Vispirms – kas ir čakra?
Senās Indijas mistiķi parasti čakru sistēmu ilustrē kā septiņus spilgti krāsotus apļus gar mugurkaulu, izkārtotus varavīksnes krāsu secībā, ar sanskrita simboliem vidū. Vārds "čakra" burtiski nozīmē riteni vai disku, un tiek uzskatīts, ka šie spēka centri ķermenī uztver uz izstaro enerģiju.
Vēl – tiek uzskatīts, ka mugurkaula pamatnē ir milzumdaudz dusošas enerģijas, kas to vien gaida, lai taptu likta lietā – Kundalini tradīcijā to apzīmē kā guļošo čūsku. Aktivējot katru čakru, mēs ļaujam dzīvības spēkam ceļot pa mūsu ķermeņiem, pamodināt jaunas spējas un pa ceļam transformēt mūs.
Tomēr pārāk bieži enerģija "iesprūst" – parasti vienā no galvenajām čakrām. To var izraisīt stress, spriedze, fiziskas aktivitātes un vingrinājumu trūkums, toksīni ēdienkartē, miega trūkums un gaisa piesārņojums (te minēti tikai daži iemesli).
Laimīgā kārtā mūsu senči atstājuši mums jaudīgas tehnikas, kā šos blokus attīrīt.
Nesen tiku iepazīstināts ar "čakru vannošanas" konceptu, kas palīdz attīrīt sastāvējušās enerģijas.
Tavas čakras nekļūst netīras burtiskā nozīmē, bet, līdzīgi kā mūsu prātos un ķermeņa sistēmās, šajos neredzamajos centros var sakrāties viss kaut kas, un palaikam mums jāparūpējas, lai tās var mirdzēt spoži. Gribu aicināt tevi nākamās septiņas dienas izdarīt kaut ko savā labā ar tālāk aprakstīto rituālu. Ja tev nav vannas, vari izmēģināt šīs prakses elementus dušā vai pat, vienkārši meditējot sēdus stāvoklī.
Šā rituāla jēga ir izpētīt savus enerģijas centrus un stiprināt apziņas–ķermeņa–gara saikni.
Lūk septiņi vienkārši soļi.
  1. Izvēlies, ar kuru čakru darbosies. Paturi to prātā, kad veido meditācijas nolūku un gatavo telpu. Vari izvēlēties sākt ar saknes (sarkano) čakru un tad katru dienu ņemt nākamo vai arī, ja esi ar sevi saskaņā un zini, kam jāpievērš uzmanība, izvēlies pēc sajūtām.
  2. Izveido sakrālo telpu. Iztīri vannu un piepildi ar siltu udeni. Aizvāc liekos priekšmetus, aizdedz sveces.
  3. Pievienu vannai kādu tasīti jūras sāls, tas baros, attīrīs un noņems spriedzi.
  4. Pievieno dziedinošus elementus – ēteriskās eļļas, augus, kristālus vai kādu ar "vannojamās" čakras krāsu saistītu lietiņu.
  5. Atslābinies. Iekārtojies savā sakrālajā vietā, pavēro savu elpu.
  6. Aktivē izvēlēto čakru. Zemāk lasāmajā sarakstā atrodi atbilstošo skaņu un sāc to skandēt sev ērtā skaļumā. Senie viedie ticēja, ka šīs vienzilbīgās skaņas (bīdža mantras) var lietot, lai attīrītu ķermeni un prātu. "Bīdža" nozīmē "sēkla", un tu burtiski sēj nolūka sēklu savā ķermenī un prātā, lai pamodinātu attiecīgo enerģijas centru.
  7. Meditē. Fokusējies uz čakru. Vizualizē, kur tā atrodas tavā ķermenī. Palūko, vai vari to sajust. Vanno to – ne tikai ar ūdeni un skaņu, bet arī ar savu paša mīlošo enerģiju. Lietojot afirmācijas (skat. zemāk), izjūti domu enerģijas vibrācijas – kā šī doma liek tev justies – un turpini, līdz jūti, ka tās dziļi rezonē ar enerģijas centriem.
Bez steigas pabeidz rituālu. Kad esi beidzis, atvēli sev vēl brīdi nožūšanai un dienas pārcilāšanai domās. Esi maigs un saudzīgs pret sevi.
Esi gatavs sākt? Lieliski! Tagad sīkāk aplūkosim katru čakru un kā ar to saslēgties.
Senā čakru vannošanas māksla, kas palīdz attīrīt sastāvējušās enerģijas
Foto: Shutterstock

Saknes čakra

Krāsa – sarkana
Atbilstošie orgāni: nieres, urīnpūsis, virsnieru dziedzeri, gurni, mugurkauls
Mantra – LAM
Afirmācijas: Es esmu līdzsvarā. Es esmu drošībā. Es uzticos sev. Esmu sazemēts. Esmu pietiekams.
Ēteriskās eļļas un augi: pačūlija, kanēlis, lavanda, bergamote
Kristāli: melnais turmalīns, onikss, dūmakainais kvarcs, granāts

Sakrālā čakra

Krāsa – oranža
Atbilstošie orgāni: reproduktīvie orgāni, dzemde, prostata, resnā zarna
Mantra: VAM
Afirmācijas: Manas jūtas ir veselīgas. Esmu spēcīgs. Esmu radošs. Es mīlu sevi.
Ēteriskās eļļas un augi: jasmīns, sandalkoks, apelsīns, ilang-ilang
Kristāli: oranžais ugunsahāts, karneols

Saules pinuma čakra

Krāsa – dzeltena
Atbilstošie orgāni: akna, kuņģis, tievā zarna, liesa
Mantra: RAM
Afirmācijas: Es pieņemu sevi visā pilnībā. Es uztveru dievišķās enerģijas. Es pieņemu savus pienākumus. Dievišķais mani vada vienmēr un visur.
Ēteriskās eļļas un augi: rozmarīns, citrons, ciprese
Kristāls – citrīns.

Sirds čakra

Krāsa – zaļa
Atbilstošais orgāns – sirds
Mantra: JAM
Afirmācijas: Es esmu mīlēts. Es mīlu sevi. Es visu daru ar mīlestību. Es esmu gatavs pieņemt mīlestību. Es piedodu citiem. Es piedodu sev. Es ļauju Visuma pārpilnībai ieliet manā sirdī dievišķo mīlestību.
Ēteriskās eļļas un augi: ģerānija, bergamote, neroli
Kristāli: zaļais turmalīns, zaļais granāts, rozā kvarcs

Kakla čakra

Krāsa – tirkīzzila
Atbilstošie orgāni: vairogdziedzeris, plaušas, gremošanas sistēmas augšdaļas orgāni
Mantra: HAM
Afirmācijas: Es mācos un augu. Es uzticos un esmu uzticams. Es sazinos skaidri un saprotami.
Ēteriskās eļļas un augi: lavanda, kumelīte, piparmētra
Kristāli: akvamarīns, tirkīzs, sodalīts, angelīts

Trešās acs čakra

Krāsa – indigo
Atbilstošie orgāni: acis, deguna blakusdobumi
Mantra: OM
Afirmācijas: Es esmu vieds. Es redzu.
Ēteriskās eļļas un augi: lavanda, salvija, majorāns
Kristāli: ametists, kvarcs

Vainaga čakra

Krāsa – purpura
Atbilstošie orgāni: smadzenes, čiekurveida dziedzeris
Mantra: OM
Afirmācijas: Mani piepilda pateicība. Esmu saiknē ar Visuma dievišķo gudrību. Es uzticos savam augstākajam Es.
Ēteriskās eļļas un augi: vīraks, mirres, ciedrs
Kristāls – kvarcs