ceturtdiena, 2015. gada 2. jūlijs

Paparde un bambuss


Kādu dienu es nolēmu izbeigt… aiziet no darba, pārtraukt attiecības, pietiek ar garīgumu…es gribēju izbeigt šo dzīvi. Devos pie sava padomdevēja uz pēdējo sarunu. Teicu: “Vai vari man pateikt kaut vienu iemeslu, kāpēc visu šo neizbeigt?”
Atbilde mani pārsteidza… “Paskaties te apkārt.” Viņš teica. “Ko tu redzi? Es iesēju papardes un bambusa sēklas.”
Un turpināja: “Kad iestādīju papardes un bambusu, tad ļoti labi par tiem rūpējos. Tiem bija pietiekami daudz gaismas. Es tos laistīju. Papardes ātri vien izlīda no zemes un pārklāja to ar brīnumskaistu zaļu paklāju. Bet pilnīgi nekas neizauga no bambusa sēklām. Bet es nepadevos.”
“Otrajā gadā papardes zaļoja vēl dzīvīgāk un krāšņāk. Un atkal- nekas neizdīga no bambusa sēklām. Joprojām es nepadevos.”
“Trešajā gadā joprojām nekas neizdīga no bambusiem. Bet arī tad es neatkāpos.”
“Ceturtajā gadā- tas pats. Nekas neizdīga no bambusa sēklām. Joprojām es nemetu visu pie malas.”
“Beidzot piektajā gadā uzdīga sīksīciņš asniņš. Salīdzinot ar papardēm, tas bija mazs un nenozīmīgs. Bet pēc sešiem mēnešiem bambuss izauga vairāk kā 100 pēdu garumā. Izrādās, ka biju pavadījis piecus gadus, audzējot saknes. Tieši saknes padarīja bambusu stipru un sniedza visu vajadzīgo, lai augs izdzīvotu. Dzīve nevienam nedod tādus pārbaudījumus, kas nebūtu atrisināmi.”
 “Vai zini, ka patiesībā visu to laiku, ko dzīvē esi cīnījies, tu esi spēcinājis savas saknes? Es nepadevos ar bambusa audzēšanu. Tāpat nepadodies arī tu. Nesalīdzini sevi ar citiem. Bambusam ir pavisam cits mērķis un uzdevums nekā papardei; bet abi izdaiļo mežu.”
“Pienāks arī tavs laiks. Tu augstu pacelsies! Cik augstu? Cik garš izaugs bambuss?... tieši tik, cik varēs. Un tāpat izaugsi tu- tik, cik varēsi. Nekad nenožēlo nevienu dienu.”
Labās dienas dod laimi,
Sliktās dienas sniedz pieredzi,
Abas ir dzīvei vajadzīgas.
Laime ļauj tev būt labam,
Pārdzīvojumi tevi spēcina,
Bēdas liek kļūt cilvēciskam,
Neveiksmes padara tevi pazemīgu,
Panākumi ļauj mirdzēt,

Bet tikai ticība virza uz priekšu!”