piektdiena, 2015. gada 6. novembris

Sākam biznesu: Starp zemnieku un pircēju

                                      
Cilvēkiem ir sarežģīti iegādāties zemnieku produkciju, jo atsevišķa burkānu saišķa piegāde ir pārāk dārga, tāpēc Elīnai Novadai radās doma internetā savest kopā zemniekus un pircējus, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
 
«Mūsu ģimenē vienmēr ir bijis svarīgi, ko ceļam galdā. Īpaši aktuāli tas kļuva pagājušā gadā, kad mana meitiņa paaugās. Meklēju iespējas regulāri un vienkārši iegādāties bioloģiski audzētus produktus. Agrāk devos uz tirgu, bet tur vairs nekādā veidā nav iespējams izsekot produktu izcelsmei. Pēdējā laikā lielveikalos ir mazliet plašāks bioloģisko produktu klāsts, bet tas aizvien vēl ir visai šaurs. Vēl ir arī bioveikaliņi, bet diemžēl šobrīd tajos ir diezgan augstas cenas,» stāsta Elīna. Tas viņu kopā ar Diānu Dzinduli mudinājis izveidot interneta vietni svaigi.lv (SIA Svaigi), kur piedāvāt alternatīvu iepirkšanos cilvēkiem, kuri vēlas ikdienā savā uzturā izmantot sezonālu vietējo zemnieku audzētu pārtiku. Vaicāta, vai tas ir internetveikals, Elīna teic, ka tā gluži neesot. Uzņēmēja to dēvē par virtuālo tirgu, kur satiekas zemnieki ar saviem pircējiem. Svaigi.lv nav arī t.s. tiešās pirkšanas pulciņš. «Tas ir starpposms starp zemnieku un pircēju. Zemnieki sāk vākt, gatavot produktus tikai pēc tam, kad pircējs savu pasūtījumu ir veicis. Mums nav produktu noliktavas, pasūtām tikai to, ko vēlas pircēji, izdalām pasūtījumus zemniekiem, un viņi mums to visu atved. Internetveikals ir kaut kas atšķirīgs,» skaidro Diāna.

Zemnieki ieinteresēti
Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar 22 zemnieku saimniecībām. «Katru nedēļu nāk klāt kāda jauna saimniecība vai mājražotājs,» saka Diāna. Svaigi.lv ir pieejami produkti gan no bioloģiski sertificētām saimniecībām, gan tām, kuras ir pārejas posmā uz šī statusa iegūšanu. «Pat bioloģiskām saimniecībām ir produkti, kas nav attiecīgi sertificēti, piemēram, ievārījumā ogas tādas ir, bet cukurs nav. Taču par to ir informācija, nekas netiek slēpts,» teic Elīna. Uzņēmums internetā piedāvā vairāk nekā 400 produktu. «Tā kā mums nav noliktavas, varam veidot maksimāli plašu piedāvājumu, nevis izlasīt populārākos, ejošākos produktus,» viņa norāda.

Visu rakstu Starp zemnieku un pircēju lasiet 5. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

http://www.db.lv/mazais-bizness/sakam-biznesu/sakam-biznesu-starp-zemnieku-un-pirceju-440747