Atkalapvienotie (Reconnections) caur Danielu Džeikobu
No krievu valodas tulkoja Sandra
Šņoriņa
Kas rada ēnu? Fiziski – tā ir BLĪVĀ MASA, kas
nokļuvusi starp gaismas avotu un virsmu, kuru gaisma apspīd. Ja tas ir tā, tad
ēnas, kas tur parādās, līmeni (jeb pakāpi) nosaka šīs masas BLĪVUMS.
Gaisma, kas ir apzinātība, kustās pa mūsu fizisko
realitāti, meklējot cilvēku, objektu vai situāciju, uz kuru tā [gaisma] varētu
koncentrēties. Ja nekas neparādās, skatuve, kas rodas novērotāja prātā, ir TĪRA,
un tā [gaisma] dodas meklēt kaut ko citu.
Frāze „kaut ko citu” šajā punktā ir
galvenā/noteicošā. Mēs sliecamies koncentrēt savu uzmanību lielākoties uz kaut
ko ATŠĶIRĪGU un SVEŠU. Citiem vārdiem sakot, uz „kaut ko citu”, atšķirībā no tā,
ko mēs uzskatām par NORMĀLU.
Ēnu Deja – tā ir mūsu dienu māksla.
Novērotājs vai nu meklē to, ko mīl un kas viņam pietrūkst (Zelta Ēna), vai arī
cīnās pret to un pretojas tam, ko nepieņem sevī (Tumšās
Ēnas). Saskaņā ar tāda pat
nosaukuma televīzijas šovu, tās bieži ir dejas ar VAMPĪRIEM, kuri
nomoka/izvārdzina mūsu dzīvi un novirza uzmanību no lielākas PAŠIZZINĀŠANAS un
PRIEKA. Tie mūs izsūc, ja mēs nedarām savu Ēnu Darbu. Šis process, ja tas tiek
paveikts efektīvi, ļauj mums SKATĪTIES TUMSĀ.
Ēnu veidi.
Kādi tad ir dažādie Ēnu veidi?
ZELTA ĒNA dažādās blīvuma izpausmēs – TĀS IR LIETAS, KURAS MĒS
MEKLĒJAM UN UZKATĀM, KA MUMS TO NAV.
1. Ideāli
2. Skolotāji
3. Mīļotie
4. Varoņi
5. Dievi un Dievietes
6. utt., utt. ....
TUMŠĀ ĒNA dažādās blīvuma izpausmēs – TAS IR TAS, KAM
PRETOJAMIES, AR KO CĪNĀMIES UN KO SEVĪ NOLIEDZAM.
1. Cilvēki, kuri mūs neciena
2. Cilvēki, no kuriem mēs baidāmies
3. Ienaidnieki
4. Sāncenši
5. Dēmoni un Sātani
6. Mīļotie
7. utt., utt. ....
Neapšaubāmi variāciju skaits ir bezgalīgs. Un, kā vienmēr, tas viss eksistē tikai tā acīs, kurš
skatās. Un, kad es runāju par Ēnu veidiem/tipiem, es runāju par
idejām un tēliem, kas zināmā mērā jau eksistē cilvēka apziņā. Diskusijas mērķa
labad, mēs novirzīsimies no „tumsas” kā no kaut kā neredzama jēdziena. Šeit mēs
to izmantosim, lai aprakstītu kaut ko, kas NETIEK ATZĪTS jeb TIEK NORAIDĪTS (hm
... vēl viena polarizācija terminiem tumsa/gaisma).
Ēnu līmeņi
1. NIANSE. „Vīna
elpa”, tikko jaušams mājiens par
ēnas klātbūtni uz sienas, kas dejo redzes perifērijā. Tā ir to baiļu joma, kurām
nav vārda un sejas. Tāpat arī ticība neredzamajam (kuru mēs projicējam uz kādu
Dievu vai Augstāko Spēku).
2. BŪTĪBA. Pats vīns, kas burbuļo
kausā. IZSKATĀS, ka tas ir šeit,
taču es to vēl neesmu izjutis citādi, kā vien iztēlē. Šajā PROJEKCIJAS līmenī
visbiežāk notiek noliegums un sabrukums. Es zinu, ka šīs problēmas ir šeit un
pat PIEŅEMU, ka varēju pats tās radīt, taču izvēlos tās neievērot. Viena no
parastajām praksēm šajā posmā saucās „Svilpošana Tumsā”. Labs veids, kā pavadīt
laiku.
3. SUBSTANCE. Paša Ēnas „Es”,
reāls, uz sienas dejojošs.
Parasti par „sienu” kalpo fiziskā realitāte. Šī Ēna – tā ir Pītera Pena zaudētā
daļa. Saņēmis anestēziju pret faktu, ka vecāki viņu ir atstājuši, viņš vienkārši
IZDZĒSA šī līmeņa uztveri no savām jūtām. Zināmā mērā PAZUDUŠIE ZĒNI vienkārši
bija viena un tā paša PAZAUDĒTĀ BĒRNA dvēseles fragmenti. Lēmums AIZMIRST
(pasargāt sevi no sāpēm) notur viņus BŪTĪBAS stadija, kurā slaistās lielākā daļa
Arhetipu un Leģendu (pie atvēta loga), kamēr viņš nepieņem lēmumu ieiet un
palikt iekšā, uzdāvinot Vendijas mazmeitai ĪSTU SKŪPSTU (vismaz tā, kā to attēlo
filmā „Āķis”). Pēc tam viņš kļuva REĀLS – ieguva SUBSTANCI.
Runā, ka vampīriem esot forma (būtība), bet ne
substance. Viņu atspulgs nav saskatāms spogulī. Manī vampīra aspekts ATSAKĀS
redzēt savu atspulgu noteiktu situāciju jeb cilvēku spogulī. Tā vietā, lai
izturētos pret sevi un integrētu sevi, kā to dara viņi, es dodu priekšroku
SLAISTĪTIES tuvumā, taču ārpus konkrētās skatuves emocijām, barojoties ar
apzinātības enerģiju un fokusu. Patiesībā es MĪLU savu iekšējo Lestatu (Lestats – vampīrs, izdomāts Ennas Raisas romānu personāžs – tulk.
piez).
Uz to laiku, kad Ēna iegūst
SUBSTANCI, tā var būt saprasta, pieņemta un integrēta. Šajā brīdī tā pārstāj būt
par Ēnu un tiek uzņemta kā fiziskā „Es” daļa. Vai arī, ja tas nenotiek, tā pārvēršas par
IENAIDNIEKU, vai demonizējas par SĀTANU. Tāpat arī Zelta Ideāla gadījumā, tā var
kļūt par objektu pielūgsmei un sekošanai - kā Kristus Otrajai Atnākšanai
(Также, в случае Золотого Идеала, она может стать предметом
поклонения и следования в качестве Второго Пришествия
Христа).
Katram ēnas līmenim var atrast analoģiju, salīdzinot
to ar dažādiem tvaika, ūdens un ledus blīvumiem. Tie veido brīnišķas dejas Gara
un Formas Pasaulēs. Neviena no tām [ēnām] nav nedz labāka, nedz sliktāka par
citu. Tās vienkārši ir dažādas.
Daniels Džeikobs
http://www.draugiem.lv/group/16019359/gaismasberni/?f_tid=3985251