svētdiena, 2015. gada 31. maijs

Kāpēc bērns gada vecumā grib tikai mātes pienu? un “bailes mani nemīl

 

Linda jautā: Mans bērns gada vecumā grib ēst tikai manu pienu un citu ēdienu ļoti maz ēd un visbiežāk atsakās. Kāda vaina te ir? Un kā atradināt bērnu no krūts piena ēšanas?

Elvita Rudzāte atbild: Iespējams, ka bērns baidās zaudēt māti, tāpēc tik ļoti pieprasa mātes pienu, bet var arī būt tā, ka viņam pilnīgi pietiek ar mātes pienu un tāpēc citu ēdienu nevēlas. Nepieciešams bērnu pamazām iepazīstināt ar citiem bērnam garšīgiem un veselīgiem ēdieniem, tad jau lēnām viņš pats gribēs citu ēdienu. Ja bērns mātes krūti prasa vairāk, lai izjustu baudu nekā paēst, tad tas nozīmē, ka viņā ir radies stress “bailes mani nemīl”, kuras viņš nomierina zīžot mātes krūti. Tādā gadījumā vispirms mātei ir jāatbrīvo savas bailes “mani nemīl” un pēc tam kopā ar bērna garu viņa bailes “mani nemīl”, kā arī jālūdz piedošana, ka ģimenē ir izveidojusies tāda situācija, kas bērnā radīja bailes “mani nemīl”.

http://domatajs.lv/kapec-berns-gada-vecuma-grib-tikai-mates-pienu/