Ko tu meklē ? ( Jeb citāti no
U.G.Krišnamurti )
(Paldies Gatim par tulkojumu
Vairāk var lasīt db grupā Advaita.)
... Tu esi akls. Tu neredzi neko. Kad tu patiešām
redzi un uztver pirmo reizi, tad nav sevis, ko realizēt, nav psihes, kuru
attīrīt, nav dvēseles, kuru atbrīvot, tas viss nāks kā milzīgs šoks tam
instrumentam. Tu tajā esi investējis visu – dvēseli, prātu, psihi, sauc to kā
gribi – un pēkšņi tas eksplodē kā mīts. Tev ir grūti skatīties uz realitāti, uz
tavu patieso situāciju. Viens skatiens izdara savu; tad tu esi pabeigts.
...Tu pūlies, lai būtu bezpiepūles stāvoklī. Kā, pie
velna, tu vari izmantot pūles, lai būt bezpiepūles stāvoklī? Tu domā, ka tu vari
dzīvot bezpiepūļu dzīvi caur izvēli, cīņu un piepūli. Diemžēl, tas ir viss, ko
tu vari darīt. Pūles ir viss, ko tu zini. “Tu” un viss, ko tas ir sasniedzis, ir
bijis pūļu rezultāts. Bezpiepūle caur pūlēm ir kā miers caur karu. Kā tev var
būt miers caur karu?
“Prāta miers”, ko tu gribi, ir šī pūļu un cīņu kara papildinājums. Tā arī meditācija ir karadarbība. Tu sēdi meditācijā, kamēr tevī rūc kauja. Rezultāts ir tevī urdzošas vardarbīgas, ļaunas domas.
“Prāta miers”, ko tu gribi, ir šī pūļu un cīņu kara papildinājums. Tā arī meditācija ir karadarbība. Tu sēdi meditācijā, kamēr tevī rūc kauja. Rezultāts ir tevī urdzošas vardarbīgas, ļaunas domas.
...Enerģija, ko tu velti meklējumiem, tehnikām, savai
sādhanai, vai vienalga kā tu to gribi saukt, atņem enerģiju, kas vajadzīga, lai
tu dzīvotu. Tu esi pārņemts ar nozīmes dzīvē atrašanu, un tas patērē daudz
enerģijas. Ja tā enerģija tiktu atsvabināta no jēgas meklējumiem, tā varētu būt
izmantota, lai redzētu visu meklējumu veltīgumu. Tad tava dzīve kļūst jēgpilna,
un enerģija var tikt izmantota kādam lietderīgam mērķim. Dzīvei, tā sauktajai
materiālajai dzīvei, pašai sevī ir sava nozīme. Bet tev ir pateikuši, ka tai
jēgas nav, un pārklājuši tai pāri fiktīvu “garīgu” slāni.
.... Tāpēc, ka tu esi radījis mērķi – teiksim,
nesavtīgumu – tu paliec iesprūdis savtīgumā. Ja nesavtīguma mērķa nav, vai tu
esi savtīgs? Tu esi izgudrojis nesavtību kā objektu, uz kuru tiekties, kamēr
turpini būt savtīgs. Kā tu jebkad varētu izbeigt savu savtīgumu, kamēr tu
tiecies uz nesavtīgumu? Noteikts daudzums praktiska savtīguma ir nepieciešams
izdzīvošanai, protams, bet ar tevi tā ir kļuvusi par milzīgu, neatrisināmu
problēmu.
... Gadsimtiem ilgi mums svētie ir skalojuši smadzenes, ka mums ir jākontrolē savas domas. Bez domāšanas tu paliktu par līķi. Bez domāšanas svētajiem nebūtu veida, kā mums pateikt, ka jākontrolē domas
... Gadsimtiem ilgi mums svētie ir skalojuši smadzenes, ka mums ir jākontrolē savas domas. Bez domāšanas tu paliktu par līķi. Bez domāšanas svētajiem nebūtu veida, kā mums pateikt, ka jākontrolē domas
... Domāšana ir dzīves sastāvdaļa, un dzīve ir
enerģija. Iedzert glāzi alus vai izsmēķēt cigareti ir tieši tas pats, kas
skaitīt lūgšanas, atkārtot svētos vārdus un lasīt rakstus. Aiziet uz krogu vai
uz templi ir precīzi viens un tas pats, tā ir fiksa salāpīšanās. Tu lūgšanām un
tempļiem pievieno īpašu nozīmi bez nekāda cita iemesla, kā tikai aizsprieduma
dēļ, kas liek tev justies pārākam par tiem, kuri bieži iet uz krogiem un
bordeļiem.
...Ja tu tos jogu vai narkotiku-inducētos stāvokļus sauc par svētlaimīgiem, vairāk izsmalcinātākiem vai jebkādā veidā vairāk patīkamākiem nekā “parastās” pieredzes, tu stiprini savu ego un nostiprini atdalošo struktūru, nelietderīgi izmantojot savas domas, tulkojot uztvērumus augstākos vai zemākos, patīkamākos un sāpīgākos. Viss, ko tu pieredzi kā enerģiju, ir domu-inducēta enerģija. Tā nav dzīves enerģija.
...Ja tu tos jogu vai narkotiku-inducētos stāvokļus sauc par svētlaimīgiem, vairāk izsmalcinātākiem vai jebkādā veidā vairāk patīkamākiem nekā “parastās” pieredzes, tu stiprini savu ego un nostiprini atdalošo struktūru, nelietderīgi izmantojot savas domas, tulkojot uztvērumus augstākos vai zemākos, patīkamākos un sāpīgākos. Viss, ko tu pieredzi kā enerģiju, ir domu-inducēta enerģija. Tā nav dzīves enerģija.
...Doma ir radījusi rītdienu. Tu jūties bezcerīgi, jo
tu esi radījis rītdienas cerību. Tava vienīgā iespēja ir tagad – nav vajadzīga
nekāda cerība.
...Pieprasījums
būt brīvam ir tavu problēmu iemesls. Tu gribi redzēt sevi kā brīvu. Tas, kurš
saka “Tu neesi brīvs”, ir tas pats, kurš saka tev, ka pastāv “brīvības”
stāvoklis, kurš būtu jāmeklē. Bet meklējumi ir vergošana, pats brīvības
noliegums. Es nezinu neko par brīvību, jo es nezinu neko par sevi, brīvu,
vergojošu vai savādāku. Brīvība un sevis zināšana ir saistīti. Jo es nezinu
sevi, un man nav veida, kādā sevi redzēt, izņemot caur zināšanām, ko man ir
devusi kultūra, jautājums par gribēšanu būt brīvam vispār nepaceļas. Zināšanas,
kuras tev ir par brīvību, noliedz pašu brīvības iespējamību. Kad tu izbeidz uz
sevi skatīties ar zināšanām, kādas tev ir, pieprasījums pēc brīvības no šī sevis
atkrīt.