Venerai ir 2 sejas:
1. skaistuma, vērtēšanas, patīk/nepatīk pāravaldītāja
2. Nāves dieviete - pārtapšana
1. skaistuma, vērtēšanas, patīk/nepatīk pāravaldītāja
2. Nāves dieviete - pārtapšana
astrologi.lv
Nāve ir
skaista
jeb Veneras 2
sejas
Tulkots
raksts par Krievijas astrologu atklāsmēm. Noderīgs īpaši astrologiem un
astroloģijas studentiem, bet vērts iedziļināties arī interesentiem. Ne visi ir
padomājuši par šo Venēras divdabību.
Nāve ir
katra cilvēka intīma vai publiska privilēģija, jo mēs visi pretendējam
piedalīties šajā fatālajā procesā, kur jebkurā brīdī var sekot norādījums:
„Nākamais būsi Tu!”.
Katram ir
nācies saskarties ar situāciju, kad klients kaut ko nojauš, dalās savās
priekšnojautās, bet speciālists bezpalīdzīgi atkārto: „Nu, ko jūs izgudrojāt,
jūs vēl par mani ilgāk nodzīvosiet.”. Turklāt, abi, viens otram nenotic. Tāda
provokācija ir visai slepkavnieciska. Es pieļauju, ka kvalificētam astrologam
ir jāsaredz šīs situācijas perspektīva un virtuozi jāpārvalda šī jautājuma metodes,
kur nepieciešami globāli tālākie pētījumi.
Klientam ir
jāņem vērā, ka ir ļoti daudz astrologu, kuri nāves jautājumu uzskata par
nekorektu. Bet, ja viņam palaimējies nonākt pie astrologa, kuram ir spēcīga
Skorpiona zīme, tas visticamāk ļoti iedziļināsies klienta problēmās personiskas
intereses vadīts.
Palūkosimies,
kāda ir attieksmei pret nāvi sabiedrībā dominējošām nostādnēm dažādos vēstures
posmos un tipiskās mūsdienu personības pašapzināšanās.
Attieksmes
pret nāvi izmainīšanos var atzīmēt ar 5 nozīmīgiem etapiem.
1. etaps – „iedresētā” nāve, sākot ar
arhaiskiem laikiem, kas pazīstams ar frāzi „visi reiz mirsim”. Kā pret parastu
parādību, kura īpašas bailes nerada.
Pretēji
antīkajiem apbedījumiem, kuri tika veikti aiz pilsētas mūriem, viduslaikos
apbedījumi tika veikti pilsētu un ciemu teritorijās. Kapsētas bija sabiedriskās
dzīves kopums, šeit līksmojās, tirgojās, mainījās ziņām, un tādā dzīvo
klātbūtne starp mirušajiem nevienu nesatrauca.
Pastarās
tiesas ideja, kas nostiprinājās laika posmā starp XI un XIII gadsimtiem,
iezīmēja 2. etapu. Aizlūgums par mirušo kļūst par nozīmīgu
aizgājēja dvēseles glābšanas līdzekli, liela nozīme tiek pievērsta apbedīšanas
rituāliem, aizkapa dzīves anonimitāte, un, līdzīgi kā antīkajos laikos, parādās
epitafijas un kapa vietu greznojumi. Tuvība starp mirušajiem, kas agrāk
neradīja šaubas, šajā laikā izrādās nepanesama.
3. etapu raksturo mākslīgi uzspiesto
paņēmienu krahs. Seksam un Nāvei piedēvē nekristīgu būtību, kuru līdz mums
atnesis odiozais marķīzs De Sado, uzskatīdams, ka agonija un orgasms apvienojas
vienotā veselumā.
4. etaps saistīts ar emocionālu saikņu
nostiprināšanos ģimenē: nāvi gaida kā samierināšanos ar jau mirušu mīļoto.
Romantisms veicina baiļu no nāves pārvēršanos skaistuma izjūtā.
Visbeidzot –
5. etaps - XX gadsimtā pieaug bailes no nāves. Attiecībā pret nāvi
parādās klusēšanas sazvērestība, tendence izstumt to no kolektīvās apziņas, kas
pakāpeniski pieaugot, sasniedz apogeju. Mūsdienās sabiedrība uzvedas tā, it kā
neviens nemirtu un sabiedrības struktūrā indivīdam nebūtu nekādas nozīmes.
Dzīves
beigas tiek uztvertas tā, it kā tā būtu ārstu un apbedīšanas biroju problēma:
kremācija ir padarīta par normu, nāve ir nodalīta no sabiedrības vecuma, to
slēpj pat no paša mirstošā, lai tikai nepadarītu viņu nelaimīgu. Nāve ir apvīta
meliem, un šī koncepcija ir balles karaliene, kur astrologi nīkulīgi kuļājas
sabiedrības viedokļa astes galā, neizmantojot pat pieejamo vareno instrumentu –
pašu astroloģiju.

Kā noteikt horoskopā nāvi?
Droši
izmantojiet pazīstamās metodes jau no Ptolomeja laikiem: progresijas,
direkcijas, tranzītus, solārus, lunārus, dažādus punktus utt. Kad arsenāls
izsīcis, un jūs to vēl neesat noteicis, vienkārši apskatiet Veneru.
Man gribētos
horoskopā atzīmēt planētu, kas nepastarpināti atbild par nāvi: atrast to,
piešķirt tai titulu un atbilstoši mūsdienām to izmantot.
Piedāvāju
par nāves dievieti radiksā pasludināt Veneru.
Venera arī
grieķiem bija nāves dieviete, bet mēs viņu zinām kā ar Urāna asinīm iekrāsotu
no jūras putām dzimušo skaistuma dievieti, kuru jūras viļņi iznesa Kipras salā,
kas vēlāk kļuva par dievietes mīļāko apmešanās vietu.
Viņa –
skaistākā no dievietēm, vienmēr jauna, vienmēr valdzinoša, viņai pieder burvju
josta, kurā noslēptos visi mīlestības kalni.
Veneras
attēlojumi ir dažādi. Debesu Venera vai dievišķā Venera, viņai veltīts
bruņurupucis – sievišķās gudrības emblēma.
Zemes Venera
– viņai veltīts āzis – izlaidības simbols, un Venera – sargātāja.
Bet ar
Andiomenas vārdu viņa vienmēr parādās susinot savus zeltainos matus, tritonu un
amoru ielenkta, un tiek godināta kā cilvēku dzimuma radītāja; reizēm dieviete
rokās tur šķēpu un Marsa galvassegu, tad viņa tiek saukta par Veneru – uzvarētāju.
Viņai veltīta mirte, ābols, magone, zvirbulis, balodis, gulbis, dūja,
bruņurupucis un delfīns.
Bet Venera
kā Libitinas Venera un Epitimbijas Afrodīte bija nāves dieviete, kura aicinot
visus uz dzīvi pati visus vilināja drūmajā pekles bezdibenī, lai pēc tam no
jauna visu atgrieztu dzīvē.
Viņa arī
kapu un mirušo atlieku sargātāja. Kapu rotāšana ar mirtēm vai miršu vainagiem
radusies no Veneras pazīstamajiem strīdiem par skaistumu; kam par godu atdeva
ābolu, kas ir Veneras mīļākais augs; tāpat kā roze, kas pati radās no
sniegbaltām putām, kas klāja Afrodītes ķermeni. Ieraugot uz tās brīnišķīgo
ziedu, apburti dievi to apslacīja ar nektāru, kas deva tai smaržu.
Ar Afrodītes
ziediem tika apkopts mirušā ķermenis un kapa vieta. Grieķi nēsāja rozes matos
un uz krūtīm kā sēru zīmi, kā mūsu dzīves īslaicīguma simbolu, ar rozēm apkopa
pieminekļus un urnas ar pīšļiem, tām piedēvēja brīnumainu spēju paglābt
mirstīgās atliekas no sadalīšanās. Viņi domāja, ka mirušo dvēselēm ir
patīkama rožu smarža. Turklāt rozes pumpurā, tā visspilgtākajā formā viņi
redzēja bezgalības simbolu, tāpēc grieķu kapu plāksnēs, pieminekļos bieži
varēja sastapt cieši iespiestu rozes pumpuriņu.
Bet vīstošās
rozes uz Afrodītes statujas pieres tika uzskatītas par brīnumaini
dziednieciskām; Aspazija – Grieķijas skaistule izārstējās ar rozi.
Romiešiem
bija ikgadējas svinības, kuras dēvēja par „Rozālijām” vai „Rozāliju dienām”,
kuras tika veltītas mirušo piemiņai.
Venera horoskopā
Horoskopā
redzam Veneru trīsreiz: Zemes Veneru, debesu Veneru un ciltsmāti – tas ir
Vērsis, Svari un Zivis.
Pirmais
grāds Svaros atrodas tieši pretim nulles grādam Aunā – pašai dzīvi.
Radjars dod
atslēgu 1o Svariem – arhetipiskās realitātes nemirstība, kuru atklāj
pilnīga dzīve. Kustība ir pazaudējusi savu impulsu, pavasara dienas punkts rada
pārvērtību – no kāpura taurenī. Šī pārvēršanās tiek parādīta kā cilvēka iespēju
simbols pārvērsties par kaut ko vairāk, nekā cilvēks – transcilvēcisku būtni.
Šeit atklājas un kļūst nemirstīga individuālās darbības būtība. Svaru simbols –
Temīda ar aizsietām acīm. Grūti noturēt līdzsvaru. Viens Svaru kauss pārsver –
dzīvība vai nāve.
Venera
izvēlas - pa kreisi slimību māja (VI), pa labi nāves māja (VIII), kur tā
atrodas pēc zīmes un pēc mājas – izraidījumā. Tās klātbūtne ir nemanāma, mēs
tieši neredzam Veneru nāvē.
Ja Venera
Svaros izlemj, kuram dzīvot un kuram mirt, tad par mirstīgajām atliekām,
pīšļiem un kapavietām viennozīmīgi atbild Venera Vērsī. Tā ir apbedīšanas
dieviete.
-
„Visur, kur gāja Afrodīte, zem viņas kājām klājās ziedi”;
-
„Viņai pakļāvās Dievi, cilvēki un zvēri”.
Mirušos rotā
ar ziediem, uz bērēm dodas ar ziedu pušķiem, uz kapiem liek ziedus. Svari –
mākslīgi vai noplūkti ziedi, Vērsis – naturāli, augoši, jeb pati daba.
Kad Adonīsu
nāvējoši ievainoja meža kuilis, viņš nonāca Plūtona karaļvalstī un Persefone
viņā iemīlējās, Venera lūdza atgriezt mīļoto. Un tā – rudenī un ziemā Adonīss
ir kopā ar Persefoni, iestājas pavasaris un viņš atkal ir kopā ar skaituma
dievieti.
Veselu
nedēļu Grieķiem turpinājās svētki par godu šim puslīdz dievam, sērās apraudāja
Adonīsa nāvei, un līdz ar viņu izzūdošo auglību, bet pēc tam līksmoja – sveicot
tā atgriešanos.
XX gadsimta
medicīniskā statistika par kritiskiem uzrāda 2. un 12. mēnesi sākot no
dzimšanas dienas: tajās ir vislielākie nāves gadījumi. II māja – Vērsis,
Veneras iemiesojums. XII māja – Zivis, Veneras eksaltācija.
Tātad par
Veneras būtisku vērtību varam uzskatīt nāves izvēli.
Tamāra Bogolapova
Izdevuma redaktora piezīmes
Tatjanas
Bogolapovas uzstāšanās radīja patiesu sensāciju Maskavas Starptautiskajā
astroloģijas kongresā un kļuva par karstu diskusiju objektu.
Piekritīsim,
ka pašu nāves tēmu astrologi konferencēs aizskar ne tik bieži, kā arī tā
nenonāk profesionālās preses lappusēs, cik mums iespējams to gribētos. Ap šo
tēmu patiešām izveidojusies „klusēšanas tabu”. Iespējams, autorei taisnība un
ir jābūt ļoti izlēmīgam, lai šo tabu lauztu, tāpēc, ka senāko autoru
norādījumus uz nāvi horoskopā mēs vairs neuzskatām par apmierinošiem, bet jauni
pētījumi tiek veikti maz, kā arī ar rezultātiem mēs dalāmies nelabprāt. Kaut ko
pa šiem gadiem izdevies dzirdēt
T.Bogolapovas
darbs ir divkārt neparasts ar to, ka galvenā nāves aģenta lomā apskata ...
Veneru. Tas ir lielā pretrunā ar stereotipa priekšstatu: Nāve, VIII māja, Marss
un Plutons utt. Patiesībā M.Levins un S.Aizins mācīja: Dzimšanas un nāves brīdī
aktivizējas visas horoskopa mājas, bet uzticama metode netika dota.
Bet tieši
nozīmīgākajā veidā Venera – tā ir jauna un zināmā mērā šokējoša pieeja.
... Vai
patiešām jauna?
Ar kaut ko
līdzīgu jau esam sastapušies.
Mitoloģiskās
Veneras (Afrodītes) neviennozīmība kopumā ir zināma. Bet visbiežāk šo
neviennozīmību mēs ignorējam.
Mitoloģijas
pētniekiem ir zināms, ka Romiešu dieviete Libitika – nāves un apbedījumu
pārvaldniece reizēm tika saistīta ar Veneru. To vajadzētu atcerēties arī
astrologiem. Tāpat, kā faktu, ka skaistule Afrodīte ir dzimusi no asinīm
iekrāsotām putām.
Tiešas norādes
uz tādas aizmāršības nepieļaujamību var atrast A.Kuzmina rakstā, kas veltīts
Atlantīdas bojāejai („Astrologs” No 4-5, 1991.). „Venera ir ne tikai
skaistums un mīlestība. Piemēram, Doganiem tā iemieso ļaunumu un katastrofas”.
Dogani –afrikāņu ciltis, kuras ieved strupceļā vēsturniekus un etnogrāfus ar
saviem precīzajiem astronomiskajiem novērojumiem un dziļajām okultajām
zināšanām.
Ko līdzīgu
savās lekcijās minējis P. Globa. Tiek pieņemts, ka planētai Venera ir bijusi
orbīta, kas atšķiras no mūsdienām, un tad patiešām tā bija postoša planēta
T.Bogolapovas versija ir nedaudz savādāka. Ja turpinātu domu, kas izteikta
raksta virsrakstā, sanāk, ka nāves skaisto pusi iemieso Venera, bet šausminošo
Marss. Beigu beigās raksta autors izmantotā metodika nav pamatota tikai uz
Veneru, tā traktējas salikumos ar tradicionālajiem „fatālajiem” horoskopa
faktoriem – VIII mājas signifikatoriem.
Daudz vielas
pārdomām un izpētei...
Astrologilv