ceturtdiena, 2013. gada 9. maijs

Imanta Ziedoņa lūgšana un Agates Bodrī pārdomas

Imanta Ziedoņa lūgšanā un Agates Bodrī pārdomās var saskatīt līdzības.
 
http://www.mieramtuvu.lv/index.php?view=1&id=1
Trešdiena, 2013. gada 1. maijs
Kas paliek manī un Es viņā,
tas nes daudz augļu. (Jņ 15, 5)

Rīta lūgšana
          Dievs, palīdzi man manā neziņā, es te maldos! Un dod man kādu zīmi! Sauc balsī mani, parādies man sapņos! Vai sūti draugu man, kas pazīst vārtus, – es nezinu, pa kuriem varētu iet.
          Dievs, dod man vienu zvaigzni vakaros! Tās visas runā reizē, un es nesaprotu. Dod vienu zvaigzni, ko es varu klausīt!
Un rītos putnu dod, kas mani sauc! Nekad es rītos nezinu, kurp iet. Uz visām pusēm lido putni, tā un šitā. Un visi dzied, un visiem Tava balss.
Un, ja nekur nav jāiet, tikai jābūt, tad kur tā vieta ir, kur man ir jābūt? Kur jāizlūdzas nav, kur nevajaga neko dāvināt, – kur pasaule mums pienāk pati klāt.
         Dievs, palīdzi man manā neziņā. Dievs, palīdzi man uzdot pareizos jautājumus. Dievs, palīdzi man Tev uzdot galvenos jautājumus. Radi manī jautājumus! Lai zinu, kā Tev jautāt. Dievs, jautā ar mani pats sev, es gribu zināt!

Imants Ziedonis

http://www.mieramtuvu.lv/index.php?view=1&id=4&year=2013&month=4&day=30
Otrdiena, 2013. gada 30. aprīlis
Es jums atstāju mieru, Es jums dodu savu mieru.
(Jņ 14, 27)

Pārdomām
Es jums atstāju mieru, Es jums dodu savu mieru.
(Jņ 14, 27)

        Mans miers varētu būt savvaļas puķe, kāda no tām lauka puķēm, ko ne sēj, ne novāc.
        Miers varētu būt kā tas pļavas zieds, ko, uzplaukušu pašu no sevis, atrod skaistā rītā kādā ceļmalā, pie koka stumbra vai strauta ielokā.
        Un pietiktu tikai salasīt šo mieru, kā sēņotāji savāc sēnes vai kā saplūc viršus vai baltās margrietiņas.
         Tomēr nē, miers ir darāms darbs, tas ir pienākums. Miers ir jāaudzē kā labība.
Miers ir jārada ilgi, kā ir vajadzīgi gadi, lai ieaugtos roze vai iesakņotos vīnadārzs.

         Nav savvaļas miera: tam var būt vienīgi cilvēka seja. Miers ir tas, ko cilvēki saņem no Dieva un būvē ar Augšāmceltā Kristus spēku.

Agate Bodrī