārstēšana var notikt tikai harmonijā ar dvēseles un gara kustībām.<...>