trešdiena, 2016. gada 28. septembris

Kā izbeigt ciešanas?


“Ciešanas nav meklējamas kādā situācijā vai notikumā, bet gan tajā, kā mēs uztveram faktisko. Šodienas pasaulē valda uzskats, ka varam transformēt situāciju to mainot. To sauc par situācijas satura mainīšanu. Cilvēki domā, ka, transformējot saturu, tie kļūs laimīgi. Bet realitātē situācijai nav nekāda sakara ar cilvēka laimi vai bēdām. Viss atkarīgs no tā, kā cilvēks skatās uz situāciju – kā uztver notikumu.

Ļoti bieži notiek tā. Ir atgadījies kas negaidīts. Kaut kas nepatīkams vai līdz galam nesaprasts. Notikums jau sen aiz muguras, bet cilvēks iekšēji joprojām sevī nes šo notikumu. Ik pa laikam sev uzdodot retoriskus jautājumus: “Kāpēc? Kāpēc tas notika ar mani? Ko vajadzēja darīt citādāk?” un pats arī cenšas dot atbildes un skaidrojumus notikušajam.

Redzat, ciešanas neizraisa pati situācija, bet gan veids, kā cilvēks to uztver; nespējā pieņemt situāciju, domājot par visiem iemesliem, kāpēc tieši tā notika. Esošajā stāvoklī, kādā atrodas mūsu pasaule, ar visu uzkrāto karmu, nav iespējams kādam kļūt pilnīgi brīvam no visām problēmām.

Problēmām ir lemts te būt. Katram un ikvienam – vai bagātam vai nabagam, izglītotam vai neizglītotam, jebkurā sabiedrības slānī vai dzīves vietā. Problēmas var būt, bet cilvēkam nav iemesla ciest, jo situācija – problēma - kā tāda pati nesatur jebkādas ciešanas. Kad cilvēks sasniedz tādu apziņas līmeni, kad spēj pieņemt pilnībā visas dzīves piedāvātās situācijas un notikumus, vienlaikus esot tajā visā dzīvi iekšā, neskatoties uz to, kāds ir notikums, tad cilvēks būs laimīgs.

Vienotības pieredze cilvēkam var palīdzēt sasniegt šādu līmeni. Jēzus Kristus izjuta milzīgu mīlestību un līdzjūtību. Buda savukārt atradās bezgalīgā mierā un līdzsvarā, jo viņa smadzenes bija uzstrāvotas citādāk. Ja cilvēks vēlas sajust šādu mieru, ja cilvēks vēlas sajust šādu mīlestību, tas ir iespējams vien tad, kad notikušas izmaiņas fiziskajā, jeb cilvēka pelēkajā smadzeņu šūniņu daļā. Tad cilvēkam ir iespējams pieredzēt šādu mīlestību un mieru. Tieši to sniedz vienotības pieredze.

Nav nekā daudz ko varētu pastāstīt par vienotības pieredzēšanu jo tā nav kāda no tehnikām. Tas ir svētības plūdums. Kad cilvēkam tiek iedota vienotības pieredze, tad tā ir neirobioloģiska transformācija, kas aizved līdz mīlestībai, mieram, svētībai – lai ko cilvēks meklētu, ieskaitot arī beigas ciešanām. 

Atmoda, vai lai kā jūs gribētu nosaukt šo stāvokli, nav psiholoģisks process. Tas ir bioloģisks process. Ja tas būtu psiholoģisks process, tad droši praktizējot kādu tehniku, to varētu sasniegt. Bet tā kā tas nav psiholoģisks process, tad ir neiespējami tur nonākt (atmosties), lietojot mācības vai kādas tehnikas.

Atmodai nav kādas vienas definīcijas. Tas, kā mēs saprotam atmodu, ir – tas ir stāvoklis, kurā beigušās visas ciešanas – visas psiholoģiskās ciešanas, un visas eksitencionālās ciešanas. Cilvēks dzīvo dzīvi bez izolācijas sajūtas. Cilvēks sevi jūt kā daļu no visa; cilvēks jūt, ka viss ir daļa no viņa. Cilvēks pieredz savienojumu un nejūt atdalītību no citiem. Kad runājam par atmodu, tad domājam šādu pieredzi, kurā visa sašķeltība iekšēji ir beigusies, kad atdalītības sajūta ir prom. Kad ir dota vienotības pieredze, tad jebkas, kas notiks, ir tieši tas, ko meklējat.”

Šrī Bagavāns
Facebook SAULES TEMPLIS