ceturtdiena, 2018. gada 12. jūlijs

Liec savu domu uz Sirds

Dažkārt tu nezini, kur atrast atbildi uz sev svarīgu dzīves jautājumu, vai arī, kā atrisināt smagu dzīves situāciju. Sapinies savās domās, draugu un paziņu padomos, tu sāc izsamist un vilties sevī, savās spējās un iespējās. Taču nevajag nolaist rokas. Atbildi uz šo jautājumu un to, kā rīkoties ikvienā situācijā tu atradīsi šajā viedajā pritčā.
— Vectētiņ, ko tu tur čuksti? – es jautāju, ievērojis, ka viņš pirms miega kaut ko pie sevis purpina.
— Dēliņ, es lieku savu domu uz Sirds – viņš atbildēja.
Es skaļi brīnījos:
— Ko tas nozīmē?
Un mans gudrais vectētiņš man teica:
— Es negribu sastrīdēties ar kaimiņu, kurš mani piemānīja, taču nezinu, ko darīt. Tāpēc arī uzlikšu savu domu uz sirds un aizmigšu, bet no rīta mana Sirds pateiks, kā man rīkoties.
— Vectētiņ, kā gan Sirds var to zināt?
— Sirds visu zin un es visu mūžu no tās mācos. Un arī tev silti iesaku: kad tu meklē atbildi uz sarežģītu jautājumu, kad kaut kas ir nesaprotams, pirms miega uzliec šo domu uz Sirds un no rīta tev būs visas atbildes.
Tikai dari to ar ticību.
Tā teica vectētiņš, kad man bija deviņi gadi. Un ļoti daudzas lietas savā pedagoģijas mākslā es uzzināju tieši tā – pirms miega, liekot domu uz Sirds. Man ļoti paveicās ar vectētiņu.
Autors: Šalva Amonašvili
Tulkoja: Ginta Filia Solis
Avots: http://sobiratelzvezd.ru