trešdiena, 2015. gada 6. maijs

Bagātais saimnieks un zaglis


Dzīvoja reiz zaglis. Kādu dienu viņš nolēma aiziet pie gudrā, pie svētā un teica: “Tu jau droši vien negribēsi ar mani runāt, jo es esmu zaglis.”
Svētais teica: “nē, nē, es runāšu ar tevi. Kas tu esi?”
“Zaglis. Un es neko nevaru mainīt, jo tas ir mans darbs. Ko man darīt?”
Svētais tad teica: “Saki 3 savas sliktās īpašības.”
Zaglis tad teica: “tā kā esmu zaglis, tad strādāju naktīs un dienā guļu. Un tad vēl es meloju, jo citādi nevarētu zagt, mani ieliktu cietumā.”
Gudrais teica: “labi, tad sāksim ar melošanu. Vai tu varētu beigt melot?
Zaglis- labi, jā, pamēģināšu.”
Pienāk nakts, zaglis dodas uz darbu. Izvēlas kāda bagātnieka māju. Ierāpjas tajā caur balkonu. Bet tur naktī tumsā sēž pats saimnieks, kuram nenāk miegs.
Saimnieks prasa: “kas tu tāds?”
Tā kā zaglis solījis nemelot, tad saka kā ir: “Zaglis. Un kas tu esi?”
Saimnieks neapjūk un saka: “Es arī esmu zaglis.”
Īstais zaglis nu saka: “esmu dzirdējis, ka šajā mājā seifā ir 3 dimanti. Nāku pēc tiem.”
Saimnieks saka: “es arī esmu zaglis un arī atnācu tieši pēc šiem trim dimantiem.”
Zaglis turpina: “nu tad zogam abi kopā. Tu atmūķē balkona durvis, bet es tālāk iešu pie seifa.”
Saimnieks ar savu personīgo atslēgu atslēdz durvis un ielaiž iekšā zagli. Zaglis uzlauž un atver seifu, paņem briljantus un nāk atpakaļ pie saimnieka:” Klau, es tev dodu vienu dimantu, sev, protams, paturu vienu, bet to trešo es atstāju…”
Saimnieks piekrīt: “Labi. Kā tevi sauc, kur tu dzīvo?”
Zaglis atbild- tā un tā, visu izstāsta- gan kā sauc, gan kur dzīvo.
Abi šķiras. Pienāk nākamā diena.
Saimnieks ir pilsētā liels varas vīrs un nākamajā dienā iesūdz zagli tiesā.
Zagli atved un sāk pratināt. Tas arī visu stāsta, ka viens dimants vēl palicis seifā. Tiesnesis sūta tiesu izpildītāju uz saimnieka māju, lai pārbauda zagļa teikto un atnes dimantu. Tiesu izpildītājs pie sevis nolemj, ka zaglim jau tāpat neviens neticēs, un paņem no seifa trešo dimantu sev. Atnāk atpakaļ uz tiesu un saka, ka dimanta tur nav bijis.
Saimnieks nu liek šo pārmeklēt un atrod pie tiesu izpildītāja trešo dimantu.
Tiesu izpildītāju apcietina, bet zaglis dabū viņa darbu.

Mācība:
Kad sāc ar vienu savu slikto īpašību, tā aizved pie nākamās un beigās atbrīvojies no visām.

Iesāc un Dievišķais tev palīdzēs pabeigt!!!