pirmdiena, 2020. gada 9. novembris

riskiem, kas ir saistīti ar tā saucamo “attālinātu mācību” ieviešanu izglītības standartā.

 


29. oktobrī, izglītības eksperti, skolotāji, augstskolu docētāji, interešu izglītības skolotāji no 40 Latvijas izglītības iestādēm ir iesnieguši atklāto vēstuli Saeimas Izglītības, zinātnes un kultūras komisijas priekšsēdētājam god. Arvilam Ašeradenam (vēstules teksts pielikumā).
Vēstules mērķis ir pievērst valdības un sabiedrības uzmanību potenciāliem riskiem, kas ir saistīti ar tā saucamo “attālinātu mācību” ieviešanu izglītības standartā.
Valdības lēmums par visu Latvijas skolu pārvēšanu uz attālinātajām mācībām un Saeimas izskatāmais likumprojekts “Par grozījumiem Izglītības likumā” par klātienes izglītības jēdziena papildināšanu ar attālinātām mācībām ir valsts mēroga eksperiments, kuram nav stingra zinātniskā pamatojuma.
“Attālinātu mācību” pielīdzināšana pilnvērtīgām klātienes mācībām ir pretrunā ar MK noteiktajiem izglītības mērķiem, proti, nodrošināt izglītojamo intelektuālo, sociali emocionālo un fizisko attīstību.
Pamatojoties uz pieredzi, ko mēs ieguvām 2020. gadā, varam apgalvot, ka pāreja uz attālināto modeli draud ar zināšanu līmeņa pazemināšanos, prasmju attīstības pasliktināšanos, socioekonomiskās nevienlīdzības padziļināšanos, emocionāla stāvokļa nestabilitāti, skolēnu fiziskā stāvokļa pasliktināšanos, kas nākamajos gados negatīvi ietekmēs valsts kopējo stabilitāti.
Šī ziņa tika šorīt aizsūtīta Latvijas mediju protāliem, taču nekādas reakcijas no viņu puses nav. Tas vēlreiz norāda uz to, ka šobrīd Latvijā ir ieviesti cenzūras pasākumi un visa informācija tiek filtrēta.
Palīdziet izplatīt šo ziņu, sabiedrībai ir jāzin par par to, kas reāli notiek!
1 comment
Like
Comment
Share

Comments