Bez vakcinācijas var un vajag
Portālā «Apollo» publicējām Pētera Apiņa rakstu «Vakcinācijas sasniegumi un sarūgtinājumi ». Esam saņēmuši Aelitas Folkmanes - Burgeres atbildes rakstu «Bez vakcinācijas var un vajag».
«Masu mediji
Eiropas telpā nepublicē tekstus par nepieciešamību vakcinēties– šie teksti
nesatur presei nepieciešamo sensāciju. Toties prese nekavējoties aprakstīs un plaši apzelēs
vienīgo vakcinācijas komplikāciju» – tā savā rakstā apgalvo Latvijas Ārstu
biedrības prezidents Pēteris Apinis, Eiropas Vakcinācijas nedēļas laikā apcerot
vakcinācijas sasniegumus Eiropā un Latvijā.
Jājautā, vai tiešām P. Apinis neredz realitāti, vai
tikai izliekas. Paanalizējot rakstīto kaut vai tikai Latvijas internetā un
presē, varam pārliecinātos, ka proporcija starp vakcīnu reklāmrakstiem un
rakstiem pret vakcināciju ir, kā minimums, attiecībā 20:1! Dažai labai
organizācijai, kā piem., «Māmiņu klubam», vakcinācijas lobēšana, šķiet, ir pat
viena no mīļākajām nodarbēm.
Vienīgā
komplikācija? – un kura
tieši tā būtu, lūdzu? Tādu ir ārkārtīgi daudz un dažādas, un par tām runā visā
pasaulē gan mediķi, gan dažādu jomu zinātnieki, juristi, žurnālisti u.c.
profesiju pārstāvji, un protams – vecāki. Ārzemēs eksistē apjomīgas
organizācijas, kas veidotas tieši vakcinācijas daudzo, nepārprotamo un regulāro
seku dēļ. To mērķis ir paaugstināt informētības līmeni vakcinācijas jautājumos,
panākt izvēles tiesības vakcinācijas jautājumos (kur tas aktuāli), vai uzstāties
pret vakcināciju vispār kā tādu. Daudzi mediķi nostājušies pret vakcināciju
tāpēc, ka no tās ir cietuši pašu bērni, un tas ir bijis kā «starta šāviens»
patiesības meklējumu un atradumu ceļam. Frāze par «vienīgās vakcinācijas komplikācijas apzelēšanu»
pierāda cien. P. Apiņa kā ārsta totālo neinformētību vai nevēlēšanos būt
informētam (vai varbūt vienkārši nespēju būt godīgam pret sevi un
citiem?).
Par to, ka neeksistē tāda «veinīgā komplikācija», liecina arī tas, cik milzīgas summas tiek izmaksātas smagi cietušajiem no vakcīnām kaut vai tikai ASV [1] un Lielbritānijā [1 , 2 ]. Sistēmas kompensāciju izmaksāšanai cietušajiem no vakcīnām ieviestas vismaz ducī valstu. Latvijā tādas sistēmas nav, un pat elementāru vakcinācijas blakņu uzskaiti šeit var uzskatīt par gandrīz neeksistējošu, jo uzskaitīto blakņu skaits ir niecīgs, salīdzinoši ar reālo – tas ir acīmredzams fakts. Kāpēc tā ir neeksistējoša? – pajautājiet, ar ko ārstam draud regulāro vakcinācijas blakņu uzrādīšana! Nav vairs nekāds noslēpums, ka gan Latvijā, gan pasaulē medicīnas praksē ir pieņemts vakcinācijas sekas noliegt visos iespējamos veidos, tās norakstot bezmaz vai uz zvaigžņu stāvokli un citām mistiskākām ietekmēm. Taču mūsu laikmetā nekādus īlenus vairs maisā nav iespējams noslēpt!
Par to, ka neeksistē tāda «veinīgā komplikācija», liecina arī tas, cik milzīgas summas tiek izmaksātas smagi cietušajiem no vakcīnām kaut vai tikai ASV [1] un Lielbritānijā [1 , 2 ]. Sistēmas kompensāciju izmaksāšanai cietušajiem no vakcīnām ieviestas vismaz ducī valstu. Latvijā tādas sistēmas nav, un pat elementāru vakcinācijas blakņu uzskaiti šeit var uzskatīt par gandrīz neeksistējošu, jo uzskaitīto blakņu skaits ir niecīgs, salīdzinoši ar reālo – tas ir acīmredzams fakts. Kāpēc tā ir neeksistējoša? – pajautājiet, ar ko ārstam draud regulāro vakcinācijas blakņu uzrādīšana! Nav vairs nekāds noslēpums, ka gan Latvijā, gan pasaulē medicīnas praksē ir pieņemts vakcinācijas sekas noliegt visos iespējamos veidos, tās norakstot bezmaz vai uz zvaigžņu stāvokli un citām mistiskākām ietekmēm. Taču mūsu laikmetā nekādus īlenus vairs maisā nav iespējams noslēpt!
Ārzemēs anti-vakcinācijas kustība ir tikpat veca,
kā pati vakcinācija. Latvijā šāda organizēta kustība ir neeksistējoša. Taču
Latvijā, par spīti visām vēstures peripetijām, nav izdevies līdz saknei
iznīcināt cilvēku veselīgo izziņas garu un inteliģentas domāšanas spējas, un tā
rezultātā šeit ir strauji pieaugošs izglītotu patērētāju, vai precīzāk, vakcīnu
nepatērētāju skaits, kas savu apzināto izvēli veikuši, detalizēti iedziļinoties
abu pušu sniegtajā informācijā, nevis ietekmējoties tikai no vakcīnu
reklāmrakstu iebiedējošajiem tekstiem.
«Vakcinācijas popularizēšana notiek ar copy paste metodi– viens kopē no otra, pie tam kā argumentus izmanto novecojušus un neinteresantus pētījumus.»
«Vakcinācijas popularizēšana notiek ar copy paste metodi– viens kopē no otra, pie tam kā argumentus izmanto novecojušus un neinteresantus pētījumus.»
Šāds copy
paste notiek tādēļ, ka jaunie vakcināciju atbalstošie
pētījumi ne ar ko pēc būtības radikālu neatšķiras no vecajiem – gan vieni, gan
otri pārsvarā tapuši pēc farmaceitiskās industrijas pasūtījuma, paužot tai
izdevīgo viedokli (kam vairs gribās iedziļināties, lai «uzceptu» svaigu
reklāmrakstu?). Kas maksā – tas pasūta mūziku! Taču uzmanīgam lasītājam, kas
kaut nedaudz orientējas medicīniskajā terminoloģijā un zinātnisko pētījumu
veidošanas pamatprincipos, nepaies secen fakti, ka tajos notiek putrošanās
terminoloģijā, un ka daudzi pētījumi ir uzstādīti aplami, pretrunā ar
standartiem (piem., par placebo-kontrolēto nosauktajā pētijumā reāls placebo
netiek izmantots, bet tā vietā tiek pielietota cita vakcīna, kura, piedevām,
nosaukta par farmakoloģiski neaktīvu vielu). Zinātniskie pētījumi tiek veidoti,
uzticīgi sekojot L.Pastēra aizsāktajām pētījumu manipulēšanas tradīcijām [1 un 2 ], un šādas manipulācijas šodienas
medicīniskajos pētījumos ir norma [ 1 ].
P. Apinis ar nožēlu konstatē, ka, «ja gada laikā kalendārā tiek ieviestas kaut vai divas
izmaiņas, jārēķinas, ka vakcinācijas aptvere sarūk».
Acīmredzot, ārstam cilvēku inteliģenci nelabpatīkas novērtēt. Vakcinācijas
aptvere šodien sarūk ne jau tāpēc, ka vakcinācijas kalendārā parādās divas
izmaiņas, bet gan tāpēc, ka vairs nav iespējams noslēpt patiesību - informācija
par vakcinācijas kaitīgumu ir brīvi pieeajama visur pasaulē. Cilvēki apgūst
svešvalodas, kas, kopā ar interneta sniegtajām iespējām (tai skaitā arī vērtīgas
drukātās izziņas literatūras atrašanai un iegādei), dod piekļuvi jebkurā vietā
pasaulē publicētai informācijai. Mēs vairs neesam mucā auguši, pa spundi baroti.
No mucas izkāpt – tas gan ir katra paša personīgais lēmums, bet, kad mucā
pietrūkst gaisa – tad cits nekas neatliek, kā kāpt laukā! Ar visu globālo jezgu
ap cūku gripas vakcīnu vien pietika, lai miljoniem cilvēku, tai skaitā dedzīgu
vakcinācijas aizstāvju, liktu aizdomāties par to, ka ar vakcinācijas būšanu kaut
kas galīgi nav kārtībā. Par pašu cūku gripu jau esam aizmirsuši, taču masu
skepse attiecībā uz vakcināciju nemazinās, izziņas process turpina velties kā
sniega bumba no kalna, un nekāds unificētais vakcinācijas kalendārs to
neapturēs. Pašlaik plaši reklamētā vakcīna pret HPV, dzemdes kakla vēža
profilaksei, liek aizdomāties ne tikai par biznesu, bet par vakcinācijas patieso
mērķi, kam ir tikai viens nosaukums - genocīds [ 1, 2, 3, 4, 5, 6 ]
P. Apinis turpina: «... izmaiņas vakcinācijas kalendārā allaž tiek sasaistītas ar amatpersonu koruptīvām interesēm, kaut arī parasti šīs izmaiņas ir loģiskas attīstības vadītas.»
P. Apinis turpina: «... izmaiņas vakcinācijas kalendārā allaž tiek sasaistītas ar amatpersonu koruptīvām interesēm, kaut arī parasti šīs izmaiņas ir loģiskas attīstības vadītas.»
Tagad biežas ir diskusijas par to, kurš
vakcinācijas kalendārs ir »saprātīgāks» un «labāks». Taču patiesai jautājuma
izpratnei lieti noderēs atkāpe vēsturē. Jau XIXgs., pateicoties tam, ka cilvēki
redzēja vakcinācijas (pret bakām) smagās sekas un baidījās no vakcīnas vairāk kā
no pašas slimības, vakcīnu noiets sāka drastiski kristies. Bezgala daudz
saražoto vakcīnu draudēja palikt neizmantotas… Risinājums? – obligātā zīdaiņu
vakcinācija, ideja par atkārtoto vakcināciju, un gala rezultātā arī vakcinācijas
kalendārs. Pats fakts, ka šis kalendārs visu laiku ir haotiski un bieži
mainījies, pastāvīgi pieaugot apjomā, jau vien liek aizdomāties, ka nekāda
zinātniska pamatojuma tam nav. Daudz detalizētāk par šo un citiem vakcinācijas
reālās vēstures faktiem var uzzināt, izlasot atsaucēm uz dokumentiem bagāto
ārsta un medicīnas vēsturnieka A.Kotoka grāmatu “Беспощадная иммунизация» [ 1 ].
Un nu jau smaidu izraisa P. Apiņa raksta viena no
noslēguma notīm: «Arī uz kopēju Eiropas
kalendāra ieviešanu attiecas tie paši iepriekšminētie noteikumi– nedrīkst
rīkoties ar vairākām vakcīnām vienā gadā
vienlaikus.»
Ierosinu nedaudz iedarbināt loģisko domāšanu: ja
reiz vakcinācija, pēc pašu vakcinētaju apgalvojumiem, ir tik brīnišķīga un reāli
pasargā cilvēkus no saslimšanām, tad kāpēc ar izmaiņām vakcinācijas kalendārā
jāņemas kā ar jēlām olām - kāpēc nedrīkst
rīkoties ar vairākām vakcīnām vienā gadā vienlaikus? Vai
tad nebūtu loģiski, ka cilvēkiem - gan ārstiem, gan patērētājiem – tieši otrādi,
vajadzētu būt sajūsmā par medicīnas un valsts rūpēm par iedzīvotāju veselību? Ja
reiz situācija tomēr tāda nav - tad varbūt tomēr kaut kas nav kārtībā ar pašu
vakcināciju? Ar lietām, kas ir nepārprotami pozitīvas un lietderīgas, taču šāda
piesardzība ir lieka! Ja reiz vakcinācija ir tik fenomenāli laba, tad kāpēc visā
tās vēstures laikā tā nav kļuvusi par pašsaprotamu lietu, kā higiēniskie tamponi
un C vitamīns, bet, gluži otrādi, izsauc tik plašu pretestību ne tikai no
patērētāju, bet arī no mediķu puses, pie tam uz visnotaļ nopietnu pamatojumu
bāzes [1, 2 ]? Apgalvot,
ka tas saistīts tikai ar nepatiku pret biznesa piegaršu, ir bērnišķīgi (vai
slīpēti?) naivi.
Cilvēks ir Dabas
daļa
Cilvēks nepastāv atsevišķi no Dabas. Cilvēks ir
daļa Dabas vienotajā ekosistēmā, kas darbojas pēc vienotiem, stingri noteiktiem
noteikumiem. Izjaucot sistēmas integritāti vienā vietā, pa visu sistēmu aiziet
ķēdes reakcija – sāk nobrukt viens ķēdes posms pēc otra. Vienotā ekosistēma ir
kā milzīga ūdens bļoda: iemet tajā sīku akmentiņu – vilnis aizies pa visu bļodu.
To šodien pierāda un darbības mehānismu izskaidro kvantu fizika. Dabas vienotās
ķēdes brukšanas periods uz Zemes ir ildzis jau vairs ne tikai gadsimtus, bet
gadu tūkstošus, un šīs monumentālās laika distances dēļ mēs esam pilnīgi
pazaudējuši no skata atskaites punktu – kā bija tad, ka cilvēka un Dabas
vienotība, veselums (veselība!) vēl nebija izjaukta. Mēs esam pieraduši pie
tūkstošiem lietu, kas ir disharmonijā ar vienotās ekosistēmas (ārējās un
iekšējās) likumiem – esam tās pieņēmuši par normu, aizstāvam tās ar zobiem un
nagiem, un neredzam, ka zāgējam zaru, uz kura sēžam.
Likumu nezināšana neatbrīvo no atbildības
Likumu nezināšana neatbrīvo no atbildības
Taču disharmonija nevar turpināties bezgalīgi. Dabā
visam ir tendence atgriezties harmonijas un līdzsvara stāvoklī. Arī cilvēks nav
izņēmums. Cilvēka organismā ir vesela virkne pašregulācijas, pašaizsardzības un
pašatjaunošanās mehānismu, kuru uzdevums ir saglabāt iekšējo harmoniju.
Imūnsistēma ir nozīmīga daļa šajā sistēmā – tās uzdevums ir pasargāt cilvēka
iekšējo vidi no visa, kas varētu izjaukt tās integritāti un veselību. Jebkura
mākslīga iejaukšanās tajā (kā vakcinācija) ir kā klusā ezerā iemests ķieģelis.
Dabas likumu ignorēšana rada slimības, atgriešanās pie Dabas likumu ievērošanas
ir ceļš uz veselību. Dabas likumi neparedz ne zāļu, ne vakcīnu lietošanu (avoti ).
Cilvēkam, kurš dzīvo nezināšanā vai ir
pārprogrammēts ar aplamu teoriju un apziņas manipulācijas palīdzību (jebkuru
melu paušana masām ir masu apziņas manipulācija!), bailes ir pastāvīgas
līdzgaitnieces. Nezināšana nozīmē arī cēloņu un seku sakarību neredzēšanu. Ja
redzam tikai sekas, bet nezinām to patiesos cēloņus, jūtamies bezpalīdzīgi Dabas
un Visuma priekšā, un arī slimību priekšā (slimību «ārstēšanu», nezinot to
patiesos cēloņus, var nosaukt tikai par... bet nosaukums lai paliek jūsu pašu
ziņā). Tā rezultātā mēs izjūtam pašas primārākās, fundementālākās bailes -
bailes no nāves. Tieši šīs bailes visu veidu manipulatori izmantojuši visos
laikos un gadsimtos visdažādākajos veidos, un farmaceitiskā industrija ar tās
«apkalpojošo personālu» – medicīnas augstskolās speciāli sagatavotiem zāļu
izplatītājiem (ar šo es nemēģinu noliegt atsevišķas medicīnas labās puses vai
aizvainot ārstus, kas medikamentus izraksta ļoti piesardzīgi!) – izmanto šīs
bailes pilnā sparā. Gandrīz katrs pro-vakcinācijas raksts biedē mūs ar to, cik
«vakcīnregulējamās» slimības ir šausmīgas un pat nāvējošas. Tiek pielietots
vecais manipulācijas triks – vispirms tiek uzpūsta problēma, un tad piedāvāts
attiecīgās manipulējošās grupas šaurajām, savtīgajām interesēm kalpojošs
risinājums – konkrētajā gadījumā, vakcinācija. Par to, ka vakcinācija kopā ar
visu zāļu ražošanas industriju ir milzīgs bizness, šodien vairs nešaubās
neviens. Taču šis milzis turas uz māla kājām: šo biznesu pie dzīvības uztur mūsu
pašu bailes un nezināšana par slimību patiesajiem veidošanās mehānismiem, par
cēloņiem un sekām. Baiļu «pretinde» ir patiesas zināšanas par dzīvības
procesiem. Savās bailēs mēs neuzticamies Dabas un Dieva noliktajai kārtībai,
redzot šo tandēmu kā graujošu, nežēlīgu spēku. Savā viedumā mēs redzam šī
tandēma radīto fenomenālo harmoniju, kas atspoguļojas katrā ziedā, katrā auglī,
visos cilvēka rokas neskartos dabas procesos un radībās.
Bailes ir mākslīgi radītas, lai maza saujiņa
cilvēku spētu manipulēt lielas cilvēku masas, un šī procesa sākums meklējams
senajās civilizācijās – senajā Ēģiptē, u.c. Zināšanas par Visumu, kuras bija
bijušas visu cilvēku kopienu īpašums, atļaujot tām gadu tūkstošiem dzīvot
saskaņā pašiem ar sevi, vienam ar otru, ar Dabu, bez dramatiskām psiholoģiskajām
problēmām un kariem ( avots) tika
mākslīgi atņemtas, iznīcinot kopienu viedos un oriģinalās dzīves vietas,
materiālo un garīgo kultūru, tai skaitā arī zināšanas par ārējās un iekšējās
vides veselības saglabāšanu. Daudzo piemēru vidū ir gan viduslaiku inkvizīcija
un raganu medības, gan Amerikas indiāņu, Austrālijas aborigēnu un Āfrikas
kultūru iznīcināšana, gan centieni iznīcināt latviešu kultūru...
Rezultāts?
Rezultāts ir vieduma, vitāli svarīgo zināšanu
pazaudēšana. Tas ir cēlonis krīzēm visās cilvēces dzīves jomās: kroplība vienā
jomā izsauc kroplības citās – alkatības, resursu pārtēriņa un nesaprātīgas zemes
apsaimniekošanas iznīcināta dzīves vide ietekmē pārtikas ieguvi, ierobežota,
noplicināta, manipulēta pārtika rada veselības problēmas, veselības problēmas
rada diskomfortu un bailes, bailēs mēs mēģinam atrast fiksos «plāksterus»
problēmām – cerībā, ka «plāksteri» (vakcīnas, medikamenti) kaut kādā mistiskā
veidā padarīs par nebijušām mūsu neveselīgā dzīvesveida (aplamo ēšanas paradumu,
mazkustības, ārējās un iekšējās vides piesārņotības, visdažādāko atkarību un
garas virknes citu apgrācību pret veselību) sekas.
Šajā situācijā P. Apinis pauž viedokli, ka
«nepieciešams skolu (ģimnāziju) programmās
iekļaut plašu vakcinācijas skaidrojumu». Realitāte gan ir
tāda, ka daudzi jaunie vecāki vakcinētāju klišejas no skolu programmām par
vakcīnu iedarbības mehānismu un lietderību atkārto tikpat labi, kā bērnībā
iemācītus Ziemassvētku pantiņus, kas «pielīp» uz visu mūžu. Taču cien. P. Apiņa
kungs ir pārliecināts, ka «neieguvuši
pietiekamas zināšanas par vakcināciju, tie viegli pakļaujas pretvakcinācijas
aģitācijai.» Atļaušos oponēt – tas, kam daudzi pakļaujas
tiešām viegli (un akli!), ir vakcinācijas propaganda: «Ārsts taču labāk zinās –
kāpēc man ar savu galvu domāt? Sapotēšu, un būšu pasargāts!» Turpretī tie, kas
tikuši līdz lēmumam atteikties no vakcinācijas, to pieņēmuši uz
rūpīgas abu
pušu sniegtās informācijas izpētes, salīdzināšanas un izvērtēšanas bāzes, ko par
vieglu pakļaušanos nosaukt ir absolūti neadekvāti.
Kādu veselības mācības programmu vēlamies?
Kādu veselības mācības programmu vēlamies?
Vai tādu, kas mūs iedzen vēl dziļākās bailēs no
Dabas un Visuma spēkiem un bezpalīdzīgā atkarībā no baltsvārčiem, medikamentiem
un vakcīnām? Vai arī tādu, kas patiesi izskaidro Dabas likumus – cilvēka vietu
lielajā Dabas ekosistēmā un viņa paša iekšējās ekositēmas uzbūvi, un abu sistēmu
harmoniskas mijiedarbības likumus, kas ļauj dzīvot BEZ slimībām? Mācīsim
šodienas vidusskolniekiem par vakcināciju, prezervatīviem un atkarības vielām,
vai varbūt tomēr par to, kā veselīgi dzīvot, ko nozīmē patiesa mīlestība, un kā
ieklausīties savā Dvēselē - kā neaizmirst savu dzīves misiju, ar kādu katra
Dvēselīte ir nākusi uz šīs pasaules, un kā šo misiju piepildīt, lai dzīve būtu
jēgpilna un pat nerastos vēlme ne pēc atkarības vielām, ne trulas tupēšanas pie
datorspēlēm vai TV? Turpināsim mācīt, kā «uzvarēt Dabu» visos iespējamos veidos,
vai tomēr dzīvot harmonijā un saskaņā ar tās likumiem? Un varbūt uzdosim sev
jautājumu: kādai ir jēga uzvarēt Dabu, kuras sastāvdaļa paši esam, un no kuras
eksistences atkarīga arī mūsu pašu eksistence?
http://www.apollo.lv/portal/sieviete/articles/272708