pirmdiena, 2015. gada 29. jūnijs

Laimes bankas konts

Kāda 92 gadus veca, sīciņa, bet stalta un izskatīga dāma, kura ik rītu jau pirms astoņiem ir saģērbusies un saposusies, ar kārtīgi saveidotiem matiem un atbilstošu kosmētiku, kaut arī patiesībā ir pilnīgi akla, pārcēlās uz dzīvi vecu ļaužu aprūpes namā.
Pavisam nesen bija miris viņas vīrs ar kuru DRAUDZĪGI kopā bija nodzīvoti 70 gadi. Tas arī bija iemesls dzīves vietas maiņai.
Pēc tam, kad sirmgalve bija daudzas stundas pacietīgi gaidījusi aprūpes nama uzgaidāmajā zālē, viņa mīļi pasmaidīja brīdī, kad istaba beidzot bija sagatavota.
Dodoties uz liftu viņai stāstīja par to, kāda būs viņas ļoti maziņā istabiņa, arī par plānajiem aizkariem, kas piekarināti pie loga. “Man tādi patīk” viņa apņēmīgi teica, kas līdzinājās astoņgadīga bērna entuziasmam par mazu kucēnu.
“Džonsa kundze, jūs vēl neesat redzējusi istabu... pēc maza mirklīša.”
 “Tam nav nekāda sakara ar aizkariem vai istabu”. Bija viņas atbilde. “Laime ir kas tāds ko izlemjam jau iepriekš. Vai man patīk vai nepatīk istaba- tas nav atkarīgs no mēbeļu izkārtojuma. Tas atkarīgs no mana prāta nostādnes. Es jau esmu nolēmusi, ka man patiks šī istaba. Tāds ir mans lēmums. Katru rītu man ir izvēle- es varu visu dienu pavadīt gultā un uzskaitīt visas tās grūtības un sāpes, kas ir manā ķermenī un to, kas vairs nestrādā tā kā agrāk, vai arī izkāpt no gultas un pateikties tam, kas man ir vesels un darbojas. Katra diena ir dāvana. Tiklīdz no rīta atveru acis, es pievēršos jaunai dienai un visām uzkrātajām laimīgajām atmiņām. Tās es esmu uzkrājusi tieši šim laikam.”
Tad sirmā kundzīte turpināja: “Vecums līdzinās bankas kontam no kura izņemam to, ko esam uzkrājuši. Mans padoms- noguldiet tajā laimīgas atmiņas un piepildiet to ar pateicību. Paldies arī jums par savu ieguldījumu manā Atmiņu bankā. Es joprojām to papildinu.”
Un, smaidot, piebilda: “Iegaumējiet piecus vienkāršu likumus, kas cilvēkam ļauj būt laimīgam:
1.   Neturiet sirdī naidu.
2.   Atbrīvojiet prātu no raizēm.
3.   Dzīvojiet vienkārši.
4.   Vairāk dodiet.

5.   Mazāk sagaidiet.”