sestdiena, 2015. gada 30. maijs

Aizvainojums

Cilvēks un siltums

Viena sieviete žēlojās uz draudzeni, kas bija viņu aizvainojusi. Kaimiņiene mierināja viņu un mēģināja pierunāt piedot draudzenei.

-Piedot? Kā tad tā? Pēc tā, ko viņa man ir nodarījusi? Viņa taču ir tik ļauna! Nē, ļaunumu nevar piedot, -teica sieviete-Un vispār, kāpēc man ir jāmīl cilvēki, kam nemīl mani, kāpēc man ir jādara labi, kamēr visi man apkārtējie melo, nodod un dara visādas nelabas lietas?

-Es tev pastāstīšu vienu stāstu,-saka kaimiņiene-Reiz dzīvoja cilvēks. Un viņš lūdza Mātei Dabai izdarīt tā, lai naktī būtu gaišs, lai sveces nededzinātu, un lai ziemā būtu silti, lai krāsni nekurinātu. Bet Māte Daba labāk zin kam kā jābūt, tāpēc viņa neizpildīja cilvēka lūgumu. Cilvēks uz viņu sadusmojās un nolēma: „Ak tā tu, ja? Nu tad es arī naktī nededzināšu gaismu, un ar to tevi neapgaismošu. Un ziemā es arī krāsni nekurināšu, lai ar tās siltumu tevi nesildītu. Es pat durvis vaļā vēršu, lai arī mājā siltuma nebūtu, tad redzēsi, cik tev būs auksti.”

-Nu gan viņš ir stulbenis-pārtrauca kaimiņienes stāstu sieviete,-domāja, ka ar savu gaismu viņš izgaismo Dabu un ar savu siltumu to sasilda lielajā salā. Visdegunīgs nejēga! Tas taču pirmām kārtām viss bija vajadzīgs viņam pašam. Bet Daba pati pa sevi parūpēsies.

-Tad kāpēc tu,-pajautāja kaimiņiene-dari to pašu?
-Es?-izbrīnījās sieviete
-Jā, tu. Kāpēc tu apdzēs savas Mīlestības gaismu, kad tev apkārt sabiezē tumsa, un kāpēc tu neiededzini savu Sirds pavardu, kad apkārt no cilvēku Sirdīm plūst aukstums? Vai nav labāk nevis sēdēt tumsā un gaidīt kamēr kāds cits tevi apspīdēs, bet pašai „iedegt Gaismu” un izgaismot gan sev, gan citiem. Jo tad arī tu ieraudzīsi ceļu un iespējams, apkārtējie to arī ieraudzīs un dosies ar tevi roku rokā. Nevis sēdēt aukstumā un gaidīt kamēr kāds tevi sasildīs, vai nav labāk iededzināt savu Sirds pavardu un ar tā siltumu sasildīties pašai un sasildīt citu cilvēku Sirdis un tad, raugi, arī no viņu sasildītajām Sirdīm vairs neplūdīs tāds aukstums.

Tulkoja: Oladara
Tulkots no: https://elims.org.ua/pritchi/pritcha-o-l…
https://www.draugiem.lv/#/5.dimensija/news/?p=13290117