piektdiena, 2020. gada 29. maijs

Evolūcija krīzes laikā- 38- jaunatne un izglītība




Evolūcija krīzes laikā- 38

Jaunatne un bezdarbs

 

Tā vecā pasaule iznīkst. Plaši atveras jaunā.

 

Jaunatne un bezdarbs

Šis patiešām ir grūts laiks daudziem jauniem cilvēkiem- īpaši tiem, kuriem šobrīd jāabsolvē un jāienāk darba tirgū. Bet esošajai situācijai nevajadzētu aptumšot nākotnes cerības. Es ieteiktu katram jaunietim saprast to, ka šī krīze var būt neticamu un jaunu iespēju portāls gan jauniešiem, gan jaunajai pasaulei.

Tev ir jānokrata vecais- vecie uzskati, un jāskatās uz pasauli ar svaigu skatienu. Ja tomēr skaties mirstošajā, vecajā pasaulē un no tās veido savu nākotni, tad nonāksi izmisumā un bezpalīdzībā. Tāpēc, ka tā vecā pasaule šobrīd iznīkst. Un jaunā pasaule plaši atveras.

Lai ieietu jaunajā pasaulē, tev ir jāmainās. Jāizbeidz ekspluatējošā rīcība un tendences un jādodas dabas virzienā, pretim cieņai un simbiozei ar dabu. Karjeras jāveido tādā veidā, kas iekļauj un ņem vērā dabas labklājību.

Jāmaina savas karjeras karkass- no vecās pasaules, kas bija spēcīgi iestrēgusi ķieģeļu un javas celtnēs, uz jauno pasauli, kas pieaugoši orientēsies uz online pasauli, uz virtuālo pasauli, uz interneta pasauli.

Jāpārslēdzas no ierasto un veco ceļu iešanas (kurus ierādīja vecāki un sabiedrība), un jāiet jauni ceļi, kas pilni radošu potenciālu. Lai to paveiktu ir jāsaprot, ka karjeras veidošana nav tikai izdzīvošanas līdzekļu iegūšana un naudas taisīšana vien. Jāredz sava karjera kā aleja, kuru ejat ar degsmi un sniedzat savu ieguldījumu apkārtējās pasaules labklājībai. Ja jūsu redzējumā un apziņā var notikt šādas pārmaiņas, tad jūs būsiet jaunās pasaules pionieri. Tad veidosieties par jaunās pasaules līderiem.

Apskatīsim šo no plašāka redzējuma. Nerunāsim par esošo krīzi vien, bet arī par nākotnes paaudzēm.

Diemžēl izglītības sistēmas daudzās pasaules vietās ir veidotas tā, ka tās pakļauj, dresē un disciplinē mazo bērnu, nevis izkopj un atbalsta bērna dabisko un eksplozīvo radošo potenciālu. Pēdējās pāris simtgades izglītība tikusi tā veidota, ka tā iznīcina bērna zinātkāri un rotaļīgumu, kas ir tik dabiskas bērnības lietas un tās vajadzīgas tāpēc, lai vēlāk cilvēks varētu kļūt par ģēniju. Lielākoties izglītība bēdīgā veidā štancē visus vienādus. Viens mācīšanas veids tiek pasniegts vienā ātrumā un vienādi visiem. Bet, vai tad katram audzēknim nav savs mācīšanās ritms? Viņa unikālais radīšanas laiks, kas atplaukst katram savā veidā? Vai tad katram skolniekam nevajag konsekventu atbalstu, kas ir unikāli veidots un atbilst viņa tempam?

Cerams, ka jaunajā pasaulē, kas tagad veidojas, arī izglītība izies šo tik vajadzīgo revolūciju un fokusēsies nevis uz tādu skolnieku veidošanu, kuri vēlāk meklē darbu, kas ļauj izdzīvot, bet radīs bezbailīgus domātājus un dedzīgus darītājus. Šāda paaudze bezpalīdzībā necietīs un negaidīs bēgumā žēlsirdību vai paisuma ekonomiku un politiku. Jauni cilvēki, kuri iziet šādu transformētu izglītību, spēj sevi pielāgot jebkādām pasaules pārmaiņām un dzīvot priekpilnas un jēgpilnas dzīves.

Dzīves nogalē tu veic atskatu un saproti, vai dzīve nodzīvota kā nasta vai kā svētki. Vai nu nodzīvoji to vientulībā vai mīlestībā, vai to nodzīvoji tikai sev vienam, vai arī citus iekļāvi savā labklājībā.