svētdiena, 2017. gada 19. februāris

Frāzes, kas iepriecina bērnu un ceļ viņa pašapziņu

Ikdienišī vārdi un teikumi, kurus sakam, nedomājot par sekām, bērnus var celt un var nogrūst necibības bezdibenī. Bērnu un ģimenes psiholoģe Jekaterina Kesa sastādījusi sarakstu ar frāzēm, kuras laiku pa laikam der izmantot sarunās ar saviem bērniem.

http://www.mammamuntetiem.lv/articles/30883/frazes-kas-iepriecina-bernu-un-cel-vina-pasapzinu/

Lai stiprinātu ticību saviem spēkiem:
  • “Es tev uzticos”
  • “Es tev ticu”
  • “Es novērtēju tavu lēmumu”
  • “Tas nav viegli, taču tev noteikti izdosies”
  • “Tu visu dari pareizi”
  • “Tu visu pareizi saprati”
  • “Kā tev tas izdevās?”
  • “Iemāci mani, kā tu to dari (kā tev izdodas)”
  • “Tu dari to labāk nekā es”
  • “Tev tas izdodas labāk nekā man”

Novērtējiet viņa pūles un centienus:
  • “Es redzu, ka tu tajā esi ieguldījis ļoti daudz darba”
  • “Es redzu, cik ļoti tu centies”
  • “Tu tik ļoti piestrādāji un, lūk, cik labi tev viss izdevās!”
  • “Tev iznāk ļoti labi!”
  • “Varu iedomāties, cik laika tev tas prasīja!”
  • “Iedomājos, cik ilgi tu centies, līdz tev sanāca!”
  • “Cik gan nācās pārdomāt risinājumus, līdz tev tas izdevās!””
  • “Tavas pūles radīja ļoti labu rezultātu!”

Pateicieties par laiku, ko pavadījāt kopā:
  • “Es ļoti novērtēju laiku, kuru mēs pavadām kopā”.
  • “Es ar nepacietību gaidu, kad mēs atkal rīt varēsim kopīgi paspēlēties”.
  • “Ar tevi ir ļoti interesanti”.
  • “Man ļoti patika, kā mēs spēlējāmies”.
  • “Esmu priecīga, ka tu esi mājās”.
  • “Ar tevi ir ļoti interesanti spēlēties”.
     
Palīdziet novērtēt padarīto:
  • “Ko tu pats par to domā?”
  • “Iedomājos, cik tev pašam ir patīkami!”
  • “Kas tev tajā pašam vislabāk patīk?”
  • “Un kā tu pats domā?”
  • “Ko tu pats par to domā?”
  • “Kā tev pašam liekas?”
  • “Kā tev pašam gribētos?”

Pateicieties par palīdzību un ieguldījumu:
  • “Liels paldies tev par to, ka tu….(par konkrētu lietu)”.
  • “Paldies par to, ko tu izdarīji”.
  • “Liels paldies par tavu palīdzību”.
  • “Paldies par tavu sapratni”.
  • “Tā bija liela palīdzība no tevis, paldies”.
  • “Tu man tik ļoti palīdzēji!”
  • “Pateicoties tev, es visu paveicu ātrāk”.
  • “Pateicoties tev, mums tagad viss ir tīrs”.

Aprakstiet, ko redzat un novērtējat:
  • “Lūk, tas ir gan! – istaba ir tīra!”
  • “Oho! – Gulta ir saklāta!”
  • “Kādas spilgtas krāsas tu izmanto!”
  • “Es redzu, ka tu esi ļoti centies!”
  • “Es ievēroju, ka tu pats esi novācis galdu!”

Aprakstiet, ko jūtat:
  • “Man ļoti patīk kaut ko darīt kopā ar tevi”.
  • “Esmu priecīga, ka tu esi mājās”.
  • “Es jūtu, ka mēs ar tevi esam viena komanda”.
  • “Man ir ļoti patīkami, kad tu runā”.
  • “Esmu laimīga, ka tu mums esi”.
  • “Man ir ļoti patīkami, kad tu man palīdzi”.

Avots: www.adme.ru

Autors: mammamuntetiem.lv
Raksts publicēts 31. Mar 2015 19:00